[II 2.2 DID] chłodzenie turbiny |
Autor |
Wiadomość |
bcwiklinski
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: google
|
Wysłany: 10-06-2010, 18:32 [II 2.2 DID] chłodzenie turbiny
|
|
|
witam forumowiczów. mam outkaII 2,2 co sądzicie o koniecznosci chłodzenia turbiny po przyjezdzie do celu szczególnie na krótkich odcinkach 5-10 km |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-06-2010, 20:43
|
|
|
bcwiklinski napisał/a: | mam outkaII 2,2 co sądzicie o koniecznosci chłodzenia turbiny po przyjezdzie do celu szczególnie na krótkich odcinkach 5-10 km | mniej zależy od tego ile jedziesz, więcej od tego jak jedziesz. Jak jedziesz spokojnie to nie ma takiej potrzeby. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-06-2010, 08:46
|
|
|
To drobne nieporozumienie - "chłodzenie" turbiny (czyli nie wyłączanie silnika od razu po zatrzymaniu) dotyczy wyłącznie dłuższych przejazdów z dużą prędkością po autostradzie. Przy przejeździe 5-10 minut tzw. "Gedenkminute" (jak mawiają nasi sąsiedzi zza Odry) nie ma dużego sensu...
bonito |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 11-06-2010, 09:15
|
|
|
chłodzenie to jedno a smarowanie to drugie.
Chodzi mi o to że jak się zatrzymujemy nie powinno się odrazu gasić motoru ponieważ wtedy turbina się kręci z dużą szybkością na sucho bez smarowania. |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-06-2010, 14:47
|
|
|
Święte słowa... |
|
|
|
 |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 28-06-2010, 12:17
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | chłodzenie to jedno a smarowanie to drugie.
Chodzi mi o to że jak się zatrzymujemy nie powinno się odrazu gasić motoru ponieważ wtedy turbina się kręci z dużą szybkością na sucho bez smarowania. |
Przecież szybkość turbiny zależy od obrotów więc dlaczego zakładasz że kręci się szybko?
Przed zgaszeniem teoretycznie trzeba zaparkować lub otworzyć bramę czy garaż więc 1 min na wolnych obrotach w zupełności wystarczy. |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 28-06-2010, 14:08
|
|
|
Cytat: | Przecież szybkość turbiny zależy od obrotów więc dlaczego zakładasz że kręci się szybko?
Przed zgaszeniem teoretycznie trzeba zaparkować lub otworzyć bramę czy garaż więc 1 min na wolnych obrotach w zupełności wystarczy |
Nie ,nie wystarczy jesli utrzymywales przez kilka godzin jazdy wysokie obroty np jazda autostrada i zjazd na stacje paliw,sugeruje odzczekac wtedy okolo 3-4min.
Turbosprężarka pracuje w niezwykle ciężkich warunkach. Jej wirnik znajduje się w strumieniu spalin osiągającym nawet ponad 1000°C. W dodatku wał turbiny obraca się z prędkościami dochodzącymi do niewyobrażalnych 290 tys. obr./min.(niektore)
Zadaniem kierowcy jest jej ostudzenie poprzez prace silnika na niskich obrotach. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 28-06-2010, 14:37
|
|
|
Gunner napisał/a: |
Nie ,nie wystarczy jesli utrzymywales przez kilka godzin jazdy wysokie obroty np jazda autostrada i zjazd na stacje paliw,sugeruje odzczekac wtedy okolo 3-4min.
|
Ale kolega pyta o jazdę 5-10 km i chłodzenie w takim przypadku a nie autostradą czy tam kilka godzin. |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 28-06-2010, 15:25
|
|
|
W moim poscie jest kolego Twoj cytat.
Nie odpowiadałem wlasciwie na glowny temat dla tego ze wydaje sie byc normalnym ze po jezdzie 5-10 min nie powinno byc potrzeby studzenia nie obciazonej turbiny.
Głownie odpowiedzialem na "Twoje" pierwsze zdanie dt.obrotow.
A TURBO zawsze sie kreci szybko |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 28-06-2010, 17:31
|
|
|
marpit napisał/a: | Przed zgaszeniem teoretycznie trzeba zaparkować lub otworzyć bramę czy garaż więc 1 min na wolnych obrotach w zupełności wystarczy. |
nie każdy ma garaż ,bramę |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
|