[Cari 1.9DI-D] Auto nie reagowalo na naciskanie pedalu gazu |
Autor |
Wiadomość |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 24-04-2009, 17:01 [Cari 1.9DI-D] Auto nie reagowalo na naciskanie pedalu gazu
|
|
|
Witam.
Wracalem dzisiaj z Poznania do domu. Trasa wynosila 200 km. Jechalem spokojnie, bez pilowania auta, obroty nie przekraczaly wartosci 2500-2700. Na autostradzie maks 130-140.
Bedac okolo 30 km przed domem, wrzucajac bieg przy 90 km/h z 4 biegu na 5 auto przestalo przyspieszac, tzn nie reagowalo na pedal gazu. Potem zapalila sie kontrolka "check engine".
Probowalem redukowac biegi, ale na innych to samo. Ja na gaz a auto nic, zero odpowiedzi. Zachowywalo sie tak, jakbym nie wciskal tego pedalu w ogole.
Wrzucilem na luz i na luzie potoczylem sie kilkadziesiat metrow. Przy predkosci 20 km/h wrzucilem dwojke i dodalem gazu. Auto zareagowalo, zaczelo przyspieszac a nastepnie kontrolka zgasla. Pozniej na wszysytkich biegach auto bez problemu przyspieszalo.
Czy ktos z was spotkal sie z czym takim? Co moglo spoowdowac taki objaw? Jakis syf w paliwie?
//dodam ze auto mam od roku, od kiedy je kupilem tankuje tylko i wylacznie verve na Orlenie, niegdy wczesniej nic takiego mi sie nie przytrafilo. Przebieg auta 150k.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2009, 18:03
|
|
|
Sprawdź, czy nie walnął Ci wentylator chłodnicy, zrobiło się już dość ciepło i wystarczy , że wskaźnik temperatury dojdzie do ok. 2/3 skali i autko przechodzi w tryb awaryjny nie słuchając pedału gazu.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 24-04-2009, 18:09
|
|
|
Zapomnialem dodac, problem w tym ze wskazowka poziomu temperatury byla na zwyklym poziomie jakos 2/5 skali. |
|
|
|
 |
tojo
Nowy Forumowicz
Auto: cari DID 2002
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 10 Skąd: Sieraków
|
Wysłany: 24-04-2009, 23:33
|
|
|
To już było na forum (¤ Carisma DI-D chwilowy bark mocy) Wychodzi na to, że wszystko może być przyczyną.... Po zakupie mojej cari rozmawiałem z dobrym mechanikiem (wg mojego uznania) i powiedział mi, że mam uważać co leje do baku bo te silniki są bardzo czułe na gorszej jakosci paliwo.
P.S. Jakiś miesiąc temu miałem podobny przypadek |
|
|
|
 |
rzedzian1
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102KM 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań / Tarnowo Podgórne
|
Wysłany: 29-06-2010, 20:09
|
|
|
Witam, mam Carismę od 2 miesięcy i mam ten sam problem:
zdarzyło się to 3 razy i zawsze w upale przy włączonej klimatyzacji (cari nie przyspieszała przy wduszaniu gazu), temperatura silnika taka jak zawsze 1/2 skali, kontrolka CE się nie zapaliła. Zaraz po tym wyłączyłem klimę i po 300m było jak trzeba. Przemo1983 rozwiązałeś ten problem? |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 30-06-2010, 13:12
|
|
|
Witajcie.
Miałem w SS podobną sprawę - po moich problemach z rozrządem jechałem obie w taką 25km trasę a tu zonk - dojeżdzam do świateł a tu brak mocy, wyrzuciłem na luz - CE. Szybki tel do mojego mechanika - polecił jechać jak najszybciej do jakiegoś elektryka błędy zczytać żeby zdiagnozować problem. Zanim objechałem kilku którzy w sobotę o 12.00 by mi to zrobili od ręki samochód odzyskał moc. Po następnym odpaleniu znikł i CE.
Zczytanie błędów dało litanię całą z czego jak elektryk określił pierwotne były:
- błąd zaworu EGR
- brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego.
I prawdę powiedziawszy nie wiem w czym problem. Mechanik mój stwierdził że mogło to być jakieś przebicie/brak kontaktu na wiązce kabli którejś albo jakieś przepięcie do ECU .
Paliwo wykluczam bo wtedy lałem zawsze to samo(co ciekawe też na Orlenie) poza tym akurat byłem mniej więcej w połowie baku i już się to więcej nie powtórzyło, no chyba że to jakiś mały syf był który przeleciał. Ale chyba nie spowodowałby tylu błędów na kompie.
Polecałbym zczytanie błędów z kompa. Ja stawiam na chwilowy brak komunikacji z jakimś czujnikiem.No chyba że ta ropa Orlenowska |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-06-2010, 14:27
|
|
|
drtymf napisał/a: | - błąd zaworu EGR | w takim przypadku powinno się wyciągnąć zawór EGR, przeczyścić go, sprawdzić jak pracuje
drtymf napisał/a: | - brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego. | to może choć nie musi oznaczać przestawiony rozrząd |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 01-07-2010, 07:40
|
|
|
rzedzian1 napisał/a: | Przemo1983 rozwiązałeś ten problem? |
Witam.
Problem wystapil tylko raz. Od tamtej pory to sie nie powtorzylo.
W moim przypadku byla to raczej "slaba" ropa.
Pozdro,
Przemo |
|
|
|
 |
rzedzian1
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102KM 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań / Tarnowo Podgórne
|
Wysłany: 01-07-2010, 09:32
|
|
|
U mnie to raczej nie jest wina ropy- teraz i tak tankuję tą niby lepszą z shell-a.
Ale wczoraj zaobserwowałem takie zjawisko, że po dłuższej pracy klimatyzacji na minimalnej ustawieniu wentylatora(po ok. 20 min. ) usłyszałem dziwny dźwięk przy zwiększaniu obrotów silnika, który ustępował za każdym razem jak wyłączałem klimatyzację. Dziś rano się to nie powtórzyło. Klimatyzacja to klimatronic ustawiona w auto na ok. 23 st. C.
W skrócie wygląda to tak: jak jest upał i klima chodzi na max to po pewnym czasie moc spada drastycznie - cari w ogóle nie przyśpiesza.
Jak klima chodzi dłużej ale nie ma upału i pracuje na minimum to też jest spadek mocy ale nie tak drastyczny i po raz pierwszy wczoraj zwróciłem uwagę na ten dziwny dźwięk (jakby dodatkowe mruczenie).
Może to coś ze sprężarką? Na dziś jestem umówiony w BOSCHU na przegląd klimy i podpięcie cari pod kompa. Zobaczymy co magicy powiedzą?
Pozdro- rz |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 01-07-2010, 09:51
|
|
|
robertdg napisał/a: |
drtymf napisał/a:
- brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego.
to może choć nie musi oznaczać przestawiony rozrząd |
Wiem . Ale na razie nic na to nie wskazuje. Moc jest normalna , spalanie też itd.. Nadmieniam że stało się to gdzieś 40km po wymianie rozrządu i potem byłem na sprawdzeniu u mechaniorów. Jedyne co by za tym przemawiało to że jak klimę załączę na max to dziwnie wóz chodzi- tak jakby szarpał lekko - jak się turbo uruchomi to nie ma już tego. Ale wydaje mi się że muszę dobić czynnika bo trochę słabo chłodzi. Może to być to? |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-07-2010, 10:40
|
|
|
drtymf napisał/a: | Ale wydaje mi się że muszę dobić czynnika bo trochę słabo chłodzi. Może to być to? | Nie dobija się czynnika, żaden czlowiek o zdrowych zmysłach nie powinien czegoś takiego robić, odciaga się stary, mierzy sie jego wage, sprawdza się układ, podaje sie czynnik we właściwej ilości/masie, barwnik, tak to powinno wyglądać. Słabe chłodzenie może być albo z niskim poziomem czynnika związane, albo z osuszaczem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 01-07-2010, 11:10
|
|
|
robertdg, racja - o tym mówiłem dobicie to był skrót myślowy
Chłodzenie tragiczne nie jest - zimne z nawiewów leci i po paru kilometrach nawet przy tych upałach w samochodzie jest w miarę chłodno ale sprawdzić chcę bo kupiłem u handlarza i nie wiem co tam jest |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-07-2010, 11:19
|
|
|
Filtr kabinowy, jeżeli masz, wymieniałeś |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ali123
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2010, 11:39
|
|
|
Mialem podobny przypadek, ktory pojawial sie przez okolo 1,5 roku w blizej nieokreslonych warunkach. Zaczelo sie od plywajacych obrotow na 800-1000rpm, pozniej konsumpcja plynu chlodniczego, brak ogrzewania w zimie, w koncu wyprzedzanie przy 100kph i brak reakcji na pedal gazu, awaryjne, panika, pobocze a pozniej powrot 60km do domu z sercem na ramieniu.
Obecnie po drugiej wymianie uszczelki pod glowica silnika (nie wiem czy przy pierwszej wszystko poszlo) autko jezdzi OK.
Problemem byl tzw. przedmuch miedzy III a IV cylindrem.
Wiem, ze kosztowne, ale sprobuj zerknac na to.
Niestety u mnie bylo sprawdzane z chlodzeniem prawie wszystko (czyszczenie, sprawdzanie szczelnosci itp) - nie pomoglo.
Olej napedowy - od prawie 4 lat zawsze na Statoil, w zimie Gold.
to chyba na tyle w tej materii
milego i powodzenia |
_________________ Grzesiek |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 01-07-2010, 11:55
|
|
|
robertdg napisał/a: | Filtr kabinowy, jeżeli masz, wymieniałeś | tak , nowy założony na jesieni. Możnaby zajrzeć czy się nie zapchał , jak się zbiorę do czyszczenia nawiewów i klimy będę wiedział.
Chociaż bardziej chodziło mi o to czy to takie delikatne szarpanie może być od klimy ( mało czynnika i sprężarka ciężko chodzi) czy po prostu sprężarka się kończy i trzeba będzie o niej myśleć. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
|