| Co oznaczaja i  jak działają klawisze klimy. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | pz   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 23 Kwi 2009
 Posty: 57
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2010, 22:54   Co oznaczaja i  jak działają klawisze klimy. |   
 |  
               | 
 |  
               | W mojej Sigmie przyszła pora na usuniecie kolejnej usterki. Naładowałem  klimę  R12 .Za sprawdzenie szczelności i naładowanie zapłaciłem 400 zł. Sigmę mam 2,5 rok ,a nie wiem kiedy poprzedni właściciel jej używał. Na razie działa prawidłowo.  Auto jest z rocznika 94 i ma regulacje manualną.Nie wiem jak prawidłowo ją obsługiwać i co oznaczają  poszczególne klawisze. 
 
 
 
 
 
 
 
 Pozdrawiam za 6,50.
   |  
				| _________________ pz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zajc3w   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Toyota Celica
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 05 Mar 2009
 Posty: 801
 Skąd: Londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2010, 23:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz na myśli automatyczną klimę z kółkami do ustawiania temperatury i mocy nawiewu? Pokrętła wiadomo  - lewe od mocy nawiewu prawe - zadana temperatura, tak samo jak zima ogrzewanie.
 
 Klawisz lewy wciskasz (ECO) przy niewielkich różnicach temperatur
 
 Instrukcja dodawana do samochodu radzi stosować automyczny wybór drogi nawiewu.
 |  
				| _________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
 Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
 Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD  - sprzedana
 Sigma kombi '95 - sprzedana
 Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
 Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michałnataliya   Forumowicz
 
 Auto: sigma kombi 93, 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Mar 2009
 Posty: 70
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-06-2010, 00:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaplaciles niestety duzo. Kazde napelnienie wiaze sie ze sprawdzeniem szczelnosci i nie powinienes zaplacic wiecej niz jakies 150. Gdy kupilem swoje auto i reanimowano mi klimatyzacje zaplacilem ok 300 za dwa dni pracy. Przy przyjeciu i przy odbiorze auta pokazano mi co nie bylo tak i co zrobiono. Jestes z P-nia wiec powinienes skojarzyc- wyjezdzasz Dabrowskiego na Szczecin, Berlin, mijasz orlen i Piotra i Pawla. Trzymasz sie prawej i zjezdzasz przez pierwszy most na rownolegla, brukowana droge. Po okolo 200, 300 po prawej masz stacje diagnostyczna a zaraz za nia warsztat z klimatyzacja, geometria itp. Naprawde polecam poniewaz bylem zadowolony z obslugi, czasu mi poswieconego i wyjasniono mi zasade dzialania (klima w sigmie nalezy do najprosztszych i w przypadku braku czynnika sama sie wylaczy,ponoc). Oczywiscie glowy nie dam czy sama sie wylaczy, ale ludzie tam pracujacy nie wygladali na piekarzy i tak mnie zapewniono. Gdy kupowalem auto to oczywiscie- klima ok tylko paska nie ma  . Nie znam sie wiec kupilem pasek i pojechalem do tego warsztatu. Tam sie okazalo ze wszystko dziurawe i patenty rodem z sasiadow. Gdy cos bedziesz mial z klima nie tak- polecam. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukasz12   Mitsumaniak
 prof. dr hab  ;-)
 
  
 Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 51 razy
 Dołączył: 16 Sie 2006
 Posty: 2498
 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-06-2010, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Klima się nie włączy ponieważ sygnał załączający sprzęgło kompresora przechodzi przez 2 czujniki. Jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie to czujniki rozłaczają obwód i sygnał nie dociera na miejsce. Może się powtórze, ale to jest japońska technologia, a nie technologia z czołgu tj. najcześciej niemiecka [jak np. wg. instrukcji obsługi mercedesa W124 - "nie należy wrzucać luzu (N) na lewarku podczas pracy tempomatu ponieważ spowoduje to gwałtowny wzrost obrotów silnika" (auto doda gazu żeby utrzymać prędkość, zamiast wyłączyć tempomat) ] |  
				| _________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
 
 "Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne
  " (C) Chi-Man 2006 Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
   Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
   Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
   Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbyszek05   Forumowicz
 balcer
 
 Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 04 Cze 2007
 Posty: 1236
 Skąd: Zambrow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-06-2010, 18:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | pieniązki za nabicie klimy zalęzą od tego ile czynnika wtłoczą do instalacji ...no i sprawdzenie szczelności bo przecież ...może i drogo ale rok temu płaciłem sam ok.300 zł. Nie wiem ,na pewno nie przepłaciłem - byc moze u ciebie jest większa konkurencja dlatego ceny inne...
 |  
				| _________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną
  Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysius   Forumowicz
 
 Auto: sigma 3000
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 130
 Skąd: legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2010, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | dołącze się ;kolega zapłacił za nabicie czynnikiem do R12 wiec cena jest wysoka, sam to przerobiłem. Ja po kolizji nabiłem starą instalacje klimatyzacji nowym czynnikiem r 134a bo niestety nikt już nie miał starego gazu. Piszą ,że nie wolno tego robić bo węże się uszkodzą i ,że spreżarka sie zatrze ale ja chciałem mieć sprawną klime więc bez przerubki kompresora i innych elementów nabiłem nowym gazem .Minęło już ponad rok i  postanowiłem sprawdzic ilośc gazu. Okazało się,że gazu ubyło tylko ok 70 g.Więc dobiłem i dalej cieszę sie sprawną klimą ,zobaczymy tylko czy wytrzyma kolejny rok?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mmatulek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Sigma sedan '93 A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 29 Paź 2008
 Posty: 631
 Skąd: Milanówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2010, 15:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teoretycznie R134 jest zamiennikiem istotne jest aby razem z gazem wymienić olej w sprężarce. R134 chodzi na wyższym ciśnieniu. Myślę, że sprężarka i przewody wytrzymają trzeba tylko zawór rozprężny wymienić. W tym miesiącu dobijałem r12 - słono to kosztuje. |  
				| _________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bubek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2010, 18:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja miałem przyjemnośc wczoraj rozmawiac ze specjalistą na temat nabicia R12, powiedział, że gdyby miał to by nabił. Nie potrafił tez powiedzieć gdzie takim czynnikiem nabijają w B-stoku - tzn. że pewnie nigdzie. Zamiana na R134 jest możliwa a koszt - 400 zł ... masakra....mmatulek, powiedz gdzie nabijałeś i jaki to jest koszt?? A własciwie to ja nie jestem pewny, czy mam R12 czy inny, jak to sprawdzić? Pewnie najprościej w zakładzie zajmującym się klimą.... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zajc3w   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Toyota Celica
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 05 Mar 2009
 Posty: 801
 Skąd: Londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2010, 20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pasie przednim jest naklejka  . A jak nie ma naklejki bo zlazła to złączka węża chłodnica <->kompresor na klucze 17i 19 to R12 a na klucze 19 i 21 to R134 - o ile dobrze spamiętałem(mam 2 dziurawe chłodnice na dwa czynniki). Podobna historia ze złączkami wymiennika, ale do tych od chłodnicy łatwiej się dobrać. Podawałem zresztą te wymiary w wątku "klima w sigmie"..... 
 [ Dodano: 26-06-2010, 21:55 ]
 o tutaj post z 20.02.2010
 |  
				| _________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
 Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
 Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD  - sprzedana
 Sigma kombi '95 - sprzedana
 Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
 Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |