Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Nie odpala...pompa WC ??
Autor Wiadomość
marioNDG 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 01-05-2010, 23:13   [Cari 1.8 GDI] Nie odpala...pompa WC ??

Witam wszystkich.
Od wczoraj pojawił się poważny problem z moją carismą, po prostu odmówiła posłuszeństwa i nie chce odpalić. Zaświecił się CE, więc postanowiłem odłączyć aku na noc. Rano po podłączeniu to samo...silnik kręci, próbuje załapać jednak nie może. Postanowiłem spróbować odpalić ją na "pych" i po 10 metrach już pięknie klekotał :P , CE świeci jak świecił. Pierwsze o czym pomyślałem to pompa WC i po sprawdzeniu ciśnienia za pomocą woltomierza pokazał on napięcie 0,1 Volt :shock: na jałowych, a w całym zakresie obrotów wahał się w granicach 0,01. Jadąc nie zauważyłem żadnych zmian, silnik wkręca się bez problemu, ma moc jak dawniej tylko dosyć mocno dymił. Po zgaszeniu, spróbowałem jeszcze raz odpalić ale lipa, nie odpala :x

Do tej pory (przez 3 lata) tylko raz zaświecił się CE i na kompie wywaliło błąd 56 czyli pompa, jednak po skasowaniu wszystko było okej.

Przepustnica czysta, paliwo ok, oleju nie ubywa, spalanie w normie. Jutro podepnę go pod komputer i będę wiedział dokładnie jakie błędy pokaże.

Pytanie do was...Co to może być przyczyną takiego zachowania ??

Samochód to cari GDI 97 rok

Pozdrawiam :D
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-05-2010, 23:23   

wy-mrugaj błędy opis w faq
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 02-05-2010, 13:02   

Twój rocznik spokojnie wymruga błędy :)
Czyli bierzesz spinacz, wpinasz w 1 i 4 PIN i gnieździe i liczysz :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
marioNDG 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 03-05-2010, 13:23   

Wymrugane "słynne" 56...

Kolejne spostrzeżenia:
- odpala bez problemu przy użyciu czegoś w rodzaju "samostartu"
- po zgaszeniu i natychmiastowym odpalaniu, chodzi bez problemu

Wygląda tak jakby paliwo po zgaszeniu cofało się z pompy i później przy odpaleniu nie ma wystarczającej ilości ?? Orientuje się ktoś może czy jest tam jakiś zawór, który odpowiada za to ??

Pozdrawiam :biggrin:
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-05-2010, 13:24   

sprawdź czy pompa pompuje z baku paliwo .


Ostatnio zmieniony przez pawelsonx 03-05-2010, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marioNDG 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 03-05-2010, 13:34   

Pompka pompuje...tzn słychać, że pracuje.
Ale przypominam, że samochód ma problem tylko z odpaleniem, dalej chodzi tak jak Pan Bóg nakazał :P
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 03-05-2010, 15:25   

jak odpalisz auto depnij mu i spawdz czy wkręca się powyżej 5000 jeżeli nie chce się wkręcać na obroty odepnij wtyczkę od czujnika ciśnienia z listwy wtryskowej i powtórz całą procedurę jeżeli jest lepiej możliwe że masz uszkodzoną pompę WC albo czujnik ciśnienia obstawiał bym raczej to drugie bo z tego co piszesz samochód po odpaleniu chodzi już normalnie. powodzenia ;)
 
 
marioNDG 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 11-05-2010, 22:30   

No więc tak...wymieniłem pompkę paliwa w baku bo wydała mi się trochę podejrzana no i jest trochę lepiej z odpalaniem (po dłuższym postoju dalej nie odpali), 56 dalej świeci... :evil:
Filtry wszystkie sprawdzone - działa jak należy.
Po odpaleniu przejechałem się dosyć ostro i im dłużej jedzie tym bardziej traci moc aż do zgaśnięcia, to "dawce" samostartu odpala i jedzie ok kilometra na początku z pełną mocą, później traci, gaśnie itd. Czyli wygląda to prawdopodobnie jednak na pompę WC ??

A jest jeszcze jedna opcja ale raczej mało prawdopodobna...a mianowicie może mieć jakiś związek to, wydech przepuszcza przed sondą przez co może ona źle odczytywać ?? Czy w tym wypadku "wymrugałby" błąd od sondy ??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-05-2010, 22:33   

nie wymruga błędu jedynie będzie zły odczyt z sondy i ecu będzie że ustalał mieszankę
 
 
 
marioNDG 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 25-05-2010, 11:55   

są nowe problemy :cry:

Problemy z odpalaniem rozwiązane (brak styku na jednej z kostek) ale pojawiły się nowe cuda na kiju a mianowicie...
- Zadowolony, że kontrolka silnika zgasła, samochód odpala jak zawsze jadę na próbę i....powyżej 3000 pojawia się szarpanie, samochód nie reaguje na pedał gazu, przygasa, kontrolka się zapala i tak do momentu aż silnik całkowicie zgaśnie. Po chwili odpali jedzie znowu kawałek, szarpie i gaśnie.
- Na postoju po odpaleniu kręci się do max obrotów, jednak po chwili coraz słabiej i coraz niższych. Przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu samochód przygasa.
- Podłączenie pod kompa pokazało błędy: 25, 31, 41, 64, 61, 36 i 56 :shock: (nie udało mi się rozszyfrować 61 i 36). 64 ma coś wspólnego z alternatorem, czyli mogły wystąpić jakieś spadki napięcia przez co tyle innych błędów...
- w samochodzie jest gdzieś jakieś zwarcie...przepala bezpiecznik nr. 11 (według tej strony) odpowiedzialny za
"Reflektory
Tylne światła
Reostat
GDI
Światło(a) przeciwmgłowe
Światło(a) tablicy rejestracyjnej"
czego efektem jest brak podświetlenia deski, "brzęczka" zapalonych świateł, tylnej pozycji, i przednich pozycji.
- Ciśnienie na pompie na początku jest okej, na większych obrotach spada do ok 3MPa


Teraz pytanie czy można to wszystko jakoś sensownie połączyć w całość ??

Pozdrawiam :)
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 25-05-2010, 13:00   

odłącz alternator i spróbuj jak się będzie auto zachowywało na samym aku
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
marioNDG 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 31-05-2010, 18:44   

Zwarcie znalezione (kabel od masy idący do radia). Cała elektronika działa :)

Wczoraj carisma chodziła elegancko, żadnego zmulania itp. Dzisiaj powrót do przeszłości, odpala jedzie kawałek, szarpie, przerywa, spalanie 13l, gaśnie, za chwile odpala szarpie, gaśnie itd. błąd 56. ładowanie dobre....

Co dalej robić ?? szykować się na kupno pompy wc ??
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 31-05-2010, 21:53   

Raczej tak. Ogólnie to w pompach siada regulator.
Możesz szukać samego regulatora :)

To co mogę doradzić, to kupić pompę z auta przeznaczonego na części- przejechać się (najlepiej z podpiętym kompem) i wtedy kupić.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
marioNDG 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 11-06-2010, 18:27   

Na wstępie napiszę tak: Carisma chodzi jak należy bez wymiany pompy WC :mrgreen:
A teraz opisze jak do tego doszedłem :lol:
Po tym jak wyeliminowałem podejrzane rzeczy i została już tylko pompa WC, nie mając nic do stracenia postanowiłem ją rozebrać co do śrubki aby zobaczyć co kryje w środku to "cudowne" urządzenie :P No więc tak, w środku zauważalny był "syf" osadzający się na sitkach, siteczkach i filterkach, miejscami niektóre elementy miały zabrudzenia które spolerowałem tak aby wszystko wyglądało jak nowe. Wszystkie części były umyte czystą benzyną, wydmuchane sprężonym powietrzem i po tym przystąpiłem do składania w niemal sterylnych warunkach. Pompa złożona wszystko podpięte odpalam i...chodzi :P Troche kopciła mocniej niż zazwyczaj ale po chwili ustało, wyjechałem na testy i co ?? ani jednego szarpnięcia, w całym zakresie obrotów auto idzie jak należy, CE się nie zapala.

Na dzień dzisiejszy zrobiłem ponad 200km i nie mam żadnych problemów, spalanie jak dawniej, moc jak dawniej.
Nie wiem czy też próbowaliście takiej metody ale u mnie jak na razie sprawdza się... 8)

Pozdrawiam :biggrin:
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 15-07-2010, 19:18   

marioNDG, mógłbyś wszystko dokładnie opisać? Tak, aby było dla potomnych :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.