Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Chyba nie dzałają napędy
Autor Wiadomość
Chudy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II, 2.8TD, 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2010, 17:33   [2.8 TD] Chyba nie dzałają napędy

Witam.
Szwagier przywiózł z niemiec PAJERO 95 rok 2.8 TD, long. Autko prezentuje sie ładnie ale chyba nie działają mu napedy tak jak powinny tzn. normalnie jedzie z napedem na tył, po wlączeniu małej dźwigni raz do przodu zapala sie na desce rozdzielczej przedni napęd na zielono i przy cofnieciu autem słychac pstyknięcie tak że chyba sie załącza. Widać na szutrze że działa. Wjechalismy na morką miękka łąkę i sie zaczęły problemy!!! PAJERO stanął i nie wyjechaliśmy o własnych siłach. Kręciło sie koło które było odciążone( przednie lewe i tylne prawe). Czy oznacza to że on nie ma blokady mechanizmu różnicowego i tak ma być , czy coś jesty nie tak??? zauważyłem że w komorze silnika po prawej stronie wisi jakaś instalacja i jest zaślepiona jakaś rurka stalowa jak by do jakiegoś ciśnienia czy sprężarki.PROSZE O POMOC bo jestem początkujący w tych tematach a auto chciałem zostawić sobie bo poluje i by było fajnie mieć taką furę na polowania.
_________________
Chudy
Ostatnio zmieniony przez Gene 04-06-2010, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2010, 17:46   

A ma na desce rozdzielczej przycisk R/D Lock? Bo jeśli nie to wszystko wydaję się być OK.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 02-06-2010, 19:42   

blokadę mechanizmu różnicowego załącza się elektrycznie przyciskiem r/d lock(seryjnie przycisk powinien się znajdować w konsoli środkowej pod radiem), jeśli go nie masz, tzn że nie masz blokady mostu.Przeżyj naszą kopalnię wiedzy jaką jest to forum-gdyż bardzo dużo razy temat był wałkowany i znajdziesz naprawdę wiele wyczerpujących odpowiedzi na pytania które Cię dręczą odnośnie działania napędów...Użyj wyszukiwarki. :)
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Chudy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II, 2.8TD, 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2010, 20:21   

No niestety :( sprawdziłem i nie ma włącznika r/d/ lock. Więc oprócz dołączenia napedu na przód i reduktora nic wiecej nie ma?
A co to może być za instalacja w komorze silnika i ta rurka zamocowana na nadkolu, taka stalowa, cisnieniowa? Jaki jest koszt ew. zamontowania takiej blokady i czy to jest dostępne?
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi.
_________________
Chudy
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-06-2010, 21:48   

Chudy napisał/a:
Jaki jest koszt ew. zamontowania takiej blokady i czy to jest dostępne?
jest dostępne choćby
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/97/7346.html
do tego musisz dokupić jeszcze
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/94/5147.html
i masz komplet lub znaleźć tylny most z anglika z blokadą ->> musisz tylko wiedzieć ile masz "zębów" na talerzu i dokupić taki sam. Pozostają Ci w zapasie pół ośki i takie tam jeszcze różności. I jeszcze jedno po montażu blokady tylnego mostu zaciągnij wiedzę na temat użytkowania czyli jak jeździć z włączoną blokadą bo różnica jest zasadnicza.

[ Dodano: 02-06-2010, 21:50 ]
Chudy napisał/a:
ta rurka zamocowana na nadkolu, taka stalowa, cisnieniowa?
np odpowietrznik tylnego mostu lub różnicowego albo skrzyni biegów :?
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2010, 08:09   

Zaraz, zaraz...
Chudy napisz jaka masz skrzynie rozdzielcza (system przeniesienia napedu). Dokladnie co masz na tej krotszej dzwigni. W obu przypadkach czy to ES czy SS blokuje sie obie osie. Albo jest to polaczenie "na sztywno" albo za pomoca "szpery". Wiec blokada miedzyosiowa musi w jakiejs postaci wystepowac. Skoro wpominasz, ze zapala sie kontrolka przedniej osi to na 99% masz Super Select i pozycja 4HLc i 4LLc zapina blokade "centralnego" mechanizmu roznicowego. Twoje Pajero jak Golab wskazal a sam potwierdziles pewnie nie ma blokady dyferencjalu w tylnym moscie R/D (rear differential) Lock. Tu male sprostowanie, taka blokada fabrycznie nie jest zalaczana elektrycznie tylko cisnieniowo. Elektryczny jest silniczek kompresorka i sterowanie (guzik a nie dzwignia).
Oczywiscie tak jak Waldek byl uprzejmy wspomniec mozna dokupic dedykowana blokade np ARB lub zmienic most na taki z blokada, pamietajac, ze sam most niczego nie zalatwi. Trzeba przeniesc cala instalacje i ewentualnie dopasowac tylny wal.
Co do Twojej przygody na mokrej lace, nie chce spekulowac ale jesli tak "uziemiles" auto to i blokada tylnego mostu moglaby nie pomoc. Bardziej przydalyby sie terenowe opony i wieksze doswiadczenie. To tylko samochod i cudow nie ma. Zerwales trakcje i kola mielily w miejscu. Jak czules, ze nie chce "isc" bylo cofnac lub calkiem odpuscic.
Chudy na koniec taka mala sugestia. Tematow traktujacych o Twojej przypadlosci jest sporo. Prosze na przyszlosc nie tworz kolejnych.
Powodzenia
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 04-06-2010, 18:16   

Gene napisał/a:
Tu male sprostowanie, taka blokada fabrycznie nie jest zalaczana elektrycznie tylko cisnieniowo
miałem na myśli sterowanie blokady, nie rozpisywałem się już o zasadzie działania.. :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-06-2010, 18:54   

Cytat:
Oczywiscie tak jak Waldek byl uprzejmy wspomniec
a dziękuję,dziękuje :mrgreen:
Gene napisał/a:
Trzeba przeniesc cala instalacje i ewentualnie dopasowac tylny wal.
toć to nie bedziemy rozpisywać się gdzie jakie przewody i rurki i takie tam->> o to niech martwi się warsztat który będzie to robił :idea:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 05-06-2010, 22:22   

Zastanów się poważnie chudy czy ma to jakikolwiek sens bo roboty kupa a może być tak, że blokady w życiu nie włączysz. Zwłaszcza, że na blokadzie można tylko na wyprostowanych kołach jeździć a nie szaleć w terenie.
_________________
leśniczy22
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-06-2010, 19:17   

leśniczy22 napisał/a:
a może być tak, że blokady w życiu nie włączysz.
zależy jak użytkowane jest auto->> jeśli tylko szosa to faktycznie nie opłaca się
leśniczy22 napisał/a:
Zwłaszcza, że na blokadzie można tylko na wyprostowanych kołach jeździć a nie szaleć w terenie.
nie jest to tak do końca że koniecznie tylko wyprostowane ale też nie na maksa skręcone. Można delikatnie skręcać na gruncie-błoto,śnieg,piasek itp->> który ma słabą przyczepność Trzeba jeździć z głową i nie tylko przy zblokowanym tylnym moście :wink:
leśniczy22 napisał/a:
czy ma to jakikolwiek sens bo roboty kupa
raz tyłek uratuje i już ma to sens :mrgreen: To tak jak z łańcuchami śnieżnymi ->> mamy fantastyczne opony zimowe a brak łańcuchów nie jeden z użytkowników odczuł na własnej skórze. Jeśli będziesz Chudy jeździł w teren nawet turystycznie to zakładaj.
Przejazd z włączoną blokadą
http://www.youtube.com/watch?v=QMOkndR2Zp4
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2010, 20:50   

Na tym filmie znacznie wyrazniej widac roznice: http://www.youtube.com/wa...feature=related
Demonstracyjny Nissan mial blokade obu mostow. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Chudy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II, 2.8TD, 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2010, 22:55   

Dzięki za wszystkie wskazówki.
Auto chcę wykorzystywać do dojazdu na polowania więc blokada mostu czasem się przyda, szczególnie w zimie bo mamy jeden obwód w górach i czasem jest ciężko dojechać. Czy gdyby była blokada tylnego mostu to by juz wystarczyło?
_________________
Chudy
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 06-06-2010, 23:58   

Ja sie zastanawialem nad rozwiazaniem przyhamowania kola ktore sie kreci. Zamontawac 2 sterowane silowniki na linke recznego hamulca oraz czujniki. Jezeli kolo sie kreci a drugie stoi to silownik podciaga linke.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-06-2010, 08:15   

Chudy napisał/a:
Czy gdyby była blokada tylnego mostu to by juz wystarczyło?
przydała by się jakaś wyciągarka z przodu. Może zaciekawią Cię pewne sprawy opisane tutaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50462

[ Dodano: 07-06-2010, 08:18 ]
Faraonix napisał/a:
Ja sie zastanawialem nad rozwiazaniem przyhamowania kola ktore sie kreci. Zamontawac 2 sterowane silowniki na linke recznego hamulca oraz czujniki. Jezeli kolo sie kreci a drugie stoi to silownik podciaga linke.
Fiu fiu fiu :o rozwiązanie całkiem ciekawe tylko jak by się to w błocie sprawowało czy aby się nie "zabłocało" czyli niekontrolowanie blokowało ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2010, 13:54   

Cytat:
Czy gdyby była blokada tylnego mostu to by juz wystarczyło?

To gdybanie, blokada/blokady to nie gwaranacja pewnego przejazdu. To samo tyczy sie wyciagarki.
Wszystko to daje wieksze szanse ale tylko od Ciebie zalezy jak bardzo sie wpakujesz.
Na pewno szpera w tylnym moscie zwieksza "dzielnosc" terenowa Pajero. U mnie to kwestia proporcji miedzy tym do czego uzywane jest auto (bulwarowka), cena modyfikacji i uzyskanym efektem czyli poprawa zdolnosci terenowych auta. Pewnie majac kase, dobry, doswiadczony warsztat zakladalbym lockera ARB. Nie robie tego z prostej przyczyny. Zwyczajnie jadac sam nie pakuje sie tam gdzie moga byc klopoty. :D
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.