[Cari 1.8 GDI] PROBLEM Z WODĄ W CHŁODNICY I BULGOTANIEM |
Autor |
Wiadomość |
kubabecker
Nowy Forumowicz kubabecker
Auto: MITSUBISHI CARSIMA GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 5 Skąd: Kamień
|
Wysłany: 04-07-2010, 14:20 [Cari 1.8 GDI] PROBLEM Z WODĄ W CHŁODNICY I BULGOTANIEM
|
|
|
witam i z gory dziekuje znawcą tematu za odpowiedz
Mam nastepujacy problem :
Kupiłem auto ktore ma 240tyś przebiegu 1.8 125ps i jest z rocznika 1998
1) Tak więc auto odpala (długo kręci i trzeba podać gazu) ale odpali od "strzała" na zimnym silniku falują oborty , natomiast gdy jest ciepły niekiedy zgaśnie na sprzegle ...
2) Auto niby ma uszkodzoną uszczelke pod głowicą lecz nic nie kopci? natomiast ubywa wody ze zbiorniczka wyrownawczego i cos w kabinie auta z deski rozdzielczej bulgota. W silniku dzwiek jest nie slyszalny... o co chodzi? korek od oleju jest bez osadow wody i w oleju nie ma wody ... wiec gdzie ona jest? tlumnik nie kopci?
Czy moge nim jechać w takim stanie 1000km?
pozdrawiam i dziekuje za rady.
Jeden mechanik powiedział ze to uszczelka pod glowica a inny mowi ze to pompa wody jak to sprawdzic? i czy moge nim jeździć w takim stanie slysząc ów bulgot w kabinie?
--------------KOLEJNE PYTANIE O INNE AUTO MEGANE 2 1.5Dci 2003 rok przy ruszaniu przod/tył strasznie mocno wpada w wibracje? czy moge nim jeździć? co to moze być? dziekuje mitsumaniaki przepraszam ze pytam o renaulta ale chodzi mi o diagnoze poniewaz jestem w holandii 2 autami i nie wiem ktorym wracac do polski? |
_________________ =) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-07-2010, 22:25
|
|
|
Jeśli chidzi o carismę to morze któryś z węży gumowych w układzie chłodzenia jest nieszczelny i na rozgrzanym silniku ucieka płyn a bulgocze bo masz zapowietrzony układ. Pompa wody też może być nieszczelna ale wymienia sie ją przaważnie przy zmianie rozrządu więc bardziej obstawiam przewody.
Odnośnie megane albo zerwana poduszka silnika albo uszkodzony docisk sprzęgła. |
|
|
|
 |
kubabecker
Nowy Forumowicz kubabecker
Auto: MITSUBISHI CARSIMA GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 5 Skąd: Kamień
|
Wysłany: 04-07-2010, 22:38
|
|
|
dziekuje za odpowiedz a oba z aut moga przebyc trase 1000km ? chodzi o powrot z holandii do polski czy zostaje laweta?
[ Dodano: 04-07-2010, 22:39 ]
i jak odpowietrzyc uklad w miśku ? |
_________________ =) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2010, 11:51
|
|
|
Układ sam powinien się odpowietrzyć, trzeba nalać właściwy stan do zbiorniczka wyrównawczego i do chłodnicy pod sam korek. Do chłodnicy dolewać aż przestanie ubywać. |
|
|
|
 |
kubabecker
Nowy Forumowicz kubabecker
Auto: MITSUBISHI CARSIMA GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 5 Skąd: Kamień
|
Wysłany: 05-07-2010, 14:30
|
|
|
a do chlodnicy nalac na wylaczonym aucie? czy autko musi byc rozgrzane? a co z dojazdem do polski moge jeździc meganką z uszkodzona poduszka silnika (drga tak ze az sie przeguby trzesą...) ale tylko przy ruszaniu jak juz jade to jest ok ... nic nie czuje dziekuje za odpowiedz pozdrawiam |
_________________ =) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2010, 18:59
|
|
|
Na wyłączonym i zimnym silniku bo na gorącym jest tam duże ciśnienie i płyn może nieźle popażyć.
Z renówką to raczej sprzęgło jak pisałem jeśli tylko przy ruszaniu masz takie objawy. |
|
|
|
 |
kubabecker
Nowy Forumowicz kubabecker
Auto: MITSUBISHI CARSIMA GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 5 Skąd: Kamień
|
Wysłany: 05-07-2010, 22:10
|
|
|
okej bede dolewać i zobacze efekty pozdrawiam i dzieki za rade |
_________________ =) |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-07-2010, 23:49
|
|
|
nie odkręcaj zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku tam jest ciśnienie i woda ulega przegrzaniu w momencie rozszczelnienia układu woda zaczyna gwałtownie wrzeć można się poparzyć ubywanie wody w instalacji to prawdopodobnie nieszczelność
napisałeś że: "natomiast ubywa wody ze zbiorniczka wyrównawczego i coś w kabinie auta z deski rozdzielczej bulgota"
to sugerowało by nagrzewnice pod deską rozdzielczą |
|
|
|
 |
kubabecker
Nowy Forumowicz kubabecker
Auto: MITSUBISHI CARSIMA GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 5 Skąd: Kamień
|
Wysłany: 06-07-2010, 18:06
|
|
|
no w chlodnicy wody bylo fool w zbiorniczku sucho , z tlumnika nie kopci mocy brakuje ale odpala i jeździ... i wciaz bulgocze |
_________________ =) |
|
|
|
 |
|