[Cari 1.8 GDI] Ocena rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-06-2010, 12:48 [Cari 1.8 GDI] Ocena rozrządu
|
|
|
Witam Panowie,
Sukcesywnie wymieniam części eksploatacyjne w swojej carismie.
Zajrzałem przy okazji pod osłonę rozrządu.
Chciałbym zapytać kolegów co sądzicie o stanie paska:
   
Niestety nie wiem kiedy był wymieniany
Na pewno będę wymieniał rozrząd niebawem, ale na chwile obecną inne wydatki
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
angopl [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2010, 13:24
|
|
|
zasada jest prosta nie wiesz kiedy był robiony to wymieniaj, 90 tys km przy orginałach lub 5 lat, wszystkiego okiem nie zobaczysz ( mikropęknięcia itp.) do tego dwie rolki + napinacz hydrauliczny + pompa wody + uszczelki. Ja wymieniałem po 70 tys ( po zakupie auta) mechanik stwierdził że w/w częci były w b/d stanie |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 23-06-2010, 19:33
|
|
|
Nikt z fusów Ci nie wywróży. Możesz jeździć na własną odpowiedzialność.
Mnie to zastanawia jak mechanicy oceniają stan paska. Zdejmie pokrywę popatrzy i powie,że 20k km można stuknąć jeszcze:P |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-06-2010, 21:50
|
|
|
K-klient
M-mechanik
K - Panie, jak ten pasek wygląda, pojeździ jeszcze ?
M - Nie wiem czy pojeździ, i ile pojeździ.
K - No ale niech Pan oceni.
M - Ile ma przejechany rozrząd
K - Nie wiem
M - No to nie ocenię.
K - No ale ładnie wygląda ?
M - Wygląda ładnie.
K - Ok
Za 2 tyg przyjeżdża na lawecie bo rozrząd poszedł się bujać, facet wyskakuje z pretensją, że pasek pękł...
K - Mówił Pan, że ładnie wygląda.
M - Ale mówiłem, że nie wiem ile pojeździ.
Dodam, że to jest autentyczna historia.
Wnioski sami wysnuwajcie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
arkadiuszf4
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 21 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23-06-2010, 21:53
|
|
|
Dokładnie zgadzam się z wypowiedziami kolegów , mimo że na pokrywie silnika jest informacja że rozrząd był niby wymieniony przy stanie licznika 127 tyś. km (stan licznika przy zakupie 154 tyś. km) dla pewności i spokojnej głowy wolałem wymienić rozrząd ,pompę wody i napinacz (koszt za wszystko ponad 1200 zł razem z filtrami powietrza i oleju ,dlaczego tak drogo wolałem wziąć orginały w sklepie z częściami do aut japońskich) dlatego moim zdaniem im szybciej tym lepiej. |
_________________ Moja Carisma
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-06-2010, 21:54
|
|
|
MichuGdy pasek źle nie wygląda, ale idę za radą przedmówców: wymień i miej z głowy. Pasek może być ok, a jakby jakaś rolka była zużyta, to mogłoby bigos z silnika zrobić. Na wymianie rozrządu nie oszczędzaj.
[ Dodano: 23-06-2010, 21:55 ]
U mnie w galu pasek wyglądał ok, ale wymieniłem rozrząd w porę, bo jedna z rolek zbliżała się do "upadku" |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-06-2010, 23:58
|
|
|
Dzięki koledzy spodziewałem się właśnie takich wypowiedzi
No nic trzeba będzie zrobić.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 25-06-2010, 23:02
|
|
|
a ja raz zaryzykowałem w poprzedniej carismie i 70k zrobiłem bez wymiany rozrządu choć nie wiem kiedy był wymieniany a w obecnej carismie to wymieniłem rozrząd po przejechaniu 10000 km ale osobiście polecam jeśli ktoś nie wie kiedy był wymieniany to od razu go wymienić bo ja to na własną odpowiedzialność jezdziłem |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-06-2010, 20:55
|
|
|
pasek ładnie wygląda w mojej drugiej furze wymieniłem przy 210 tys kilometrów 12 lat oryginalny nie był zmieniany od nowości wyglądał jak nowy niemniej nie ryzykowałem wymieniłem |
|
|
|
 |
|