| Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 17:06
 | mały problem z zaparowaną szybą... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2006, 19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Meteo napisał/a: |  	  | z tym przyciskiem po lewej stronie kierownicy | 
 prawej!!!, po lewej masz reostat i tylne p. mgłowe
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Meteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2006, 19:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiesz KRZYŻAK .... Ty to jestes chyba niezatapiony tutaj .... jutro sprawdze to i dam znac czy to dziala i co i jak , dzieki wszystkim za pomoc i udzielane odpowiedzi na moj post  Buzki :*:* |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Python [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2006, 19:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Meteo napisał/a: |  	  | wiesz KRZYŻAK .... Ty to jestes chyba niezatapiony tutaj .... jutro sprawdze to i dam znac czy to dziala i co i jak , dzieki wszystkim za pomoc i udzielane odpowiedzi na moj post  Buzki :*:* | 
 jesli tylko w jakis sposób pomogłem to wiela we mnie radosc z tego powodu sie wytworzyła
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Meteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2006, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | wszyscy pomogliscie i zawsze macie szczere checi pomocyy i to sie wlasnie nazywa wspolnota MITSUBISHI |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wook@sH   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 432
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2006, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podepne sie z zapytaniem takim: Czym przykeić druciki(blaszki, z czarnymi kostkami)które sie odkleiły od ogrzewania tylnej szyby?chodzi o to zeby sie to trzymało szyby a do tego przewodziło prąd.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostuch [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2006, 22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teraz ciężko to sprawdzić bo to nie jest mocne grzanie prawie nieyczuwalne żeby podczas dużych mrozów lusterko nie pękało, szyba tylna napewno jest podgrzewana. Pozatym zgadzam się z krzyżakiem 	  | Meteo napisał/a: |  	  | tesh wlasnie juz glupieje .... ale moze KRZYŻAK ma racje z tym przyciskiem po lewej stronie kierownicy ale on jakos mi sie wydaje ze nie dziala | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2006, 10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Meteo napisał/a: |  	  | wszyscy pomogliscie i zawsze macie szczere checi pomocyy i to sie wlasnie nazywa wspolnota MITSUBISHI | 
 jak ktoś pomógł, to wciśnij mu pomógł pod postem - będzie łatwiej szukać wartościowych wiadomości
 
 
 co do grzania - to jednak czuć - fakt, że jest to letnie grzanie (mam na myśli szybę), ale jednak jest cieplejsza od otoczenia - szczególnie na druciku (ja dotykałem z zewnątrz a nie drucika)
 
 
 do naprawy drucików są specjalne pasty przewodzące - dostępne na Allegro; natomiast do przymocowania kostki do szyby to chyba zwykłą lutownicą - tam jest taki spory punkt lutowniczy, widać cynę itp., więc problemów nie powinno być (mam nadzieję, że szyba to wytrzyma)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wook@sH   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 432
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2006, 14:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | tam jest taki spory punkt lutowniczy, widać cynę itp. | 
 
 
 nie zrozumieliśmy sie, właśnie cała ta metalowa blaszka sie odkleiła od szyby,i teraz to musze przykleić do szyby tak aby dalej ta metalowa płytka miała styk z szybą i przewodziła.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2006, 14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to tą blaszkę przyklejasz do szyby np. na taśmę dwustronną a potem specjalną pastą oporową (np. z Allegro) prowadzisz do niej przewody z szyby - tak, jakbyś plastelinę nakładał 
 ew. możesz spróbować jakimś klejem, który wytrzyma temp. 40-50 st. C (bo nie tylko chodzi o grzanie szyby, ale też o upał latem) i klei metal do szkła
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Meteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2006, 18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak jak KRZYŻAK powiedzial tak jest  , ogrzewanie tylnej szyby i lusterek wlacza sie przyciskiem po prawej stronie kierownicy obok tylnej wycieraczki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Firebee   admin mitsumaniak
 
  
 Auto: A160, Space Gear,
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 4113
 Skąd: Grudziądz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2006, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | w razie czego jak cos nie dziala, albo szyby paruja zbyt czesto warto poszukac preparatu w sprayu do ochrony przed parowaniem szyb (najlepiej z K2) - nalezy spryskac szybke i wytrzec pozniej ja dobrze - z praktyki takie psikniecie na szybki starcza spokojnie na miesiac spokoju od zaparowanych szyb (w bmw byla to moja udreka) Pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwkotom   moderator mitsumaniak
 maruda
 
  
 Auto: Touareg V8 :)
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 03 Sie 2005
 Posty: 1620
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2006, 22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | cos gdzies czytalem ze przy jednym z takich preparatow w pewnych warunkach szyba potrofi sie nagle zrobic mlecznobiala..... wolalbym uniknac takiej niespodziewanki   a tak swoja droga to przy prawidlowo dzialajacej wentylacji i ogrzewaniu szyb nie powinno byc wogole problemu: parujaca szyba. BMW to najwyrazniej nie dotyczy
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simones [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-09-2006, 12:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do uzupelniania sciezek ogrzewania tylnej szyby, to przerabialem to kiedys i moge Wam powiedziec 2 rzeczy: 1 to nie kupujcie uzupelniaczy w postaci malych drobinek - wiorkow metalu koloru np. zlotego zatopionych w jakiejs przezroczystej cieczy, bo nie zaoszczedzicie, a tylko stracicie. Nie laczy to zadnych polaczen, a juz napewno nie trzyma sie szkla.
 2 moge polecic taka srebrzanke firmy Beru (nazywala sie chyba RLS 001) i nia naprawilem cala szybe. Problem byl tylko z dostaniem tego, bo to w niemczech jest popularne, ale udalo sie. Cena ok. 60PLN, ale przynajmniej skuteczne no i starcza na kilka szyb
  Pamietajcie tez, zeby szerokosci i grubosci naniesionej warstwy byly odpowiednie, bo latwo zmienic rezystancje w tych miejscach, a wtedy beda sie przepalaly w nowych punktach sciezki, ktore byly dotad dobre. Poza tym mozna ja wykorzystac wszedzie tam gdzie nie mozemy, nie chcemy lub boimy sie uzyc lutownicy   Pozdr!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |