Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działający ciepły nawiew
Autor Wiadomość
mlodzianinwawa 
Mitsumaniak


Auto: Opel Vectra 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2009, 18:35   Nie działający ciepły nawiew

Hejka,

Po długich namysłach postanowiłem rozprawić się z klimatronikiem. Mój problem polegał na tym, że nie było ciepłego nawiewu. Przejrzałem forum znalazłem kilka wskazówek i wziąłem się za robotę. Mam nadzieje, że komuś się przyda ;)

Jeżeli płyn jest w normie, niezapowietrzył się układ oraz filtr przeciwpyłkowy jest wymieniony, a nadal nie ma ciepłego nawiewu - masz mój problem - nie działający mechanizm, sterujący klapką od nagrzewnicy.


Co jest potrzebne?
- śrubokręty (gwiazdka i płaski) - gwiazdkowy w miarę długi.
- poxipol, kropelka - jakiś klej do plastiku
- ze 2-3 godziny wolnego czasu
- browar? :) można zrobić bez.


Zaczynamy od dobrania się winowajcy. Należy odkręcić kilka elementów.

1. Otwieramy schowek.


Po lewej stronie trzeba wyjąć tą zaślepkę (potem można już otworzyć schowek na oścież (odginając lekko prawy plastik - ja go odkręciłem zupełnie - dwie śrubki).


2. Odkręcamy schowek.

Te dwie śrubeczki i można go wysunąć do dołu.

3.Odkręcamy część tunelu wewnętrznego (prawa strona).

Wyciągamy na zewnątrz.

4. Silniczek jest ukryty - na wysokości popielniczki. Żeby się do niego dostać musimy odkręcić metalowe mocowanie na którym trzymał się schowek.Nie trzeba go wyciągać - wystarczy odkręcić z obu stron i lekko podważyć.


5.Żeby odkręcić silniczek trzeba się trochę namęczyć. Do jednej śrubki jest super dojście. Do pozostałych trzeba sposobem. Wsuwasz śrubokręt w tunel środkowy.

I wtedy elegancko kręcimy śrubkę.


6.Trzeba jeszcze tylko zdjąć plasticzek z cięgła i wyciągamy silniczek.



Gdy już mamy mechanizm w ręku musimy go otworzyć (przyda się śrubokręt płaski, trzeba poodginać lekko zaczepy - ja ułamałem dwa). Otwieramy i mamy obrazek:


Jest nasz winowajca - jeden ułamany ząbek - zatrzymuje cały mechanizm w miejscu.
Pozostaje podkleić go poxipolem - aha i jeszcze jedno, w związku, że na tym ząbku zatrzymuje się cały mechanizm - warto podważyć lekko cały mechanizm i przełożyć kółko zębate o kilka ząbków (ja skleiłem na początku - i ułamał się znowu) podkleiłem drugi raz i przesunąłem (tak żeby silniczek zatrzymywał się na innym).

Składamy całość - i skręcamy w odwrotnej kolejności.
Oświadczam, że jestem twórcą zdjęć jak i treści - oraz nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie szkody spowodowane przez zastosowanie się do w/w poradnika.


Pomyślałem, że komuś się przyda - jak chcecie to podklejcie, jak nie to do kosza, albo niech wisi ;) W razie pytań piszcie na PW albo maila chętnie pomogę.

Pozdrawiam
mlodzianinwawa

Specjalne pozdrowienia i podziękowania dla Spowna - który również miał ten problem i udzielił mi kilku pomocnych rad.
_________________

Opel Vectra 99'

Chrysler Neon 99'
Mercedes CLK 320 00'
Volkswagen Sharan 98'
Ford Mondeo 97'
Mitsubishi Galant 98'
Subaru Svx 94'
VW Passat 98'
Toyota Celica 94'
Toyota Celica 90'
Mazda 323C 96'


Od Ciszy... Piękniejszy jest tylko Trance...
 
 
slonio88
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2010, 09:33   

Witam !
Mam problem dostałem się do tego silniczka, ale on jest ok, a u mnie problem przejawia się następująco:
1. Włączam dmucha wszystko ok.
2. biorę do dołu - Ale silniczek nie pracuje
3. Biorę temteraturę do góry na max 32st silniczek obraca się o cały obrót i nigdzie się nie zacina. - nie rozumiem dlaczego być moze, problemem być tu sterownik od Climatronica ???
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 01-07-2010, 21:08   

niestety zębatki te są wykonane z tworzywa wyjątkowo odpornego na kleje. W zasadzie nie istnieje pewny sposób na sklejenie takiej zębatki. Można jedynie zgrzewać, o ile ktoś da rade pojedynczy ząbek zgrzać. Poradnik całkiem przejrzysty.

P.S nijak 3 diamenty na elementach nawiewu do mondeo mi nie pasują :rolleyes: :wink:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Constans 
Forumowicz


Auto: Galant GLS 2.0 TD 98 EA6W 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-07-2010, 00:03   

Napisałem elaborat, wyświetlił się błąd i wszystko zniknęło. Dlatego tym razem w skrócie: Przestała działać klima. W serwisie nabili azotem, znaleźli nieszczelność, wymienili O-ring. Nabili tym, co trzeba, kazali włączyć klimę, i zdziwko! Facet mówi, że kompresor nie startuje. Do tej pory nie było takich cudów! Nie miałem czasu na dumanie, więc kazał chałupniczo sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik. Po 5 minutach od opuszczenia serwisu, zaczęło chłodzić, więc temat poszedł w zapomnienie. Po jakimś czasie, klima zaczęła startować z opóśnieniem 5-10 minut. Dzisiaj zdechła całkiem (w czesie najgorszej patelni w tym roku) Grrrrr!!! Wyniki badań: Bezpiecznik OK, przekaźnik OK, ciągłość przewodu zasilającego elektromagnes OK, napięcie OK. Podając napięcie z AKU nie słychać opisywanego w manualu "click". Czy mógł je zagłuszyć przeskok iskry na klemie podczas podawania napięcia? Rezystancja cewki 34 Ohmy. Czy może to być kwestia podregulowania przerwy na sprzęgle? Da się to zrobić od góry, czy trzeba spod auta? POZDRAWIAM!!
 
 
 
kacper9010 
Nowy Forumowicz


Auto: GALANT 1999. 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 02-05-2011, 00:16   

Witam. Wydaje mi sie ze mam ten sam problem z ogrzewaniem. Wymieniłem filtr kabinowy wyczysciłem nagrzewnice i dalej nic. Chciał bym spróbować tej metody ale nie ma zdjęcia nie są dostępne. :( A bez tego nie wiem jak się do tego zabrać. Czy jest moźliwość ponownego wystawienia tych o to zdjęć?? lub przesłanie mi je na mejla?? jak cos to mój mejl kacper000012@wp.pl Pozdrawiam :)
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-05-2011, 01:05   

Silniczek znajduje się za cenralną konsolą, mozna się dostać najlepiej poprzez demontaz schowka strony pasażera, demontaz prawej strony centralnego kokpitu, demontaż belki utrzymującej schowek - silniczek widac mniej więcej na wyskości belki na której wisiał schowek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kacper9010 
Nowy Forumowicz


Auto: GALANT 1999. 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 02-05-2011, 11:17   

Dzięki zaraz się ogarne i pójdę spróbować coś podłubać bo już sie doczekać nie moge :D

[ Dodano: 02-05-2011, 13:57 ]
No i lipa nic z tego. Dostałem się do silniczka rozebrałem go i wszystkie ząbki są żaden nie jest wyłamany. Działa poprawnie nigdzie się nie zacina. Teraz już nie mam pojęcia co robić. :( Nagrzewnica wyczyszczona filtr kabinowy wymieniony, silniczek działa i nadal nic. Leci tylko lekko ciepłe na 32 stopniach. I to większość na nogi. Co to może być? :?: ? Pomocy

[ Dodano: 02-05-2011, 14:15 ]
Teraz się tak zastanawiam może ja wykręciłem nie ten silniczek. Do mojego był całkiem łatwy dostęp był na wierzchu. I odkręciłem go bez problemu. A w poradniku jest napisane ze może być problem przy odkręcaniu. Jak on dokładnie wygląda :?: ten który ja odkręciłem porusza tym całym ścięgnem. Jest to takie nie za duże czarne pudełeczko zaraz nad belka od schowka przykręcone na wprost na 3 śrubki. Czy to to :?: :?:
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-05-2011, 15:10   

Nie, ten co masz wykrecic jest trudno dostepny znajduje sie na lewo od belki, centralnie jakby za konsola, jak wyciagniesz radio to przez jego wneke zobaczysz ten silniczek
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kacper9010 
Nowy Forumowicz


Auto: GALANT 1999. 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 02-05-2011, 17:42   

Jest znalazłem :D naprawione już działa:) Wielkie dzięki za pomoc!!!!!!!!!
_________________

 
 
rubensixxx 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-10-2011, 01:02   

Chciałbym odświezyć temat, gdyz nie ma zdjęc i czy kolega z forum moze jeszcze takowe posiada.
Dodam tylko ze mam ten sam problem i dodam tylko ze czaem na chwilke cieple powietrze sie ukazuje na poczatku po wlaczeniu na rozgrzanym silniku, ale te tylko na chwile po czym robi sie chlodne !!! ;(((((
ma ktos rady jakies
Dziekuje z gory za pomoc
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 16-03-2013, 12:18   

Cześć,

W ramach odświeżenia ja tez mam problem z zimnym powietrzem, jednak aby nie było nudno urozmaicony. Klima startuje normalnie, ustawiam temp np. 19st i... po ok 40-60 km (zimą) zaczyna wiać zimne powietrze i trzeba podnosić temp nawet do 24st. żeby normalnie jechać. To nie wszystko, nawiew na lewa stronę (pod szyba przednia oraz oba lewe) daje wyraźnie chłodniejsze powietrze (ostatnio doszło do sytuacji zamrożenia szyby przedniej w dolnym lewym narożniku (!). Oprócz tego łącze to z parowaniem i długim czasem odparowania tej części szyby.

Problem poruszany w innych tematach, niestety nie jest to ani uszkodzony czujnik temperatury ani rurka która spadła, dlatego podłączam się pod "ułamany ząbek" ;)

Do akt, silniczek o którym mowa i cięgno to te na zdjęciach odpowiednio nr 1 i 2?

http://imageshack.us/phot...4639resize.jpg/

http://imageshack.us/phot...4638resize.jpg/

Jeżeli to nie będzie silniczek to czy jest możliwość że taki efekt (nawiewu powietrza o rożnych temp na str L i P kokpitu) daje uszkodzony panel sterowania klimatyzacją?

Pozdrawiam


Niestety (lub stety) nie jest to w moim przypadku wina ubytków w "zębach" wszystko wygląda w porządku

http://imageshack.us/phot...4648resize.jpg/

grzebiemy dalej..
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 30-07-2014, 17:54   

A ja mam trochę głupie pytanie... Przez cały czas posiadania mojego rozbitka walczyłem z klimatyzacją. Wszystko niby ok a klimatyzacja chłodziła bardzo ale to bardzo słabo, co więcej przy wyłączone klimatyzacji i ustawieniu temp na 17 leciało ciepłe powietrze. Dziś musiałem z niego wymontować nagrzewnice do nowego bo tam cieknie. Kiedy była już na wierzchu postanowiłem zajrzeć do tego sławnego silniczka. Silniczek jest ok, pracuje ładnie a wszystkie zęby są ok. Za to jakie moje było zdziwienie kiedy okazało się że klapka którą steruje ów silniczek zamyka się do końca ale otwiera tylko na 2/3 (nie do końca przysłania nagrzewnice). Tak powinno być? Bo sądzę że to był powód dlaczego klimatyzacja nie chłodziła. Delikatnie dogiąłem cięgno i teraz już zamyka i otwiera w 100%. Szkoda że dopiero teraz do tego doszedłem...
_________________
Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem

Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.