Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Auto nie reagowalo na naciskanie pedalu gazu
Autor Wiadomość
przemo1983 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 55
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24-04-2009, 17:01   [Cari 1.9DI-D] Auto nie reagowalo na naciskanie pedalu gazu

Witam.

Wracalem dzisiaj z Poznania do domu. Trasa wynosila 200 km. Jechalem spokojnie, bez pilowania auta, obroty nie przekraczaly wartosci 2500-2700. Na autostradzie maks 130-140.
Bedac okolo 30 km przed domem, wrzucajac bieg przy 90 km/h z 4 biegu na 5 auto przestalo przyspieszac, tzn nie reagowalo na pedal gazu. Potem zapalila sie kontrolka "check engine".
Probowalem redukowac biegi, ale na innych to samo. Ja na gaz a auto nic, zero odpowiedzi. Zachowywalo sie tak, jakbym nie wciskal tego pedalu w ogole.
Wrzucilem na luz i na luzie potoczylem sie kilkadziesiat metrow. Przy predkosci 20 km/h wrzucilem dwojke i dodalem gazu. Auto zareagowalo, zaczelo przyspieszac a nastepnie kontrolka zgasla. Pozniej na wszysytkich biegach auto bez problemu przyspieszalo.

Czy ktos z was spotkal sie z czym takim? Co moglo spoowdowac taki objaw? Jakis syf w paliwie?

//dodam ze auto mam od roku, od kiedy je kupilem tankuje tylko i wylacznie verve na Orlenie, niegdy wczesniej nic takiego mi sie nie przytrafilo. Przebieg auta 150k.

Pozdrawiam.
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2009, 18:03   

Sprawdź, czy nie walnął Ci wentylator chłodnicy, zrobiło się już dość ciepło i wystarczy , że wskaźnik temperatury dojdzie do ok. 2/3 skali i autko przechodzi w tryb awaryjny nie słuchając pedału gazu.
Pozdrawiam.
_________________
Pieniek
 
 
przemo1983 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 55
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24-04-2009, 18:09   

Zapomnialem dodac, problem w tym ze wskazowka poziomu temperatury byla na zwyklym poziomie jakos 2/5 skali.
 
 
tojo 
Nowy Forumowicz

Auto: cari DID 2002
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Sieraków
Wysłany: 24-04-2009, 23:33   

To już było na forum (¤ Carisma DI-D chwilowy bark mocy) Wychodzi na to, że wszystko może być przyczyną.... Po zakupie mojej cari rozmawiałem z dobrym mechanikiem (wg mojego uznania) i powiedział mi, że mam uważać co leje do baku bo te silniki są bardzo czułe na gorszej jakosci paliwo.
P.S. Jakiś miesiąc temu miałem podobny przypadek
 
 
rzedzian1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102KM 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań / Tarnowo Podgórne
Wysłany: 29-06-2010, 20:09   

Witam, mam Carismę od 2 miesięcy i mam ten sam problem:
zdarzyło się to 3 razy i zawsze w upale przy włączonej klimatyzacji (cari nie przyspieszała przy wduszaniu gazu), temperatura silnika taka jak zawsze 1/2 skali, kontrolka CE się nie zapaliła. Zaraz po tym wyłączyłem klimę i po 300m było jak trzeba. Przemo1983 rozwiązałeś ten problem?
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 30-06-2010, 13:12   

Witajcie.
Miałem w SS podobną sprawę - po moich problemach z rozrządem jechałem obie w taką 25km trasę a tu zonk - dojeżdzam do świateł a tu brak mocy, wyrzuciłem na luz - CE. Szybki tel do mojego mechanika - polecił jechać jak najszybciej do jakiegoś elektryka błędy zczytać żeby zdiagnozować problem. Zanim objechałem kilku którzy w sobotę o 12.00 by mi to zrobili od ręki samochód odzyskał moc. Po następnym odpaleniu znikł i CE.
Zczytanie błędów dało litanię całą z czego jak elektryk określił pierwotne były:
- błąd zaworu EGR
- brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego.
I prawdę powiedziawszy nie wiem w czym problem. Mechanik mój stwierdził że mogło to być jakieś przebicie/brak kontaktu na wiązce kabli którejś albo jakieś przepięcie do ECU .
Paliwo wykluczam bo wtedy lałem zawsze to samo(co ciekawe też na Orlenie) poza tym akurat byłem mniej więcej w połowie baku i już się to więcej nie powtórzyło, no chyba że to jakiś mały syf był który przeleciał. Ale chyba nie spowodowałby tylu błędów na kompie.

Polecałbym zczytanie błędów z kompa. Ja stawiam na chwilowy brak komunikacji z jakimś czujnikiem.No chyba że ta ropa Orlenowska :)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2010, 14:27   

drtymf napisał/a:
- błąd zaworu EGR
w takim przypadku powinno się wyciągnąć zawór EGR, przeczyścić go, sprawdzić jak pracuje
drtymf napisał/a:
- brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego.
to może choć nie musi oznaczać przestawiony rozrząd
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
przemo1983 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 55
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-07-2010, 07:40   

rzedzian1 napisał/a:
Przemo1983 rozwiązałeś ten problem?


Witam.

Problem wystapil tylko raz. Od tamtej pory to sie nie powtorzylo.
W moim przypadku byla to raczej "slaba" ropa. :)

Pozdro,
Przemo
 
 
rzedzian1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102KM 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań / Tarnowo Podgórne
Wysłany: 01-07-2010, 09:32   

U mnie to raczej nie jest wina ropy- teraz i tak tankuję tą niby lepszą z shell-a.

Ale wczoraj zaobserwowałem takie zjawisko, że po dłuższej pracy klimatyzacji na minimalnej ustawieniu wentylatora(po ok. 20 min. ) usłyszałem dziwny dźwięk przy zwiększaniu obrotów silnika, który ustępował za każdym razem jak wyłączałem klimatyzację. Dziś rano się to nie powtórzyło. Klimatyzacja to klimatronic ustawiona w auto na ok. 23 st. C.

W skrócie wygląda to tak: jak jest upał i klima chodzi na max to po pewnym czasie moc spada drastycznie - cari w ogóle nie przyśpiesza.
Jak klima chodzi dłużej ale nie ma upału i pracuje na minimum to też jest spadek mocy ale nie tak drastyczny i po raz pierwszy wczoraj zwróciłem uwagę na ten dziwny dźwięk (jakby dodatkowe mruczenie).

Może to coś ze sprężarką? Na dziś jestem umówiony w BOSCHU na przegląd klimy i podpięcie cari pod kompa. Zobaczymy co magicy powiedzą?

Pozdro- rz
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 01-07-2010, 09:51   

robertdg napisał/a:

drtymf napisał/a:
- brak synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego.
to może choć nie musi oznaczać przestawiony rozrząd


Wiem . Ale na razie nic na to nie wskazuje. Moc jest normalna , spalanie też itd.. Nadmieniam że stało się to gdzieś 40km po wymianie rozrządu i potem byłem na sprawdzeniu u mechaniorów. :) Jedyne co by za tym przemawiało to że jak klimę załączę na max to dziwnie wóz chodzi- tak jakby szarpał lekko - jak się turbo uruchomi to nie ma już tego. Ale wydaje mi się że muszę dobić czynnika bo trochę słabo chłodzi. Może to być to?
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-07-2010, 10:40   

drtymf napisał/a:
Ale wydaje mi się że muszę dobić czynnika bo trochę słabo chłodzi. Może to być to?
Nie dobija się czynnika, żaden czlowiek o zdrowych zmysłach nie powinien czegoś takiego robić, odciaga się stary, mierzy sie jego wage, sprawdza się układ, podaje sie czynnik we właściwej ilości/masie, barwnik, tak to powinno wyglądać. Słabe chłodzenie może być albo z niskim poziomem czynnika związane, albo z osuszaczem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 01-07-2010, 11:10   

robertdg, racja - o tym mówiłem dobicie to był skrót myślowy :)
Chłodzenie tragiczne nie jest - zimne z nawiewów leci i po paru kilometrach nawet przy tych upałach w samochodzie jest w miarę chłodno ale sprawdzić chcę bo kupiłem u handlarza i nie wiem co tam jest ;)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-07-2010, 11:19   

Filtr kabinowy, jeżeli masz, wymieniałeś :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ali123 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2010, 11:39   

Mialem podobny przypadek, ktory pojawial sie przez okolo 1,5 roku w blizej nieokreslonych warunkach. Zaczelo sie od plywajacych obrotow na 800-1000rpm, pozniej konsumpcja plynu chlodniczego, brak ogrzewania w zimie, w koncu wyprzedzanie przy 100kph i brak reakcji na pedal gazu, awaryjne, panika, pobocze a pozniej powrot 60km do domu z sercem na ramieniu.

Obecnie po drugiej wymianie uszczelki pod glowica silnika (nie wiem czy przy pierwszej wszystko poszlo) autko jezdzi OK.
Problemem byl tzw. przedmuch miedzy III a IV cylindrem.

Wiem, ze kosztowne, ale sprobuj zerknac na to.
Niestety u mnie bylo sprawdzane z chlodzeniem prawie wszystko (czyszczenie, sprawdzanie szczelnosci itp) - nie pomoglo.
Olej napedowy - od prawie 4 lat zawsze na Statoil, w zimie Gold.

to chyba na tyle w tej materii
milego i powodzenia
_________________
Grzesiek
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 01-07-2010, 11:55   

robertdg napisał/a:
Filtr kabinowy, jeżeli masz, wymieniałeś :?:
tak , nowy założony na jesieni. Możnaby zajrzeć czy się nie zapchał , jak się zbiorę do czyszczenia nawiewów i klimy będę wiedział.

Chociaż bardziej chodziło mi o to czy to takie delikatne szarpanie może być od klimy ( mało czynnika i sprężarka ciężko chodzi) czy po prostu sprężarka się kończy i trzeba będzie o niej myśleć.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.