| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Iushiban   Forumowicz
 
  
 Auto: Corolla E11 1999 hatchback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sie 2009
 Posty: 88
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-07-2010, 10:13   [1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie, coś mnie userki prześladuja na poczatku tego lata. Zaczeło się od tego że auto ni z gruchy ni z pietruchy gasło podczas jazdy. Po zakreceniu rozrusznikiem odpalał i jechał bez problemu więc problem zignorowałem.
 Pewnego słonecznego dnia zgasł po raz kolejny, nie chciał odpalić- po kilku probach zakrecenia pojawiła się kontrolka "check engine"- sprawdziłem błąd 22 crank angle sensor. Poruszałem kablekami od czójnika, wypiołem/wpiołem  wtyczke i odpalił.
 Później też pare razy zgasnoł i też był błąd 22, ruszanie kabelkami pomogło.
 Dzisiaj zgasł ponownie, ponownie błąd 22, ruszanie kabelkami nic nie dało, przygiecie pinów w gniazdach czójnika tak zeby lepiej stykały też nic nie pomogło. Sprawdziłem czy przypadkiem przewody nie zaśniedziały na łaczeniu z wtykami konektora do czójnika- są ok. Niestety auto nie odpaliło i musiałem zostawic go na drodze (musiałem jechac do pracy).
 Teraz oczywiście pytania:
 - czy to czujnik wymaga wymiany czy przewody, jak sprawdzić ten czójnik?
 - nie wiem czy po sprawdzeniu wtyków nie pomyliłem miejscami kabli w konektorze więc jesli jest ktoś życzliwy to prosze podać mi kolejność w jakiej powinny być wpięte patrząc od strony zderzaka mam czarny, czerwony, czarny, biały.
 - czy cos jeszcze mogę sprawdzić poza przewodami i samym czujnikiem? do czego te przewody (od czujnika wału) dochodzą? może gdzieś tam coś nie łaczy?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-07-2010, 00:27, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-07-2010, 10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik do wymiany - typowe objawy. Jak się nie boisz, możesz rozkręcić go, rozłupać żywicę i podlutować styki złączki do kabli - powinno pomóc. Kable idą bezpośrednio do ECU. |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Iushiban   Forumowicz
 
  
 Auto: Corolla E11 1999 hatchback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sie 2009
 Posty: 88
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-07-2010, 19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | miałeś racje, po wymianie czujnika śmiga jak szalony, mam nawet wrażenie że ostrzej przyśpiesza choć to może subiektywne odczucie bo przez 4 dni jeździłem ojca Mndeo TDI 90KM kombiakiem a on ma do 100 jakieś 22 sekundy :/ |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2010, 22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może teraz zapłon jest prawidłowy   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Iushiban   Forumowicz
 
  
 Auto: Corolla E11 1999 hatchback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sie 2009
 Posty: 88
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2010, 09:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie no zapłon ustawiałem lampą na 5 stopni, teraz mam 7 stopni ale nie bedę kręcił jak jest dobrze to nie ma sensu kombinować. Może te 7 stopni lepiej się sprawuje bo na benzynce 95 teraz jeżdżę. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2010, 20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | zawsze jest pewna tolerancja - np. 5 st. +/- 2 czyli 7 mieści się w zakresie
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zenek_bb   Mitsumaniak
 Moderator
 
  
 Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 975
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2010, 04:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | albo ma złą kombinację pinów, w połączeniu z źle ustawionym zapłonem może nawet to jechać ;p kolejność kabelków podaje: 
 pin 1 czerwony 1,25mm2 (12V na zapłonie), pin 2 czarny (sygnał1), pin 3 biały (sygnał2), pin 4 czarny 1,25mm2 (zawsze masa)
 |  
				| _________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
 
  <-Kliknij, pooglądaj : ) Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
   Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
 Nie zawiedziesz się na mnie tato...
 Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
 Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Iushiban   Forumowicz
 
  
 Auto: Corolla E11 1999 hatchback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sie 2009
 Posty: 88
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-07-2010, 09:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie. Nie ma nad czym dumać- wszystko jest podłaczone i zrobione OK. Jeździ jak należy. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |