| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [GDI] Nierówne obroty i silnik krokowy |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | James01   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 22
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2010, 13:00   [GDI] Nierówne obroty i silnik krokowy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, wiem, że tematów o falujących obrotach kilka już było, ale chciałem spytać, czy powinienem zabrać samochód na diagnostykę. Po kolei: Zauważyłem, że w mojej Carismie na biegu jałowym falują obroty. Początkowo nie panikowałem, ale falowanie urosło do rangi problemu z chwilą, gdy nagrzany silnik zaczął na biegu jałowym gasnąć. Potrafił nawet zgasnąć podczas redukcji w trakcie pokonywania zakrętu, co było nieco niebezpieczne biorąc pod uwagę blokowanie się kierownicy:/ Mechanik stwierdził uszkodzony silnik krokowy. Kupiłem używkę na szrocie (bagatela - 200zł) i falowanie nadal występuje. A teraz pytanko: próbować wymiany silniczka na inny (dostępny na tym samym szrocie), czy podjąć się diagnostyki "elektryki" silnika? Co to może być? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2010, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | poczytaj forum może znajdziesz rozwiązanie 
 wyczyść przepustnice
 
 sprawdź wyczyść egr
 
 wy mrugaj błędy opis w faq
 
 zresetuj komputer i naucz obrotów
 
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 sprawc filtry paliwa powietrza
 
 sprawdź szczelność układu zasysania powietrza
 
 co do blokowanie kierownicy w czasie zakrętu to bardzo ciekawe to musi obejrzeć specjalista
 |  
				| _________________ ===========================
 carisma i ja
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2010, 15:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | James01 napisał/a: |  	  | było nieco niebezpieczne biorąc pod uwagę blokowanie się kierownicy:/ | 
 A takie coś możliwe? wystarczy, że kluczyk będzie w stacyjce lekko obrócony i nie może już zblokować więc coś masz chyba nie tak.
 Reszta jak pisał pawelsonx,
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kozuch2   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 30 Sie 2008
 Posty: 142
 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2010, 17:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | coś czuje,że chodzi mu o to ,że nie blokuje całkiem kierownicy,lecz poprostu jak silnik zgasnie to nie działa wspomaganie kierownicy. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DarekP   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Cari 1.8 GDI '97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Lut 2010
 Posty: 6
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2010, 17:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdecydowanie, bez wspomagania, kierownica cięzko chodzi i może  być wrażenie, że się blokuje, szczególnie jeśli dobrze działa wspomaganie. 
 Przychylam się do pierwszej odpowiedzi, u mnie pomogło, a objawy miałem podobne.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | James01   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 22
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-04-2010, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po wymianie silniczka krokowego przyszedł czas na diagnostykę, a Panowie powiedzieli, że to sprawka cewek zapłonowych i świec (nie były irydowe). Za komplet (cewki + nowe świece) zapłaciłem na allegro 400zł, ale niestety nic to nie pomogło. Spędziłem z ojcem chwilkę w garażu i zauważyliśmy, że obroty zaczynają szaleć przy włączonych światłach, po czym on doszedł do wniosku, że to może być regulator napięcia. Poszukałem na forum i faktycznie: użytkownik joukipauki w temacie: 
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16447
 
 opisywał identyczne problemy, tyle, że w dużo większej skali. Szukając tych informacji na forum pewnie bym na nie w końcu natrafił, ale po drodze wymieniłbym jeszcze pewnie przepustnicę i zrobił kilka innych rzeczy, co wyniosłoby mnie dużo więcej. Dlatego nie gniewajcie się koledzy, że piszę nowego posta, ale czasami drobnostka może sprawić różnicę, którą Wy wyłapiecie, a mi pozwoli oszczędzić kilkaset złotych.
 
 Dam znać jak poszła wymiana regulatora, pozdro!!
 
 [ Dodano: 19-05-2010, 17:17 ]
 Jednak d..pa. Żaden regulator napięcia. Okazało się, że Z jednego problemu zrobiły się dwa (obroty nadal falują, ale oprócz tego kilka cylindrów przestawało pracować, a rozgrzany silnik lubił sobie zacząć "kaszleć"). Lekarstwem na niedziałające cylindry okazała się wymiana niefachowo założonego przez mechaników poprzedniego właściciela paska rozrządu.
 A obroty dalej falują. Panowie z serwisu stwierdzili, że nie mają pojęcia co może te problemy powodować, ale jest taka opcja, że to mogą być popychacze zaworów...
 -przepustnica ponoć czysta
 - EGR ominięty
 - filtry świeżo wymieniane
 - układ zasysania powietrza podobno też ok
 Nie próbowałem jeszcze uczyć obrotów, odbieram Cari pojutrze, może to zda egzamin, chociaż wydaje mi się, że skoro to takie proste, to goście z serwisu by na to wpadli...
 
 [ Dodano: 25-05-2010, 10:06 ]
 Teraz twierdza, że podczas spadku obrotów przy włączonej elektryce zauważyli spadek ciśnienia i rekomendują zakup pompy wysokiego ciśnienia. Spotkał się ktoś z takim problemem?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-07-2010, 16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | James01 napisał/a: |  	  | Teraz twierdza, że podczas spadku obrotów przy włączonej elektryce zauważyli spadek ciśnienia i rekomendują zakup pompy wysokiego ciśnienia. Spotkał się ktoś z takim problemem? | 
 
 Mam to samo u siebie... podejrzewam alternator lub regulator napięcia.
 |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |