 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A/W 2.5] wysokie i falujace wolne obroty po czyszczeniu |
Autor |
Wiadomość |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-06-2010, 20:58 [EA5A/W 2.5] wysokie i falujace wolne obroty po czyszczeniu
|
|
|
Szanowni Koledzy
Problem wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy byl juz poruszany ale nie znalazłem sensownego rozwiązania dla silnika 2,5 V6, dlatego prosze o pomoc. Problem jak w temacie, czyli po czyszczeniu przepustnicy u zaufanego mechanika (bez demontażu, tylko zdjeta trąba slonia i popsikane czym trzeba) wolne obroty trzymaja sie na poziomie 1100 a w czasie jazdy na luzie lekko falują. Oczywiscie jak piszecie należy odłaczyć akumulator (odłaczyłem na ponad godzine) a następnie silnik powinien sie ich odnowa nauczyc. Zastosowałem nawet procedure BigTomali (nauka poresecie ) ale to nic nie dało, obroty nadal na poziomie 1100-1200. Czy dla 2,5v6 jest jakas inna procedura? A może ta nauka trwa dłuzej niz procedura BigTomali? http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#607690
Dodam tylko ze mam instalacje gazowa BRC Sequent Plug&Drive ale to raczej nie powinno miec znaczenia, na gazie wolne zachowują sie identycznie jak na benzynie. nauke oczywiscie robiłem na benzynie. byłem nawet na kompie ale ten nic nie wskazał.
Mechanik wspomniał ze to naturalne po czyszczeniu, przepustnica daje wiecej powietrza na wolnych, a krokowy pamieta stare ustawienia, wiec trzeba zrobic reset kompa. Zatem moze ja cos zle robie? potwierdzcie mi chociaz czy faktycznie reset wam pomógł? Dzięki z góry za pomoc.
Ps. moze pojechac do gazownika trzeba jeszcze na regulacje wolnych i to rozwiąze problem???
pozdrawiam
[ Dodano: 22-06-2010, 21:45 ]
Znalazłem podobny post http://forum.mitsumaniaki...luj%B1ce+obroty w którym wspomniana jest nauka wolnych obrotów:
"- odłączenie akumulatora na ok 10 minut, podłączenie, uruchomienie silnika i czekanie do momentu załączenia wiatraka chłodnicy" - czy to powinno załatwić sprawe nauki od nowa wolnych? |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2010, 11:02
|
|
|
Może namieszałeś z krokowym - z tego co mi wiadomo pozostaje Ci tylko MUT w ASO, zrobią Ci to w chwilę. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-06-2010, 12:24
|
|
|
spown napisał/a: | Może namieszałeś z krokowym - z tego co mi wiadomo pozostaje Ci tylko MUT w ASO, zrobią Ci to w chwilę. |
Byłem na kompie, nie w ASO i nie na MUT-e, ale zaufany mechanik i nic kompletnie nie pokazało. |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2010, 12:53
|
|
|
Bo nie pokaże żadnego błędu, a tylko za pomocą MUT'a można wprowadzić auto w tryb gdzie się ustawia obroty biegu jałowego. Nie chce mi się teraz szukać, więc poszukaj sam tematu gdzie się wypowiadałem - też miałem problem ze zbyt wysokimi obrotami. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-06-2010, 14:19
|
|
|
spown napisał/a: | Bo nie pokaże żadnego błędu, a tylko za pomocą MUT'a można wprowadzić auto w tryb gdzie się ustawia obroty biegu jałowego. Nie chce mi się teraz szukać, więc poszukaj sam tematu gdzie się wypowiadałem - też miałem problem ze zbyt wysokimi obrotami. |
dzięki spown za info, odnalazłem twój post i jak proponujesz dzwonie do ASO zapytać czy na MUT-e to ustawią i ile zedrą ) bo moze to nie kwestia regulacji tylko przybrudzenia krokowca i teraz jego trzeba podczyscic poprostu.
[ Dodano: 23-06-2010, 14:31 ]
spown napisał/a: | Bo nie pokaże żadnego błędu, a tylko za pomocą MUT'a można wprowadzić auto w tryb gdzie się ustawia obroty biegu jałowego. Nie chce mi się teraz szukać, więc poszukaj sam tematu gdzie się wypowiadałem - też miałem problem ze zbyt wysokimi obrotami. |
Dzwoniłem do ASO w Lublinie gdzie mieszkam i tu mam ciekawostkę, otóż gościu wbrew tego co spown napisałeś, on twierdzi ze w MUT nie mozna regulować obrotów jałowego, mozna tylko odczytać i usunąc błedy kompa. Widzę ze co ASO to fachowcy.....
Czy ktoś moze pracował na MUT`e i orientuje sie czy mozna tam regulowac wolne obroty?
[ Dodano: 23-06-2010, 18:27 ]
Wydaje mi się ze rozwiazaniem problemu nie jest kwestia zadnego uczenia czy innych regulacji, sprawa pewnie jest prosta - trzeba przepustnice i krokowy dobrze wymyc i juz, cos sie pewnie przytkało przy czyszczeniu splywającym brudem i tyle. Zatem idzie sprzęt do ponownego czyszczenia tym razem z demontażem. Dam znać czy pomogło dla potomności |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-06-2010, 23:34
|
|
|
Po czyszczeniu musisz wyregulować wolne obroty od podstaw. Najczęściej po czyszczeniu obroty biegu jałowego wskakują na wyższe i z tego co często widzę właśnie na 1100 obr./min. Niewłaściwe ustawienia przepustnicy powodują falowanie wolnych obrotów. Na 99% za to falowanie odpowiada śruba bypassu. Znajduje się pod czarną, okrągłą zaślepką. Zdejmij ją i wkręcaj śrubkę powoli. Obroty powinny spaść niżej i przestać falować. Jeśli to nie pomoże to trzeba uderzyć do ASO i przeprowadzić całą procedurę regulacji od A do Z na podłączonym MUT-cie. |
|
|
|
 |
kamil73-73
Forumowicz Gal 2,5 V6 Elegance

Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 212 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 07-04-2013, 17:24
|
|
|
Podpinam się pod temat ale w sumie jest to dalszy ciąg problemów w temacie <...nie pali na jeden gar na benzynie<Tamten problem został załatwiony.Dzisiaj natomiast zaczęły wariować obr czego wcześniej nie było.Po zeskanowaniu błędów 141/grzałka sondy za katem /blok cyl 1 czuj 2,a nowe błędy to nieprawidłowa korekcja paliwa blok cyl 1 i blok cyl 2.Wyglądało to tak>na rozgrzanym silniku odpał i 1500obr udeżenie w pedał i zejście na 800 był już na lpg i mocne falowanie po ponownym przełączeniu na wache potrafi zgasnąć,jak się przegazuje to trzyma.Trzeba mieć cierpliwość i kochać swoje auto bo jak byłby to jakiś ,,grzmot ,, to chyba wziąłbym młotek /na benzynie schodzi na 640 670 obr/ |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2013, 18:05
|
|
|
adm78 napisał/a: | Szanowni Koledzy
Problem wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy byl juz poruszany ale nie znalazłem sensownego rozwiązania dla silnika 2,5 V6, dlatego prosze o pomoc. Problem jak w temacie, czyli po czyszczeniu przepustnicy u zaufanego mechanika (bez demontażu, tylko zdjeta trąba slonia i popsikane czym trzeba) wolne obroty trzymaja sie na poziomie 1100 a w czasie jazdy na luzie lekko falują. Oczywiscie jak piszecie należy odłaczyć akumulator (odłaczyłem na ponad godzine) a następnie silnik powinien sie ich odnowa nauczyc. Zastosowałem nawet procedure BigTomali (nauka poresecie ) ale to nic nie dało, obroty nadal na poziomie 1100-1200. Czy dla 2,5v6 jest jakas inna procedura? A może ta nauka trwa dłuzej niz procedura BigTomali? http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#607690
Dodam tylko ze mam instalacje gazowa BRC Sequent Plug&Drive ale to raczej nie powinno miec znaczenia, na gazie wolne zachowują sie identycznie jak na benzynie. nauke oczywiscie robiłem na benzynie. byłem nawet na kompie ale ten nic nie wskazał.
Mechanik wspomniał ze to naturalne po czyszczeniu, przepustnica daje wiecej powietrza na wolnych, a krokowy pamieta stare ustawienia, wiec trzeba zrobic reset kompa. Zatem moze ja cos zle robie? potwierdzcie mi chociaz czy faktycznie reset wam pomógł? Dzięki z góry za pomoc.
Ps. moze pojechac do gazownika trzeba jeszcze na regulacje wolnych i to rozwiąze problem???
|
Po prostu czyszczenie przepustnicy zrobione bardzo niechlujnie . Kto wie czy podczas tego czyszczenia nie zostały zatkane specjalne otworki tzw bajpasy , ktore są bardzo wazne i muszą byc utrzymane w czystosci i maja być drożne .
Jak wnioskuje po takim amatorskim czyszczeniu mechanika jest jeszcze gorzej niż miałeś wcześniej .
Tutaj teraz tylko ratuje cie moim zdaniem demontaż przepustnicy i jej pożądna weryfikacja połączona z czyszczeniem i ust. obrotów |
|
|
|
 |
kamil73-73
Forumowicz Gal 2,5 V6 Elegance

Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 212 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 07-04-2013, 20:13
|
|
|
Czy ktoś poradzi coś w mojej sprawie, jakieś sugestie może |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2013, 20:20
|
|
|
kamil73-73 napisał/a: | Czy ktoś poradzi coś w mojej sprawie, jakieś sugestie może |
Opisz jeszcze raz problem , bo bardzo chaotycznie to opisałeś i nic nie rozumiem . |
|
|
|
 |
kamil73-73
Forumowicz Gal 2,5 V6 Elegance

Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 212 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 07-04-2013, 21:07
|
|
|
Sprawa początkowo wyglądała tak@@Nie równo pracował na benzynie, na zimnym silniku.Po rozgrzaniu i przejściu na lpg stabilizował się i w miarę równo pracował i znów po przełączeniu na benzynę spadały obroty pracował gorzej trochę trzęsło silnikiem ,przetestowałem w czasie jazdy i np na piątym biegu 2500tys. obr.silnik miał lekka czkawkę na gazie było to mniej odczuwalne dodam iż na kompie wyszło brak zapłonu na pierwszym cylindrze@@
Następnie,starając się wyeliminować problem zakupiłem używane wtryski/szt 3/ zmontowałem wszystko do kupy i na wszelki wypadek zamieniłem też kable wn 1go cyl z 2 aby wyeliminować ostatecznie błąd tego cylindra i odpaliłem motor.I po problemie ,silniczek na wolnych równo bez drgań pracował komplecik cylinderków.Jazda próbna ok aż trudno opanować auto.
Następnego dnia testując auto początkowo wszystko grało jak należy dopiero po nagrzaniu silnika zaczęło się coś dziać .Obroty nagle oszalały .Najpierw wieszały się na 1500 obr. a po uderzeniu w pedał gazu wracał na niższe obr. ale zaczęły falować działo się to na lpg.Po przełączeniu na benzynę tak się przydusza ,że potrafi zgasnąć.Jak go przygazuję obroty w miarę się stabilizują ale są za niskie około 650obr.
Po podpięciu do elma błąd 141/grzałka sondy za katalizatorem /blok cyl. 1 czujnik 2,a nowe błędy to nieprawidłowa korekcja paliwa blok cyl 1 i blok cyl 2 |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 07-04-2013, 21:20
|
|
|
Taki czyszczenie przepustnicy bez demontażu czasem więcej szkodzi niż pomaga.
Te preparaty owszem rozpuszczają zabrudzenia ale czy jesteś w stanie to wszystko wytrzeć to już mam wątpliwości i silnik to wciąga . Ja bym założył druga przepustnicę i sprawdził efekty ,a juz na pewno ta twoja jest do porządnego czyszczenia włącznie z krokowym tak jak napisał deejay. |
|
|
|
 |
|
|