Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Problem ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
Misza666 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 8
Skąd: Wyszków
Wysłany: 19-06-2010, 14:03   

Regeneracje robili w Łodzi i twierdzą, że sprawdzali ciśnienie. Ale jakoś w to nie wierzę i pompa wraca na reklamacje.

Maglownica też była wymieniana bo razem z pompą poszła również maglownica więc tutaj raczej nie problem.

Allegro już przekopałem wielokrotnie i bez rezultatu. To widzę, że pozostaje mi szukać dalej i liczyć, że gdzieś się pojawi taka pompa.
 
 
 
strachota 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E3 1.8 & EA 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-06-2010, 21:18   [EA6A/W 2.0TD] Wspomaganie.

Witam!

Przejrzałem inne tematy nt wspomagania i nie znalazłem opisu problemu podobnego do mojego, więc postanowiłem otworzyć nowy temat.

Otóż od pewnego czasu w moim galu poważnie niedomaga wspomaganie. Kierownica ogólnie ciężko chodzi, ale największą udręką jest odkręcanie kierownicy do położenia jazdy na wprost - samoczynnie niemalże w ogóle nie wraca, a podczas odkręcania czuć skokowe szarpanie dające dodatkowy opór. Na wolnych obrotach zauważyłem dodatkowo, że bulgocze cały czas płyn w zbiorniczku (poziom jest ok).

Czy na podstawie tych symptomów można coś powiedzieć o awarii?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-06-2010, 23:56   

Cięzkie odbijanie, lub nie odbijanie kierownicy może być związane z zatartym sworzniem wahacza, w zbiorniczku płyn nie powinien bulgotać, jednakże powinien swobodnie przepływać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-06-2010, 07:57   

robertdg napisał/a:
w zbiorniczku płyn nie powinien bulgotać, jednakże powinien swobodnie przepływać.
A czego powodem może być jego bulgotanie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-06-2010, 09:06   

Wadliwy zawór ciśnieniowy w pompie wspomagania, nieszczelność na ukladzie wspomagania, może to powodować, bulgotanie/pienienie/burzenie/gotowanie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-06-2010, 13:58   

No u mnie wychodzą bomble w zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania nawet jak nie kręcę kierownicą, układ szczelny. Pompa trochę jęczy, ale tylko przy dużym skręcie. Gdzie dokładnie znajduje się ten zawór cisnieniowy i jak go sprawdzić? A może jak trochę "bąbli" w zbiorniczku to nic nienormalnego?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-06-2010, 14:14   



48125 VALVE,P/S OIL PUMP FLOW CONTROL

Jeżeli są to pojedyńcze bąki i nie wyrzuca Ci płynu ze zbiorniczka to narazie nie ma powodów do obaw
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-06-2010, 16:41   

robertdg napisał/a:
Jeżeli są to pojedyńcze bąki i nie wyrzuca Ci płynu ze zbiorniczka
Tak po prostu przelewa się w zbiorniczku, w żadnym innym aucie tego nie zauważyłem, a jeśli chodzi o wyrzucanie płynu to nic takiego nie ma miejsca.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-06-2010, 20:21   

Hugo, będziesz miał okazje, to sprawdź jak to jest w innych autach, powinien być swobodny przepływ, taka natura ukladu wspomagania, musi być wymuszona cyrkulacja ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-06-2010, 23:25   

robertdg napisał/a:
powinien być swobodny przepływ, taka natura ukladu wspomagania, musi być wymuszona cyrkulacja
Aha, no to tak właśnie to wygląda, płyn "się kręci" w zbiorniczku. Znowu spanikowałem niepotrzebnie. W innych autach tam nie zaglądałem.
 
 
strachota 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E3 1.8 & EA 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-07-2010, 13:26   

robertdg napisał/a:
Cięzkie odbijanie, lub nie odbijanie kierownicy może być związane z zatartym sworzniem wahacza, w zbiorniczku płyn nie powinien bulgotać, jednakże powinien swobodnie przepływać.


Strzał w dziesiątkę! Ostatnio do listy objawów doszło potworne skrzypienie przy skręcaniu. Podniosłem samochód i okazało się, że to właśnie sworzeń "jęczy"... Czas zatem na wymianę wahaczy... Dzięki za pomoc!
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-07-2010, 16:46   Brak wspomagania?

To ja podepnę się pod temat.
Ciężko chodzi kierownica. Gdy kręcę na postoju, nie spadają obroty, dopiero gdy przekręcę do końca kierownicę to spadają. Jak kręcę to słychać że coś pracuje pod maską.
Co może być przyczyną, pozdrawiam :)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-07-2010, 10:07   

wonsz poziom płynu w układzie wspomagania sprawdzony?
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-07-2010, 11:50   

W zbiorniczku ok.
 
 
 
siwygdynia 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 15-10-2015, 14:35   [EA5A/W 2.5] Po wymianie przekladni wspomaganie ledwo chodzi

Witam

Mam mały problem z moim Galem :(
W aucie została zregenerowna przekładnia kierownicza.
Gdy została ona włożona do samochodu galant tak jakby stracił "Wspomaganie układu kierowniczego" Objawia się to tym że kierownica dość z dużym oporem się kręci i może trochę głośniej pracuje pompa wspomagania. ( wcześniej nie było tak tego słychać i kierownica chodziła lżej)
Jest to najbardziej odczuwalne i uciążliwe przy bardzo energicznych/ostrych ruchach kierownicą.

Dodam tylko że układ jest na 99.9% odpowietrzony i pasek klinowy nie piszczy.
Płynu do wspomagania użyłem ATF III.

Może macie jakieś pomysły co może być nie tak ?
Bo nie chce mi się wierzyć że nagle padła pompa od wspomagania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.