 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
skrzynia- wypada, wyskakuje piątka |
Autor |
Wiadomość |
kaszub [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2006, 21:40 skrzynia- wypada, wyskakuje piątka
|
|
|
Witam wszystkich Mitsumaniaków!
Mam problem ze skrzynią. Będzie długo. Więc po kolei:
Galant 1.8 td 92 r.
Na początku zaczęła wypadać 4- przy dużym obciążeniu, tj podczas gwałtownego wyprzedzania lub pod górę- powiedzmy 3- 4 razy na trasie 300 km
Później zaczęła wypadać 5 tak samo jak 4
Jak czasem wypadła, to uznałem że trzeba ją (znaczy wajche od zmiany biegów) przytrzymać podczas gwałtownych manewrów, bo zaczęła wypadać na 5 coraz częściej- (przytrzymać znaczy popchnąć na maksa w prawo i przód i trzymać podczas wyprzedzania).
Niestety zdało to egzamin na krótka metę (powiedzmy 5000 km)
Teraz nawet jak wbiję 5 i trzymam na siłę (a siły mam wystarczająco), to słyszę tak potworne zgrzyty i jęki trybów, że puszczam wajchę i bieg od razu wypada- ale np. z górki albo bardzo delikatnie gazując można włączyć 5 i auto jedzie.
W tzw. międzyczasie (tzn. nie wiem kiedy) zaczął puszczać simmering między skrzynia a półośką- sąsiad zauważył, że cieknie (kałuża była pod autem), szwagier wymienił; ale ile oleju wyleciało i jak długo leciało tego nie wiem (olej dolałem hipol-szwagier tak doradził).
Jeżdzę więc na 4 maksymalnie 100km/h i zaczyna mnię to męczyć. Auto jest wiekowe i nie warto kupować nowej skrzyni.
Zabawne jest to że 4 która wypadała na początku, teraz przestała i jest ok.
Było sprawdzane sprzęgło, czy nie zapowietrzone, oraz linki sterujące wybieraniem biegów, mechanik ręce rozłożył i powiedział że nie wie- radził wymienić cały 5 bieg (koła, synchronizator i coś tam jeszcze- wyliczył z wymianą 1500 zł- a auto warte 3000?!)
Nadmienię, że lubiłem wyrzucać z 5 na luz bez sprzęgła oraz zmieniac biegi bardzo szybko (zdarzały sie zgrzyty), ale czy to ma znaczenie?.
Czy kupić używaną skrzynie i wymienić? (szwagier wymieni)
Daro. |
Ostatnio zmieniony przez kaszub 25-09-2006, 16:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2006, 21:52
|
|
|
nie wiem za bardzo co moze byc tego przyczyna , ja na Twoim miejscu raczje zastanowilbym sie nad wymiana skrzyni na uzywana jakas ( sam mialem wymieniana ale wlasciciel przede mna ja wymienial bo sie rozsypala ) z tego co sie orientuje to jezeli sie postarasz to za 600zl kupisz taka skrzynie moze nawet uda Ci sie cos taniej , byc moze przyczyna tkwi ze wrzucales na luz bez sprzegla , zawsze jak zgrzyta to jest cos nie tak wiec mozliwe |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-09-2006, 22:04
|
|
|
proponuje po prostu rozebrac skrzynie i wtedy postawic diagnoze. Mialem problem w Carismie polegajacy na wypadaniu a potem calkowitym zniknieciu "piatki". Trzeba bylo wymienic tryb, synchroniczator i inne pierdoly i kosztowalo mnie to 300 zl a nie 1500, wiec bez przesady z tymi kostami. Acha... i proponuje zrobic to predzej niz pozniej, u mnie bylo tak ze jakbym to zrobil od razu skonczyloby sie na przykreceniu sruby, a tak trzeba bylo wymieniac cala piatke.
pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
pan_slonik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 90 Skąd: krakow
|
Wysłany: 27-09-2006, 19:35
|
|
|
z tego co zrozumiałem z treście wypada piątka. czysta przyczyna takiego zachowania jest wyrobiona przesówka od piątego biegu. należy ja po prostu odwrócić o 180 stopni. z drugiej jej strony jest wsteczny wiec nie powinno wypadać. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 27-09-2006, 21:47
|
|
|
Robiłem dokładnie 3 dni temu skrzynie z identycznymi objawami... wypadała 4... problemem okazało sie wybite łozysko na walku głównym (to blizej sprzegła)... był luz podłużny około 2mm na łozysku + łozysko wyrobiło sobie luz w "wieczku" przytrzymującym przesówanie łozyska... czyli w sumie około 3mm luzu i to jest powodem wypadania... pierścien zachodzi na zebatke biegu około 2-3mm a skoro wałek był w stanie przesunąć sie o około 3mm to przy obciazeniu wypadał(wałek cofa sie)... jak wbiłem4 to auto jechało, ale gdy nawet delikatnie dodałem gazu bieg wypadał... nie pomagało trzymanie lewarka(zgrzyt)... pomogła wymiana łozyk na wałku głownym... problem dotyczył 2,5 V6, ale to raczej nie ma znaczenia bo zasada działania skrzynie taka sama ... za 3 łozyska(2 na wałek głowny i 1 na atakujacy)- niecałe 200zł , a skrzynia jak nowa |
|
|
|
 |
CENTURION_ALARM [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2006, 17:55
|
|
|
Witam
Niewskakuje mi 5
Pilnie potrzeba mi manuala do skrzyni. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-11-2006, 19:19
|
|
|
CENTURION_ALARM napisał/a: | Witam
Niewskakuje mi 5
Pilnie potrzeba mi manuala do skrzyni. | manual do skrzyni powinien być już w FAQ: skrzynie biegów mitsu |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|
|