Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
07-06-2010, 23:52
Zrobilo sie V4...
Autor Wiadomość
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-06-2010, 16:37   

W 12V w kolektorze dolotowym są kanały wodne łączące obie głowice i doprowadzające wodę/płyn do termostatu. Jak pada uszczelka kolektora dolotowego to woda leje się do skrajnych cylindrów. Skoro środkowy odżył a w skrajnym masz płyn to pewnie właśnie uszczelka kolektora dolotowego puściła. Gdyby przedmuchało uszczelkę pod głowicą to by kompresji 12 bar nie było.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2010, 17:12   

Oby to byla dobra hipoteza... Klapki sprawdzilem i sie obracaja bez trudu. Jutro sciagne kolektor i oby to byla ta uszczelka. Bledy skasowalem i chyba nic nie wyskakuje tzn. gdy podlaczam tester pika szybko i jednostajnie. Przejade sie jutro troche dalej i zaobserwuje czy woda znika. Zaznacze sobie dokladnie poziom i po powrocie zerkne jak ostygnie. Bo cos mi sie wydaje ze nie znika choc moze sie myle. Dzieki.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-06-2010, 17:15   

Prosty pomiar kompresji potwierdzi/wykluczy przepalenie uszczelki pod głowicą.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-06-2010, 18:24   Re: Zrobilo sie V4...

michałnataliya napisał/a:
(...) swieca wymieniona (poprzednia i tak byla dobra), kompresja 12. (...)


pomiar był... :wink: IMHO trochę nisko, ale to raczej skutek gazu(nieszczelne zawory). lub pojemności złączki i manometru, niż uszczelki pod głowicą. Nie wiemy jak pozostałe cylindry.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2010, 21:10   

Mam pytanie- co to jest IMHO? Przednie cylindry na poziomie >12. Z tylu nie wiem. Nie wiem tez, czy kompresja pozostaje w normie w wypadku skonczenia sie uszczelki badz glowicy, niby wszystko odpowiedzialne za prace jest ok, ale jednak jej nie ma. Magia jakas... Aha, jeszcze jedno- zebatka odpowiedzialna za prace tych klapek, w miejscu gdzie pracuje, w polowie jest hmm, jakas taka zgnieciona jakby, tzn. rowki jeszcze sa ale ostrych gorek juz nie. No tak pisze aby wszyscy zrozumieli. Przypuszczam iz to jest przyczyna tego, ze gdy silnik pracuje zimny przez ok 10 min. wszystkie koniki zyja. Potem mam taka turbo dziure do ok 3 tys. obrotow. Ale to teraz nie jest istotne. Prosze pomozcie :dontknow: . Sciagne jutro ten dolot ale prawdopodobnie dopiero pod koniec dnia. Oby to ta jakas uszcelka kolektora. Jesli nie to, to nie wiem co dalej... Dziekuje wszystkim... Pozdrawiam.
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-06-2010, 21:50   

In My Humble Opinion → moim skromnym zdaniem

Nie wiem jaki wpływ na kompresję ma woda w cylindrze. Ale bez wody przy 12barach powinien palić. Zdejmij ten kolektor i miejmy nadzieję, że to tylko to. Nie wiem ile wołają ci za wymianę uszczelki, ale mi krzyknęli 2000zł za 2 głowice. Przy przedniej masz 4x mniej roboty niż przy tylnej. Mając klucz dynamometryczny i imbus 10mmm dasz radę. Tylko warsztat do planowania głowicy potrzebny... W razie co pamiętam jeszcze dokładnie co jak i z czym po kolei szło ;) .


Ząbki się wytarły podczas strzałów gazu, kiedy jeszcze był.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 08-06-2010, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2010, 21:56   

Dzieki za IMHO :mrgreen: . Dlatego tez gaz wyrzucilem zaraz po zakupie. Jak to ktos tu kiedys okreslil- "wole aby spalal benzyne niz glowice"... Czy ktos ma pojecie czy przy skonczonej glowicy badz jej uszczelce, spada kompresja, bo juz nie wiem co myslec... Ech...
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-06-2010, 22:03   

nie wiem jak długo jeździł na gazie - mogą być nadpalone zawory. Jazda z wodą zaciekającą do cylindrów też szkodzi szczelności zaworów - sprawdzone na moich. Uszkodzona uszczelka pod głowicą też powoduje spadek kompresji.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-06-2010, 22:09   

Po wyrzuceniu gazu zrobilem ponad 40tkm. Wiec jesli upalone zawory to chyba odezwalyby sie wczesniej? Pytam poniewaz pojecia nie mam...
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 08-06-2010, 22:10   

byłby słabszy niż powinien i głośniejszy niż powinien i paliłby nieco za dużo. Przy gazie na mikserze lub blosie to prawie pewne, kwestia przebiegu po jakim wystąpi.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-06-2010, 08:53   

Przy przepalonej uszczelce między cylindrami kompresja spada dramatycznie, więc u Ciebie uszczelka powinna być OK.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-06-2010, 15:47   

Chyba umiera... Dzis rano musialem gdzies jechac i padaczka jakas. Obroty 400-500, gasnie. Nie sprawdzalem ale wydaje mi sie ze kolejne garnki padly. "rece i cycki opadaja". Zle mi to wszystko robi na cisnienie i jutro jade do ASO. Zdam relacje. Dzieki za wszystkie pomysly i diagnozy. Do jutra

[ Dodano: 29-06-2010, 00:30 ]
Witam po przerwie... Troche mialem przygod z dzieckiem i z ukrainska sluzba medyczna... Juz wszystko ok. Wiec tak- Auto zreanimowane, cytuje wprost-"system kontroli padl i spowodowal uszkodzenie wtryskow". Wymienili na jakies uzywki wedlug rozpiski po Colt'ie i Out... Auto robili "sto lat" a zaplacilem chyba 674hrn. 1PLN to ok 0,40 HRN ukrainskich wiec i tak jestem w szoku. Na rozpisce wypisane godziny pracy bez jakiegos oszukiwania itd. Ciesze sie ze nie dalem nikomu w garazu sciagac glowic(y)... Diagnostyka komp w aso na UA ok 35-40 zl. Aha, no i gratulacje dla kolegi ktory sugerowal pozostalosci po gazie. Ponoc znalazl sie jeszcze jakis emulator ktory to spapral chociaz po gazie zrobilem ponad 40tkm. No nie wiem. Tak powiedzieli w aso. Nie znam sie na elektryce. Nie wpadlbym nigdy na to. W czwartek wyjezdzam wreszcie stad, w nocy na granicy i w piatek witam!!! Ulga... I chcialbym jeszcze wszystkim podziekowac za pomoc i chec pisania pomyslow. Dzieki Panie i Panowie. PS. wtryski wymienili dwa. :wav:

[ Dodano: 29-06-2010, 00:50 ]
No i chyba jeszcze jedna wazna sprawa- kiedys o tym pisalem ale problem jeszcze nie rozwiazany- Na zimnym przez ok 10 minut jest prawie ok. Potem systematycznie sie pogarsza (nie jest tak, ze albo ok, albo zle). Gdy jade 10-15 minut na piatym biegu lub czwartym (chyba to nie istotne) zapala sie CE i w ogole jest jakas padaczka. Wiem, ze niby tryb awaryjny, ale nie wiem na czym on polega i dlaczego. Gdy po zapaleniu sie CE jade ok 10 min kolo czerwonego (na obrotomierzu) pola- gasnie (lampka) i sie robi lepiej, choc to nie to. gdy jest zimny przez pierwsze 10-15 min. Prawdopodobnie bede musial sie z jakims doktorem tu z forum umowic bo sil juz nie mam. Ale do sedna sprawy- moze zbyt dluga jazda na CE sprawila mi te przyjemnosci? No i wiem tez o czym wczesniej pisalem, ze mam to kolko zebate w dolocie, ktore reguluje doplyw powietrza (dlugosc kanalu :wink: ), ale to chyba, az takiej zawieruchy nie robi? Pytam poniewaz nie wiem... I tak jestem bardziej uparty niz moje auto i zawsze mu powtarzam ze jeszce 30 lat nim bede jezdzil :mrgreen:
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 29-06-2010, 19:39   

No to pogratulować :mrgreen: . sam miałem problem z tą zębatka o której piszesz na końcu. I był mułowaty i nie zbierał się poniżej 3000. Nie jestem pewien ile było w tym zasługi samej zębatki bo robiłem kompleksowo, czyli czyszczenie przepustnicy, regulacja TPS, wymiana przepływomierza i obrócenie o 180stopni zębatki(wykorzystywane jest około 90). Tyle że mi CE się nie zapalało.


P.S dopiero teraz zauważyłem ze sprawa wyjaśniona :oops:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-06-2010, 23:19   

Sprawdź jakie błędy zarejestrował ECU.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30-06-2010, 23:38   

Ostatnio miałem problem z błędem 62(chyba) czyli VIC :) okazało sie ,że mój vic działał.. no prawie - po prostu chodził zmulony i ledwo co( po podłączeniu pod prądzik ) wiec odkręciłem z drugiego dolotu i wsadziłem (po odpowiednim ustawieniu ) do swojego :)

Silnik dostał kopa i od razu chodzi idealnie w całym zakresie obrotów :) to była moja zmułka na serduchu a nie żaden zapłon - kopułkę wsadziłem starą idealnie ją wyregulowałem , iskra jak piorun , wszystko gra :] Autko ma kopa jak nowe :) szkoda że się leje z silnika , Ale swap już bardzo blisko :) - dam foty jak przyjdą ostatnie elementy :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.