Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Sigma - Kontrolka i inne pytania :) |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-09-2006, 14:48
|
|
|
Sens jest taki, ze jazda w miescie na 4 biegu, przy niskich obrotach, zwyczajnie mocniej zuzywa elementy skrzyni automatycznej. Dlatego 4 bieg zalaczasz tylko jak jezdzisz powyzej 70-80 km/h - czyli glownie poza miastem (mozesz w trakcie jazdy przelaczac). |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 15:00
|
|
|
a tak spytam, czyli to jest bieg do jazdy szybszej i ekonomiczne j... wszystkim sigma w automacie wciąga średnio 14-16 litrow gazu?
[ Dodano: 08-09-2006, 00:25 ]
AAAAAAAAAAAA!
przełączyłem na overdrive przy 100 na godzinę, skrzynia zrobiła redukcję i w kilka sekund zrobiło się 140!!!
Nie wiedziałęm że sigma tak potrfi...
teraz mam respekt do 3,0 v6
[ Dodano: 08-09-2006, 17:09 ]
znaczy się na odwrót. wychodzi na to ze dotychczas jezdzilem na wlaczonym czyli to była redukcja na trójkę...
Ale i tak o/d praży... |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-09-2006, 02:45
|
|
|
Kolejne pytanie - Jak przełączniki w kierownicy są połączone z resztą samochodu? Jakiś ślizgacz czy taśma? Jeśli taśma - ile może kosztować? Klakson działa tylko przy skręconej kierownicy w określonym położeniu
Czy po włączeniu tempomatu przyciskiem z lewej strony powinna zapalić się kontrolka CRUISE na desce? Czy może dopiero po użyciu dźwigienki tempomatu? Gdy włączam przycisk cruise, podświetla się on i nic więcej się nie dzieje mimo machania dźwignią na wszystkie strony.. Może to ta sama przyczyna co w klaksonnie.. |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 14-09-2006, 12:15
|
|
|
no to wiem, ale dzieki za info o OD. czyli sigma ma 4 biegi a bez tego nadbiegu tylko 3? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałęm naturę i sens tego przełącznika...
nigdy nie byłem dobry w teorii automatycznej skrzyni biegów i na automacie jeżdżę dopiero rok
(???) no, ale kurde, człowiek całe życie się uczy... ja myślałem, że sigma ma 4 biegi, po wciśnięciu przycisku overdrive po prostu redukuje z czwórki na trójkę, czyli jak jechałeś np ok 3tys rpm na czwórce, to po redukcji jedziesz powyżej 4 tys. rpm na trójce (???) |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2006, 18:21
|
|
|
no ale wciskam overdrive off. czyli wyłączam 4 bieg. Taka zapala się kontrolka.
A zresztą to beż znaczenia. teraz po prostu wiem jak pokazać panu z seicento lub astry, ze tylko myslał że może mnie ścignąć albo nawet ze ma więcej pary niż 3.0 v6...
<rotfl>
czyli ustalamy ze mam teraz wieksze zmartwienie
otóż jak pisałem na innym temacie dostalem do mojej automatyki filtr oleju bez uszczelki, a w serwisie MM w Łodzi na wedmanowej stwierdzili że to kosztuje mnie ponad 90 pln, no chyba ze sie silikonem zalepi.
No i tu potrzebny mi ktoś sprytny. czy można skrzynie biegów uszczelnic silikonem bezkarnie?
|
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 16-09-2006, 14:14
|
|
|
masz na myśli uszczelnienie misy skrzyni biegów czu filtra. w przypadku misy (bo rozprułem rok temu i robiłem) silkion (czerwony do wyższych temperatur zdał egzamin, ale obie powierzchnie trzeba było dokładnie odtłuścić nitrem (nie podtlenkiem azotu, tylko takim rozcieńczalnikiem do lakierów). przypuszczam, że w przypadku uszczelnienia filtra ta metoda również zda egzamin... ale dlaczego sprzedali filterek bez uszczelki? nie da się tego jkakoś zareklamować? u mnie to było w komplecie |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2006, 14:26
|
|
|
kordiank2, tylko weź później doczyść ten silnikon jak będziesz chciał znów filtr zmienić |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2006, 15:39
|
|
|
rozmawiałem ze sprzedawcą, powiedział że może te uszczelke też dla mnie załatwić za niewielką (w porównaniu z oryginałem) opłatą i że od tej pory zacznie wysylac filtr z uszczelką w komplecie bo sie ludzie burzą - "stary, gdzie moja uszczelka?"
dam rade. zadzwoni jak skoluje uszczelkie. |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-09-2006, 22:23
|
|
|
Czy Sigma ma filtr przeciwpyłkowy w klimie/wentylacji? |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2006, 19:37
|
|
|
facet jest bezbłędny - przysłał obiecaną uszczelkę, nawet nic nie chciał za nią. można działać! |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2006, 22:13
|
|
|
Witam,
Widzę, że faktycznie temat Sigm zaczyna żyć również na tym forum Bez problemu można uszczelniać miskę w automacie silikonem wysokotemperaturowym. Oczywiście po odpowiednim oczyszczeniu powierzchni. Co więcej, odrobina silikonu nie zaszkodzi nawet w przypadku posiadania oryginalnej uszczelki. Przy następnej wymianie silikon czyści się bezproblemowo, można sobie pomóc specjalnymi preparatami do usuwania silikonu.
Tak przy okazji muszę przyznać, iz dawno juz nie słyszałem o filtrze do skrzyni, sprzedawanym bez uszczelki (powinna być w zestawie). Kto ten Twój filtr wyprodukował, miejmy nadzieję że nie chińczycy... A może po prostu przedsiębiorczy sprzedawcy doszli do wniosku (skądinąd błędnego), iż da się to sprzedawać osobno.
Pozdrawiam.
ps: overdrive blokuje nadbieg (zwany czasami czwartym biegiem). W założeniu służyć to miało szybkiej redukcji biegu przy wyższych prędkościach, np. przy wyprzedzaniu. Oczywiście można skorzystać z kick down -u, ale ten jak wiadomo oznacza skok do mocy maksymalnej bez opcji pośrednich. Nie zawsze potrzebna jest taka moc, nie wspomnę już o ginącej w tym momencie ekonomi Krótko mówiąć OD on = nadbieg OFF. |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 13:42
|
|
|
no to jeszcze jedno pytanko o kontrolki - a jak wogóle się nie zapala Check? Po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki ale nie check... zauważyłem to dwa dni temu - wymieniałem linkę prędkościomierza i wynieniałem od razu jedną żaróweczka i zacząłem się zastanawiać czy check powinien się zapalać przy przekręceniu kluczyka czy nie... Żarówki sprawne, stykli na elastycznej taśmie czyściutkie, samochód pali, w czwartek zczytywałem błedy więc coś ma w pamięci... Co to może być... coś się ostatnio pozmieniało, że się nie zapala? Może jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 18:06
|
|
|
po przekręceniu stacyjki ''check'' powinien zapalać się od razu |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:07
|
|
|
może kabelek do check poszedł , albo złączka po drodze ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:57
|
|
|
Albo ktoś specjalnie go ciachnął, często po gaziarzach są takie problemy szczególnie przy instalacjach 2 generacji. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|