Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
EA5A by rsob1
Autor Wiadomość
rsob1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-06-2010, 08:46   

Witam

Kupiłem Mitsu Galant 2.5 v6 98 r, przebieg 136tys, wyglada na taki:)
W ksiązce ostatni wpis na 130 tys takze pora juz na wymiane.
Niestety nie wiem jaki olej jest aktualnie zalany...
Co w takim przypadku ?
Na jaki olej go wymienic...
Ile stron tyle opinii:)
Strona castrola dobiera 0w-40
tutaj widze polecany 5w-50

prosze o porade ..
 
 
Remik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-06-2010, 09:18   

rsob1 do naszych silników powinny być lane pełne syntetyki np Mobil1 5w50. Ja osobiście nie wiedziałem co mam zalane więc zalałem Castrola Magnateca 10w40 i strasznie mi się motor rozklekotał. Zmieniłem go na Elfa Excelium ldx 5w40 i jest cisza jak makiem zasiał.

[ Dodano: 29-06-2010, 09:22 ]
A po czym wnosisz że w 12 letnim galu masz taki przebieg? Kupiłeś od rodziny lub znajomego?
_________________
Mitsubishi Galant '99, 2.5, SE, V6
Mitsubishi Colt CAO '92, 1.3 (małżonki)
"Kto pyta jest głupcem przez 5 minut, kto nie pyta pozostaje nim przez całe życie"
 
 
eddi1977 
Forumowicz


Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Otwock,Chełm
Wysłany: 29-06-2010, 17:45   

Remik napisał/a:
rsob1
A po czym wnosisz że w 12 letnim galu masz taki przebieg? Kupiłeś od rodziny lub znajomego?


W książce napisane było,czytać nie umiesz? :lol:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-06-2010, 19:52   

Tylko że wypełnioną taką książkę można spokojnie kupić praktycznie do każdego auta :)
 
 
rsob1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-06-2010, 09:34   

Remik,
ksiązka to pikus wiadomo...
ale:
1/ stan skorzanej tapicerki, pedały, gałki, itd itd
2/ opinia dobrego mechanika co do mozliwego przebiegu
3/ kontakt z belgijskim serwisem ...podali mi stan licznika przy ostatniej wizycie wrze2009 - 130 tys !, wymiana paska rorzadu przy 90 tys, olej zalany 5w/40
zwiekszaja prawdopodobienstwo realnosci ksiazki:)

no chyba ze teoretycznie ktos zrobił pomiedzy wrze2009 a czer 2010 200 tys km :)

P.S ksiazeczka prowadzona od 0-130 tys co 7,5 tys...
auto oczywiscie posiada i wady:) : ryski, male otarcia, małe wgniotki....w koncu pochodzi o woman:)
za to lakier 100% oryginał , chyba pierwszy wózek ktory oblukałem miernikiem cyfrowym i dosłownie co kilka cm , nadkola, dzwi, maske, dach wszystko oryginał.
żal było nie kupic rodzinnego kombi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2010, 10:45   

rsob1, proponuje załozyć swojego bloga w dziale Nasze Miśki i przenieść ta interesująca dyskusje do tamtego działu.

P.S. gratuluje nabytku ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-06-2010, 10:55   

rsob1, przeniosłem Twój temat tutaj, bo powstała niepotrzebna dyskusja :)

Edytuj pierwszy post, opisz historię, dlaczego ten galant i wrzuć jakieś zdjęcia.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2010, 13:31   

To jeśli tak wygląda sytuacja to gratuluję nabytku.
A jeśli chodzi o olej to dalej zalej jakiś dobry syntetyk 5w40 lub 5w50. Nie wiem czy warto zalewać 0wXX, w naszym klimacie 5w spokojnie wystarczy. Oleje są mieszalne ale możesz zastosować płukankę silnika, ja tak zrobiłem. A jeśli chodzi o Castrola to na początku z niewiedzy zalałem 10w40 i żałuję, bo silnik zaczął cykać ale po płukance i wymianie na Motula 5w50 sytuacja się uspokoiła.
 
 
rsob1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2010, 08:07   

WItam ponownie
Zdjęcia wrzuce jak znajde troche wiecej czasu, ostatnio wszystko w biegu:)
Zna ktos jakąs stronke gdzie fachowo opisuja skrzynie automat w tym modelu i technike jazdy ?
Chodzi mi głównie o dopuszczalne przełozenia w czasie jazdy /do przodu/
Czy mozna przekładac pomiedzy D a 1,2,3 w czasie jazdy, ?
oczywiscie przy odpowiednich predkosciach dla danych biegow
Ktos zapyta - po co ? ano po to zeby redukowac na nizszy bieg celem wyprzedzania np
wg mnie mozna, wg niektorych to błąd
szukam trzeciej opinii wg fachowca .
Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-07-2010, 08:16   

rsob1 napisał/a:
Czy mozna przekładac pomiedzy D a 1,2,3 w czasie jazdy, ?
rsob1 napisał/a:
po to zeby redukowac na nizszy bieg celem wyprzedzania np
A od czego jest kick-down pod pedałem sprzęgła?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-07-2010, 08:18   

Hugo napisał/a:
A od czego jest kick-down pod pedałem sprzęgła?
Czy aby na pewno :lol:

rsob1, wrzuć fotosy rekina :!:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
rsob1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2010, 08:22   

na jakims tam forum piszą:
Nie powinno się zmieniać położenia lewarka w czasie jazdy:
- z pozycji D na 3 lub 2 lub 1
- z pozycji 3 na 2 lub 1
- z pozycji 2 na 1
- z pozycji D na N i odwrotnie
Jak w wypadku wyżej opisanym: gwałtownie wzrasta ciśnienie w układzie skrzyni, cierpią jej mechanizmy przy takim traktowaniu. W wypadku zmiany z D na N skrzynia ucierpi na skutek słabego ciśnienia w układzie a sporej prędkości - nieadekwatnej do słabszego smarowania. Można natomiast zmieniać w czasie jazdy:
- z 1 na 2
- z 2 na 3
- z 3 na D

tyle ze to dotyczy oplowskiej skrzynki...nie wiem jak w NASZEJ, chociaz bardzo podobna jest, te same biegi
 
 
rsob1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2010, 08:46   

kick-down niby jest ale wydaje mi sie ze cos za długo mysli i słabo działa /moze 1usterka/
co innego jak auto juz masz na obrotach i tylko dociskasz gaz a co innego jak kickuś sie zastanawia i redukuje...
za duzo jeszcze nie testowałem bo sie autko rejestruje:) a nie chce kusic diabła...
 
 
rsob1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2010, 09:09   

wrzucam narazie aukcyjne foty,
ktore na pierwszy rzut oka odrzucaja bo autko wylizane na maxa:) z drugiej strony cieszą oko i kuszą mniej doswiadczonych kupujących...


[img][/img]

[img][/img]



Ostatnio zmieniony przez rsob1 01-07-2010, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rsob1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2010, 09:34   

Aktualnie z najwiekszych wad w aucie są:
- wkurzające obluzowane i w nienajlepszym stanie dekielki alufelg /polowanie na allegro sie rozpoczeło:), kwestia tylko rozmiaru itd...bo widze ze moje są zakładane od środka a na alle są chyba wciskane od zewn/
- lekko wkurzające klapanie przez pierwsze ok 2minuty jakiejs regulacji w nawiewie klimy...
- jestem na etapie szukania mechanika który w przyszłosci zajałby sie moim misiem
bedzie to ciezka droga , oczywiscie wiem juz o Panu LESZKU:)


p.s.
Swoją drogą ostatnio o fachowcow trudno...
Zakładałem Misiowi nowe oponki Toyo i gdybym nie stał i nie patrzył na łapy to miałbym założone odwrotnie /inside on outside :) / - masakra , zastanawiam sie czy samemu oleju nie wymienic, tylko nie mam gdzie za bardzo:)
Ostatnio wysnułem sobie opinie że ogromne znaczenie na negatywne opinie o roznego typu samochody ma fakt iż po sprowadzeniu dostają sie One w łapy Naszych Kochanych "Mechaników" ... bo kto naprawia nastoletnie auto a ASO ktore zresztą poziomem nie przewyzsza inne moze na plus jest gwarancja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.