Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
praca skrzyni ASB F4A42
Autor Wiadomość
wtom 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 ASB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2010, 00:13   praca skrzyni ASB F4A42

witam ,jestem tu nowy.

mam cari z ASB (F4A42). ogólnie silniczek i skrzynka pracuje b. dobrze. zdarzyło się jednak 2 razy, że stojąc na D na światełkach odczułem chwilowe szarpnięcie jakby ktoś kopnąl w tyłek auta. dzisiaj po odpaleniu i właczeniu klimy wrzuciłem R i mając nogę na heblu też odczułem jakby 2 kopnięcia w auto (R zaskoczył prawidłowo bez szarpnięć). czy może być to związane z zaburzeniem chwilowym pracy silnika na wolnych obrotach (świczki, kable itp)? poza tym skrzynia pracuje idealnie, olej i filtr wymieniony.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-06-2010, 05:55   

Może to być wina silnika, ale napewno odczułbyś zmianę pracy silnika i nie byłoby takich kopnięć. Objaw jaki opisałeś dotyczy raczej rozpięcia i zapięcia danego sprzęgła w skrzyni. Na D załączony masz forward i coś go rozpinało i zapinało, na R to samo działo się na sprzęgle do wstecznego, może też kończyć się konwerter z lock up -em. Należałoby sprawdzić pozycjometr, który przekazuje sygnał do sterownika, może tam jest coś nie tak i wyrzuca biegi, z tym, że w tych przypadkach samochód zachowywałby się tak jak przy normalnym wyrzucaniu i włączaniu biegu za pomocą dźwigni czyli lekkie ciągnięcie. Na początek sprawdziłbym błędy w skrzyni a dokładnie w komputerze, mogą występować jakiekolwiek błędy i powodować takie zachowanie skrzyni, a po ich usunięciu skrzynia będzie pracowała idealnie, jeżeli nie to zrób reset kompa poprzez rozłączenie dopływy prądu, wtedy komputer zacznie pracować w ustawieniach fabrycznych i z biegiem jazdy będzie się adoptowała do warunków pracy silnika.
 
 
wtom 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 ASB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2010, 07:25   

pozycjometr- chodzi ci o "potencjometr wybieranej pozycji "przy skrzyni?
jak jest z żywotnością konwerterów tej skrzyni? czytałem, że nie są za trwałe. auto ma 113tys przebiegu.

co do załaczania /rozłączania, to w normalnym trybie D i R zawsze załącza płynnie bez jakichkolwiek szarpnięć, więc to co opisujesz powodowałoby odczuwalne zaburzenia?

jeśli chodzi o błędy w kompie, to mam błąd katalizatora i abs-u (rozwalony pierścień) ale to raczej nie ma wpływu na pracę skrzyni
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2010, 08:50   

uszkodzony katalizator lub zła paraca sondy lambda może powodować "szarpanie na D przy postoju na światłach. Niestety ja tak mam ;-(
 
 
wtom 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 ASB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2010, 09:04   

angopl napisał/a:
uszkodzony katalizator lub zła paraca sondy lambda może powodować "szarpanie na D przy postoju na światłach. Niestety ja tak mam ;-(


a jesteś tego pewien, że to jest przyczyną?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-06-2010, 09:52   

Take same objawy sa przy właczonej i wyłaczonej klimatyzacji :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wtom 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 ASB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2010, 11:26   

bez klimy raczej tego nie zauważyłem
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-06-2010, 12:02   

Więc te szarpania na postoju moga być związane z załaczająca się systematycznie klima, a raczej kompresorem klimy, który pracuje tylko wtedy, gdy dobija ciśnienie w układzie do wymaganego, wtedy następuje podbicie obrotów, co przy właczonym biegu w ASB równa się z szarpnieciem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wtom 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 ASB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2010, 13:02   

dzięki. tylko czemu nie jest to zawsze :?
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-06-2010, 17:46   

Panowie nie piszcie takich rzeczy. Klima nic do tego nie ma. to jest tylko skok obrotów silnika, czyli nieodczuwalny spadek wskutek obciążenia, nieodczuwalny ponieważ regulator obrotów po załączeniu klimy dostaje sygnał i wyrównuje obroty. Z tego co kolega opisał są to tzw. kopnięcia i wiem jak to wygląda. Tu chodzi o rozłączanie danego sprzęgła, rozłączanie nie takie w trybie z użyciem konwertera czyli łagodne tylko prawdopodobnie bez konwertera (tu może właśnie szwankować konwerter, który właśnie jest sprzęgłem. Te błędy co kolega opisał są to błędy z kompa silnika, a trzeba zdiagnozować ECU skrzyni. Uważam, ze to powinien być pierwszy krok, jak już pisałem można zrobić reset przez rozłączenie ale to nie da wykasowania błędów. Wiadomo każdemu zależy na tym aby usunąć usterkę bez rozbierania danego podzespołu, więc pierwszym i najtańszym krokiem jest sprawdzenie błędów i ich usunięcie.
 
 
wtom 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 ASB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-06-2010, 20:59   

oblukałem dzisiaj sytuację i jest tak: dzieje się tylko przy właczonej klimie, występują odczuwalne "kopnięcia" przy których następuje chwilowe wachnięcie na obrotach tak jakby wypadał zapłon. wygląda mi to na wypadanie zapłonu pod obciązeniem (załaczenie sprężarki i wentyli na chłodnicy) czyli świece, cewka, kable?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.