Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pęknięty wąż klimatyzacji, wymienić czy naprawić?
Autor Wiadomość
tabakol
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2010, 10:26   Pęknięty wąż klimatyzacji, wymienić czy naprawić?

Witam
Posiadam Mitsubishi Carisma 1,9TD. Wczoraj pękł mi wąż od klimatyzacji, przetarł się o wystającą plastikową obudowę wentylatora chłodnicy. Jak włączę klimatyzację cieknie z przewodu pod ciśnieniem żółtawy płyn. Pytanie czy taki wąż da się naprawić? Czy spece od klimatyzacji to zrobią? Czy po naprawie będzie konieczne nabicie klimatyzacji? Chętnie bym ten przewód wymienił, szukałem na allegro takiego węża, niestety identycznego nie znalazłem. Sprzedają kupę przewodów od wersji GDI, czy taki wąż będzie pasował?
Proszę o porady w naprawie.
Poniżej zdjęcie przedstawiające uszkodzony przewód.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-07-2010, 10:35   

tabakol wydaje mi się, że taki wąż lepiej kupić nowy, bo do carismy nie powinien być drogi. Co do regeneracji trzeba zapytać w serwisie klimy. Po wymianie węża będzie konieczne raczej nabicie klimy...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-07-2010, 10:43   

Wąż wymień na używke, ja bym nie naprawiał, bo jest to przewód aluminiowy i zagadką jest co się z nim stanie jak rozetnie się okucia, a szczelnośc tego układu jest bardzo istotna

Spece od klimatyzacji powinni zrobić to kompleksowo, od wymianny weza po nabicie klimy


Z tego co kojarze GDI ma ten wąż inaczej wyprofilowany (chodzi o końcówki), inną długość, do tego ususzacz jest po przeciwnej stronie.

Radze poszukac w aukcjach z TD na części, nie każdy wystawia takie przewody
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tabakol
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2010, 21:04   

Hej
Po poszukiwaniach używanego węża którego cena wahała się w granicach 150-250zł w trzeba było czekać na przesyłkę zdecydowałem się na naprawę. Przewód z GDI faktycznie nie pasuje do TD, jest inaczej wyprofilowany. Demontaż rurki był bardzo prosty, została oddana do naprawy, cały gumowy wąż wymieniono i zaprasowano na specjalnej maszynie. Zapłaciłem za to 100zł. Dodatkowo po wymianie uszczelek zmontowano i nabito klimatyzację. Tu z kolei zapłaciłem 80zł.
Cieszę się że tak szybko udało się usterkę naprawić, chłodzi aż miło, co niezwykle istotne w aktualnym czasie.
Za pomoc jak zwykle chłopaki wielkie dzięki.
POZDR
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-07-2010, 22:19   

tabakol napisał/a:
Demontaż rurki był bardzo prosty, została oddana do naprawy, cały gumowy wąż wymieniono i zaprasowano na specjalnej maszynie. Zapłaciłem za to 100zł
No to muszę przyznać, że zdarli z Ciebie skóre, bo ja niejednokrotnie dorabiałem przewody olejowe HP do maszyn budowlanych i średnio płaciłem za ponowne zakucie w granicach 40-60zł, no chyba ze nowe końcówki miały być to już cena dyrastycznie rosła. Pocieszający fakt, że za nabicie klimy nie zapłaciłeś dużo, oraz że naprawa odniosła sukces.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.