[2.5TD 1988] Awaria wskaźnika poziomu paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Andriu.Rg
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I 1988 LONG 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 7 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 26-04-2010, 23:01 [2.5TD 1988] Awaria wskaźnika poziomu paliwa
|
|
|
Witam. Jestem tu nowy, więc prosze o wyrozumiałość
Szukałem podobnego tematu na tym forum i cośtam niby jest, ale oględnie.
Otóż - wskaźnik poziomu paliwa cały czas jest na 0, chyba że zaleję go większą iloscią, coś ponad 40 litrów. Wtedy wskazówka leci tam gdzie ma być i zaczyna powoli opadać (po jakichś 20-30 km jest znów na 0). Doczytałem, że może to być uzwojenie pływaka (lub jakoś tak). Jest szansa zeby jakiś dobry człowiek opisał zwykłemu zjadaczowi chleba jak to naprawić? Dziękuję szalenie z góry |
_________________ -Sprzedaj ten złom...
-Sam się sprzedaj. |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 29-05-2010, 18:41
|
|
|
U mnie też nie działa...... pomożecie? |
|
|
|
 |
axxxr
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5 td
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Kalisz Pomorski
|
Wysłany: 28-06-2010, 14:55
|
|
|
Mam tą samą awarię ! |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 28-06-2010, 17:49
|
|
|
Coś podobno z uzwojeniem ale ja się nie znam... i problem pozostaje:) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-06-2010, 18:08
|
|
|
Na czujniku w baku jest nawinięty drut oporowy którego jeden koniec podłączony jest do masy. Po tym drucie śmiga styk który jak jest bliżej masy to opór jest mniejszy(bak pełny) a czym dalej tym większy (bak pusty), zmiana rezystancji steruje położeniem wskazówki na zegarze. Dział to tak jak potencjometr w starych radiach. Jeśli nie tankujemy do pełna i zawsze mamy podobną ilość paliwa to w tym zakresie przeciera się ten drucik i jak jest mniej paliwa niż miejsce przetarcia to nie ma przepływu prądu i wskaźnik nie działa a jak przekroczymy to miejsce to wskazówka zaczyna pokazywać od tego miejsca. |
|
|
|
 |
|