Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Ocena rozrządu
Autor Wiadomość
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-06-2010, 12:48   [Cari 1.8 GDI] Ocena rozrządu

Witam Panowie,

Sukcesywnie wymieniam części eksploatacyjne w swojej carismie.

Zajrzałem przy okazji pod osłonę rozrządu.

Chciałbym zapytać kolegów co sądzicie o stanie paska:


Niestety nie wiem kiedy był wymieniany :(

Na pewno będę wymieniał rozrząd niebawem, ale na chwile obecną inne wydatki :)

Pozdrawiam,
Michał
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2010, 13:24   

zasada jest prosta nie wiesz kiedy był robiony to wymieniaj, 90 tys km przy orginałach lub 5 lat, wszystkiego okiem nie zobaczysz ( mikropęknięcia itp.) do tego dwie rolki + napinacz hydrauliczny + pompa wody + uszczelki. Ja wymieniałem po 70 tys ( po zakupie auta) mechanik stwierdził że w/w częci były w b/d stanie
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 23-06-2010, 19:33   

Nikt z fusów Ci nie wywróży. Możesz jeździć na własną odpowiedzialność.
Mnie to zastanawia jak mechanicy oceniają stan paska. Zdejmie pokrywę popatrzy i powie,że 20k km można stuknąć jeszcze:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-06-2010, 21:50   

K-klient
M-mechanik

K - Panie, jak ten pasek wygląda, pojeździ jeszcze ?
M - Nie wiem czy pojeździ, i ile pojeździ.
K - No ale niech Pan oceni.
M - Ile ma przejechany rozrząd
K - Nie wiem
M - No to nie ocenię.
K - No ale ładnie wygląda ?
M - Wygląda ładnie.
K - Ok


Za 2 tyg przyjeżdża na lawecie bo rozrząd poszedł się bujać, facet wyskakuje z pretensją, że pasek pękł...
K - Mówił Pan, że ładnie wygląda.
M - Ale mówiłem, że nie wiem ile pojeździ.


Dodam, że to jest autentyczna historia.
Wnioski sami wysnuwajcie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
arkadiuszf4 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: szczecin
Wysłany: 23-06-2010, 21:53   

Dokładnie zgadzam się z wypowiedziami kolegów , mimo że na pokrywie silnika jest informacja że rozrząd był niby wymieniony przy stanie licznika 127 tyś. km (stan licznika przy zakupie 154 tyś. km) dla pewności i spokojnej głowy wolałem wymienić rozrząd ,pompę wody i napinacz (koszt za wszystko ponad 1200 zł razem z filtrami powietrza i oleju ,dlaczego tak drogo wolałem wziąć orginały w sklepie z częściami do aut japońskich) dlatego moim zdaniem im szybciej tym lepiej.
_________________
Moja Carisma
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-06-2010, 21:54   

MichuGdy pasek źle nie wygląda, ale idę za radą przedmówców: wymień i miej z głowy. Pasek może być ok, a jakby jakaś rolka była zużyta, to mogłoby bigos z silnika zrobić. Na wymianie rozrządu nie oszczędzaj.

[ Dodano: 23-06-2010, 21:55 ]
U mnie w galu pasek wyglądał ok, ale wymieniłem rozrząd w porę, bo jedna z rolek zbliżała się do "upadku" :)
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-06-2010, 23:58   

Dzięki koledzy spodziewałem się właśnie takich wypowiedzi :)

No nic trzeba będzie zrobić.

pozdrawiam.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 24-06-2010, 22:26   

Maretzky85 świetna historia:P Chciałbym zobaczyć minę tego Pana:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 25-06-2010, 23:02   

a ja raz zaryzykowałem w poprzedniej carismie i 70k zrobiłem bez wymiany rozrządu choć nie wiem kiedy był wymieniany a w obecnej carismie to wymieniłem rozrząd po przejechaniu 10000 km ale osobiście polecam jeśli ktoś nie wie kiedy był wymieniany to od razu go wymienić bo ja to na własną odpowiedzialność jezdziłem
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-06-2010, 20:55   

pasek ładnie wygląda :D w mojej drugiej furze wymieniłem przy 210 tys kilometrów 12 lat oryginalny :D nie był zmieniany od nowości wyglądał jak nowy niemniej nie ryzykowałem :D wymieniłem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.