Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Niskie obroty i spadająca moc
Autor Wiadomość
zajac 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 14-07-2010, 10:46   [CA4A 1.6] Niskie obroty i spadająca moc

Witam. Mam takie pytanie. 2 tygodnie temu kupiłem colta 94 1.6 113 hp i standardowo pojechałem wymienić rozrząd i olej. Gdy odebrałem autko obroty były niskie, rzędu 500/min momentami jak przyspieszam przez sekunde-dwie nie mam mocy, ale po chwili wszystko wraca do normy, natomiast czasem wszystko jest ok. Na początku myślałem, że tak jak w lancerze (92') którego wcześniej miałem jest to kwestia zrobienia kilkudziesięciu km i komputer sam się ustawi i wszystko wróci do normy, ale jak na razie zrobiłem prawie 100 km i nic sie nie zmieniło. Wie ktoś może co może być tego przyczyną? a może po prostu dłużej w tym aucie ustawia się komputer?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-07-2010, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gonor 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: ---
Wysłany: 14-07-2010, 19:21   

Jeżeli tak nie było przed wymiana rozrządu to pewnie źle go założyli raczej na 99,99% :P jakiś drobne przesunięcie z ząbkami owocuje w spadek mocy, z doświadczenia nie wiem ale na forum można dużo znaleźć :P tylko dziwnie, że mówisz że czasem jest ok ... u mnie po odłączeniu aku jeździ bosko, a jak się już ustawi to mu gorzej :P
 
 
zajac 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-07-2010, 19:27   

chodzi mi o to, że przy ruszaniu na 1 tak do 4 000 obrotów jest ok, póżniej 4000-5200 muli strasznie, później jest przez chwile ok i odcięcie jest dużo szybciej niż było przed wymianą. "Mechanik" który mi to robił mówi, że może to być kwestia świec albo kabli (poprzedni właściciel mówił, że w aucie już daaaaaaaawno nie było nic robione) i wydaje mi się, że jak by był źle ustawiony rozrząd to by wyskakiwała mi kontrolka "CE". Nie mam zbytnio pomysłu co robić, bo nie chce się pchać w niepotrzebne koszty

[ Dodano: 14-07-2010, 21:30 ]
Może jak nikt nie ma zbytnio konkretnego pomysłu co to może się dziać, to znajdzie się jakiś mechanik z wrocka lub okolic który za w miarę przystępną cenę rzuciłby na to okiem?
 
 
Gonor 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: ---
Wysłany: 14-07-2010, 22:13   

Nie masz serca dla miśka 4-5 tys na 1dynce ? :( Jak przed wymianą rozrządu było ok to czemu nagle po wymianie spadek mocy ? czary mary i kable, świece ? (chociaż u mnie po wykręceniu świec padła cewka ale nie ważne ^^) nie mówię że jak ktoś nic nie robił to świece, kopółka itd jest w super stanie. Wymiana rozrządu + spadek mocy dla mnie = rozrząd ? :P
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-07-2010, 22:20   

Też uważam że mechanik coś pokręcił, wystarczy któreś koło przestawić o jeden ząbek i mogą się dziać różne cyrki a te niskie obroty i spadek mocy za tym przemawiają. A przy delikatnie przestawionym rozrządzie kontrolka silnika Ci się nie zapali.
 
 
Gonor 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: ---
Wysłany: 14-07-2010, 22:27   

Z tego co czytałem nie ma błędu dla rozrządu więc i chyba kontrolka się nie zapali czy nie tak?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-07-2010, 23:19   

Nie ma czujnika co wskazuje niewłaściwe ustawienie rozrządu a przy przastawieniu o 1 ząbek żaden czujnik w silniku nie zarejestruje żadnego problemu związanego z takim przestawieniem. Jeżeli byłoby większe przesunięcie względem siebie koła wału korbowego do wałka rozrządu to zawory mogły by się zdeżyć z tłokiem i kontrolka by już nie pomogła :)
 
 
zajac 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-07-2010, 13:28   

Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj byłem u elektryka, sprawdzał kable itd i wszystko jest ok, a więc jutro autko wraca na poprawki związane z rozrządem. Mam nadzieje ze będzie ok. Dzięki za pomoc :)

[ Dodano: 24-07-2010, 01:11 ]
Jednak mieliście racje! Rozrząd przestawiony o 2 ząbki, Niunia już śmiga jak nowa. Dzięki za pomoc!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.