Przesunięty przez: Owczar 02-06-2010, 19:54 |
xenony |
Autor |
Wiadomość |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 02-06-2010, 19:24 xenony
|
|
|
Witam...wiem że był już poruszany temat xenonów ale nie mogłem sie doczytać odpowiedzi na mój problem więc postanowiłem napisać...półtora miecha temu kupiłem galanta rocznik 97 silniczek 2,5 V6...auto ma założone xenony....porządne (wg poprzedniego własciciela) przetwornice lampy z soczewkami na palniki D2S...niby wszystko fajnie...tylko jak wyjechałem w nocy okazało sie że świecą bardzo krótko...jakieś 10 m moze wiecej....i jak jade w nocy to nie widze dalej niż na ten podany dystans....pojechałem z tym na diagnostyke zeby facet ustawił....oczywiscie była gadka ze to nielegalne i tak dalej....ustawił lampy na wysokość taka jaka ma byc i juz.....stwierdził że lampy daja podwójne swiatło ( tak jakby w jedenej lampie były dwa palniki)....kupiłem nowe orginalne philipsy D2S zamontowałem i nic dalej to samo...wiem ze jeszcze można ustawić w lampie soczewke...ale czy to coś da?...bardzo proszę Was o pomoc...bo nie chciałbym sie rozwalić przez te swiatła..... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-06-2010, 19:54
|
|
|
kurak80, kup oryginalne reflektory i wywal tą samoróbkę. |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 02-06-2010, 21:19
|
|
|
Pomijając fakt ,że jest to nielegalne to faktycznie najlepszym rozwiązaniem jest wywalić takie druciarstwo i założyć oryginalne lampy. Teraz nie dość ,że sam nie widzisz jak trzeba to oślepiasz innych.
W bezpieczeństwo zawsze warto zainwestować. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-06-2010, 21:21
|
|
|
Jak Ty sie nie rozwalisz to kogoś oślepisz i ktoś sie rozwali przez te światła. Przy ksenonach nie bez powodu wymagane jest automatyczne poziomowanie świateł i oczyszczanie szyb reflektorów.
Używki oryginały nie są aż takie drogie, może wyjść taniej niż te"ksenony" naprawiać.
Ksenony uznaje jako samoróbki tylko jako długie o ile są na oddzielnych żarówkach jak w Sigmie(jest H4 + H1) albo golfie 2. Tyle , że wtedy nie ma to sensu bo na oryginalnych długich mam 100 metrów dnia przed sobą |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-06-2010, 22:04
|
|
|
ale słuchajcie - skoro jest soczewka, to przecież odcięcie jest realizowane przez przesłonę a nie przez odbłyśnik, czyli teoretycznie przy nieobciążonym aucie oraz przezroczystym kloszu takie auto oślepia dokładnie tak samo, jak oryginalnie zamontowany xenon, z którego pochodzi zestaw
mam rację?
sam mam soczewki z Mercedesa ML, bixenon... (zamontowane przez poprzednika), więc też temat zaczął mnie interesować |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-06-2010, 23:08
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | Przy ksenonach nie bez powodu wymagane jest automatyczne poziomowanie świateł |
I z tym się z Tobą nie zgodzę,wiele aut fabrycznie ma zamontowane ksenony i nie ma samo poziomowania.
kurak80, czy Twój galant nie jest czasem kombi kolor bordo??? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-06-2010, 23:13
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ale słuchajcie - skoro jest soczewka, to przecież odcięcie jest realizowane przez przesłonę a nie przez odbłyśnik, czyli teoretycznie przy nieobciążonym aucie oraz przezroczystym kloszu takie auto oślepia dokładnie tak samo, jak oryginalnie zamontowany xenon, z którego pochodzi zestaw
mam rację? |
Masz Darek rację, a widać nie wszyscy czytają ze zrozumieniem.
No więc jeśli kolega ma wstawione pełne soczewki z innego auta (sugeruję sie palnikami d2s), a nie moze uzyskać wyraźnego rozgraniczenia światłocienia, to pewnie taka soczewa ma:
1. uszkodzoną przesłonę, która powoduje dwa ogniska światła
2. uszkodzone lub niewłaściwe (jeśli te soczewy to jakieś tanie chińskie podróby) gniazdo palnika i palnik jest w niewłaściwej pozycji w soczewce i znowu rozszczepia światło na dwa ogniska (np. palnik za blisko przesłony)
3. soczewki w oryginale były bixenonami z przesłoną sterowaną elektromagnesem i przesłona została w pozycji zamknietej (światła długie) lub nie do końca otwartej.
4. kolega pisze o soczewkach, a w rzeczywistości ma na myśli palniki w zwykłych lustrzanych światełkach.
Co do stosowania xenonów w światłach soczewkowych z przesłoną, to w UK są w pełni legalne. Na teście MUSZĄ mieś wymagalną linię światło-cienia i tyle. Np. mój zestaw zastosowany w aucie przechodzi MOT (tutejszy przegląd), czyli 4x bi-xenon. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 03-06-2010, 11:45
|
|
|
Jeśli idzie o oślepianie to też sie bałem że będe walił po oczach innym.....dlatego zanim zdecydowałem się jeździć po nocy....najpierw wyjechałem sobie w nocy na króciutką trasę aby to sparwdzić....nikt mi nie mrugał z naprzeciwka....teraz też jak jade w nocy inni kierowcy nie dają mi znaków że coś jest nie tak... jak wymontuje lampy odkleje szkło dostane się do srodka i wtedy będe mógł zobaczyć co sie stało z przesłoną i ogólnie jak to wygląda od srodka....dobrze myśle?....co do kupna uzywanych orginałów biorę to pod uwage...tylko chcę spróbowac ratowac te światła.....KMER tak mój galant to bordo w kombi![/b] |
|
|
|
 |
salater
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 101 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 03-06-2010, 14:28
|
|
|
Galant Bordo kombi !!! to pewnie moja była misia.
Zamontowane są biksenony od mercedesa (montował kochajj więc lipy nie ma) te 10m to chyba lekka przesada
Facet który ustawiał ci światła nie miał zielonego pojęcia jak je ustawiać.
Od kiedy regulację świateł robimy na śrubach mocujących lampy ??? a z tego co mówiłeś to tak robił.
trzeba skonfrontować świecenie twoich świateł z innymi ksenonami w galu !!! zapraszam do Jawora !!! |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 03-06-2010, 18:59
|
|
|
Ok nie ma problemu Salater ja jestem ze Strzegomia więc mam do Ciebie 16 km...powiedz tylko kiedy Ci pasuje postarm się dostosować i podjade....co do porównywania xenonów....porównywałem je z innym autem...był to pasek z 2006 roku...no i nie wyszło to za ciekawie no ale tam montowane są seryjnie....być moze z 10 m przesadziłem ale jak dla mnie świecą za krótko.... |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2010, 21:49
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Co do stosowania xenonów w światłach soczewkowych z przesłoną, to w UK są w pełni legalne. |
to w UK nie obowiazuja dyrektywy UE (48 EKG ONZ) mowiace o samopoziomowaniu sie systemu?
Kmer napisał/a: | I z tym się z Tobą nie zgodzę,wiele aut fabrycznie ma zamontowane ksenony i nie ma samo poziomowania. |
mozesz podac przyklad takiego auta (procz kilku przypadkow z lat 90-tych np. audi S6) |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-06-2010, 22:27
|
|
|
arturro napisał/a: |
to w UK nie obowiazuja dyrektywy UE (48 EKG ONZ) mowiace o samopoziomowaniu sie systemu?
|
W przypadku retrofitu - nie, jeśli układ ma możliwość innej regulacji. Dyrektywa jest bowiem czytana jako "zalecenie" a nie stanowiące prawo. Stanowiącym prawem są bowiem wytyczne VOSA, które mówią tylko o rozdziale światłocienia i natężeniu światła w poszczególnych sektorach snopu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2010, 22:33
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | arturro napisał/a: |
to w UK nie obowiazuja dyrektywy UE (48 EKG ONZ) mowiace o samopoziomowaniu sie systemu?
|
W przypadku retrofitu - nie, jeśli układ ma możliwość innej regulacji. Dyrektywa jest bowiem czytana jako "zalecenie" a nie stanowiące prawo. Stanowiącym prawem są bowiem wytyczne VOSA, które mówią tylko o rozdziale światłocienia i natężeniu światła w poszczególnych sektorach snopu. |
w sumie bedac tam tyle razy i widzac jak potrafia byc oswietlone auta w nocy to az dziw ze wogole oni sprawdzaja sprawnosc reflektorow |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 05-06-2010, 03:09
|
|
|
salater napisał/a: | Zamontowane są biksenony od mercedesa (montował kochajj więc lipy nie ma) |
Czyli ,że wkleiłeś soczewki od Mercedesa do wnętrza zwykłych reflektorów tak ?
Jeśli dobrze rozumiem to faktycznie lipy nie ma ... jest druciarstwo.
Kod: |
Istnieje coś takiego jak homologacja lampy do danego źródła światła.
Jest to oznaczenie HC lampy do żarówek halogenowych, DC do xenonów (światła mijania).
5.15. Barwy światła emitowanego przez poszczególne światła są następujące:
światła drogowe: biała
światła mijania: biała
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4:
Zabrania się:
(...)
2. stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;
(...)
"przepisy szczegółowe" można odnieść do Regulaminu nr 48 EKG ONZ, to lampy ksenonowe można montować jedynie uwzględniając wyszczególnione parametry - barwę, system poziomowania oraz oczyszczania. |
|
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
|