Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KLIMA pomocy !!!!
Autor Wiadomość
Carismaniak 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: Radom
  Wysłany: 10-06-2010, 18:58   KLIMA pomocy !!!!

witam serdeczniu potrzebuje znow pomocy przy mojej cari mianowicie jak w temacie jest cieplo coraz cieplej ja duzo jezdze i przyszedl czas nabic klime po nabiciu jezdzilem jakies poltora tygodnia i przestala chlodzic wiec udalem sie do serwisu a tam ze mam sprezarke do wymiany a ze mi sie nie chcialo za bardzo w to uwierzyc to pojechalem do innego fachowca ten wyciagnol co tam bylo nabil jeszcze raz wszystko i klima zaczela chodzic ale odrazu po wlaczeniou klimy przewod wychodzacy od sprezarki i idacy do chlodnicy zrobil sie strasznie goracy az sie go nie dalo dotknac a ten drugi zimny ale nie az tak bardzo zimny w srodku zaczelo niby chlodzic ale ten fachowiec spojrzal na te jego liczniki i powiedzial ze sprezarka u pana jest od jakiegos busa chyba zalozona bo tak byc nie powinno ze ten przewod goracy tak i cisnienie u niego bylo opgromne bo ponad 25 bar (chyba dobrze napisalem )na tym czerwonym wskazniku A NO GOSCIU JAK MI NABIL KLIME WESZLO 714g I 10 ml OLEJKU A JAK ODZYSKAL TO 545g I 33ml JAK TO MOZLIWE ?? NIE SLYSZALEM ZEBY COS UCIEKALO A STALO SIE TO W PRZECIAGU 45 MINUT:/


pytania moje sa takie czy tak byc powinno takie cisnienie??
czy mam zmieniac sprezarke ??
czy u was tez tak sa gorace te przewody ??
i co najwazniejsze jakie macie albo jakie powinno byc oznaczenie sprezarki ??

samochod mam taki :
mitsubishi carisma 1,9 Td
XMCLNDA4AWF070138

[ Dodano: 10-06-2010, 18:59 ]
ta cari moja jest z kilmatronikiem ta najbogatsza wersja 98r
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza :D
 
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 10-06-2010, 23:55   

masz za duże ciśnienie. powinno być ok 10bar mniej (zależy od temp. otoczenia), natomiast nie sądzę że to wina sprężarki (chyba że cos kombinowane było). pierwsza sprawa to sprawdź wentylatory czy pracują. nie wiem jak w carisma ale na pewno powinien się uruchomić przy włączeniu sprężarki i cały czas pracować a drugi cyklicznie (bądź oba uruchamiają się na pierwszy bieg a potem cyklicznie drugi)

sprężarkę powinieneś mieć SD7H15

może z wymianą sprężarki w w pierwszym serwisie chodziło o to że jest nieszczelna.
 
 
Carismaniak 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: Radom
Wysłany: 11-06-2010, 05:46   

U mnie w cari jest jeden wiatrak ktory sie zalacza wraz z klima i chodzi caly czas i on znajduje sie z przodu pod grilem a drugi wiatrak jest od strony silnika i sie zalacza jak sie zagrzeje samochod chyba w pierwszym serwisie tylko podlaczyl pod maszyne spojrzal na cisnienia i powiedzial ze do wymiany sprezarka a w tym drugim serwisie po zaladowaniu sprawdzil ultra fioletem i czysto bylo sprawdze dzis. Te numery jeszcze sprezarki

[ Dodano: 11-06-2010, 14:12 ]
numery sprezarki sie zgadzaja SD7H15 na tabliczce znamionowej jest wiec co moze byc przyczyna tak duzego cisnienia w ukladzie ??

[ Dodano: 11-06-2010, 14:32 ]
A wiec pogrzebalem troche w necie i znalazlem numer kom do goscia ktory mial podobny problem i teraz powiedzcie mi czy jest to mozliwe ze wentylator sie zalacza i jest z nim wszystko ok sprezarka chodzi cicho i tez sie zalacza a wraz z nia wspomniany wentylator elektryka wszystko gra a sprezarka rzeczywiscie moze byc dobra bo daje to cisnienie i to bardzo duze wiec pracuje ona o co z skraplaczem tym co jest kolo akumulatora czy on moze byc zapchany albo cos z nim nie tak bo wlasnie takiej odpowiedzi mi udzielil ow koles do ktorego zadzwonilem czy jest mozliwe ze tam daje cisnienie sprezarka a nie puszcza go dalej i stad wysokie cisnienie i gorace przewody ????

[ Dodano: 11-06-2010, 14:57 ]
a i jeszcze jedno czy w naszych carismach 1,9 td sa wentylatory z 2 biegami czy stale pracujace na wysokich obrotach podczas wlaczenia klimatyzacji ??

i czy moze byc walniety czujnik cisnienia ktory sie znajduje w skraplaczu ??
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza :D
 
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 11-06-2010, 23:20   

czyli wentylator załącza sie prawidłowo razem z klimą i chodzi cały czas natomiast gdy ciśnienie przekroczy pewien poziom wentylator powinien się włączyć na drugi bieg albo włączyć ten od chłodnicy.

możesz jeszcze sprawdzić osuszacz (na wejściu i wyjści musi byc podobna temperatura). jak jest zapchany to może być podobna sytuacja.

czujnik możesz mieć uszkodzony i wtedy nie będzie chodził wentylator (czyli początek mojego posta)
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 18-06-2010, 16:07   

tom17 napisał/a:

możesz jeszcze sprawdzić osuszacz (na wejściu i wyjści musi byc podobna temperatura). jak jest zapchany to może być podobna sytuacja.


Chciałem się zapytać o ten osuszacz czy to jest TO z okienkiem do kontroli czynnika ?
Jak to to oba przewody mam tak gorące że nie można ich dotknąć.
Problem mam taki, że klima była robiona rok temu a dziś mam w okienku bąbelki, chlodne powietrze leci po 5 min ale tylko 10stp przy 22 na dworze.
 
 
Carismaniak 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: Radom
Wysłany: 18-06-2010, 21:52   

budrys masz pewnie taki sam problem jak i ja :/ jeszcze tego nie robilem bo teraz pompa paliwowa sie musze zaopiekowac i czujnikiem kata wtrysku aczkolwiek u mnie sie zalacza wszystko i pieknie wszystko pracuje ale cisnienie jest bardzo duze jak pisalem wczesniej i rowniez te przewody sa strasznie gorace mi inny mechanior od klimy powiedzial ze albo wina osuszacza albo wina zaworu rozprezajacego czy cos takiego i sam sobie odkrecilem ten osuszacz on jest zaraz obok chlodniczki klimy i jak dmuchnolem w niego to normalnie powietrze przeplywa ale w jedna strone a w druga jak dmuchbnolem to niestety nic prawie niszlo wiec sam niew iem jak oddam go w porzadne rece t napisze cos wiecej na ten temat
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza :D
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-06-2010, 23:16   

tłumaczenie z manuala

Sprawdzenie poziomu substancji chłodzącej, wyczyść szkiełko przez które lukasz nastepnie uruchamiasz silnik wiciskasz przycisk a/c klimatyzacji przełaczasz dmuchawę na max a temperaturę na max chłodzenie nastepnie popijajac browar odczekujesz pare minut i zaczynasz lukać na szkło

1 jezeli jest czyste szkiełko sprzegło magnetyczne zajęte (załączone ) i jezeli przewod wychodzacy jest ciepły a przychodzacy zimny to system klimatyzacji jest pełny
2 jezeli szkiełko jest czyste psrzegło zajete i nie ma znacznej róznicy temperatury miedzy przewodem wejsciowym a wyjsciowym to troche brakuje chłodziwa

3 jezeli sa bąbelki w szjkiełku to system ma za mało chłodziwa . System trza napełnić (nabić))
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.