Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
25-06-2010, 23:13
Wymiana skrzyni biegów (manual)
Autor Wiadomość
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2010, 01:05   

To jest normalny warsztat narzędzia w cenie , mają klucz pneumatyczny więc to przyśpieszy sprawę.Jest jeszcze drugi nowo otwarty warsztat samoobsługowy , ale nie wiem czy narzędzia w cenie .Najbardziej obawiam się sworzni .
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-06-2010, 11:13   

Nie jestem teraz pewien, ale powinno dać się wyjąć półosie bez rozpinania sworznia wahacza. Wystarczy odkręcić piastę od amortyzatora i półoś wyjdzie. Przynajmniej w swifcie i Golfie 3 tak się dało.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-06-2010, 17:38   

Czy to normalne , że złamałem klucz oczkowy przy odkręcaniu śruby na piaście przedniego koła?(chiński nie był - porządny stary chom-vanad) Masakra , najpierw się wygiął , a potem strzeliło oko klucza. Jaki jest dobry do odkręcenia takiego ustrojstwa - czy klasyczny nasadowy z wejściem 0,5cala da radę? czy większy trzeba?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-06-2010, 18:31   

Możliwe, ja odkręcałem nasadką za 10 zł, pokrętłem stanley i 1,5m rura i poszło, ale wydawało niepokojące skrzypiące odgłosy. Moment dla nakrętki wg. serwisówki to 210 NM. Klucze oczkowe sa za delikatne niestety.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 26-06-2010, 18:33   

musisz porozpinać sworznie innaczej nie wyjdą półośki a odpinasz dwie bo nie odsuniesz skrzynki . na nakrętki piast dobra nasadka i rura /dzwignia/ - powinna dać radę
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-06-2010, 21:52   

zbyszek05 napisał/a:
musisz porozpinać sworznie innaczej nie wyjdą półośki a odpinasz dwie bo nie odsuniesz skrzynki . na nakrętki piast dobra nasadka i rura /dzwignia/ - powinna dać radę


Wg moich doświadczeń wystarczy wyjąć krótszą, prawą półoś. Lewa wysunie się ze skrzyni jak się ją(skrzynię) odsunie od bloku. To nie VW, gdzie półosie są przykręcane. Może w przyszłym tygodniu będę skrzynie zmieniał u siebie to zrobię fotorelację....

[ Dodano: 26-06-2010, 22:00 ]
lukasz12 napisał/a:
Możliwe, ja odkręcałem nasadką za 10 zł, pokrętłem stanley i 1,5m rura i poszło, ale wydawało niepokojące skrzypiące odgłosy. Moment dla nakrętki wg. serwisówki to 210 NM. Klucze oczkowe sa za delikatne niestety.


Mi puściło dopiero po ścięciu nakrętki po linii gwintu. Podkładka blokująca zrobiła ok 1mm ząbek w nakrętce, nie było szans tego normalnie odkręcić. Pewnie jakiś kowal dokręcał i wyszło 500Nm zamiast 210.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 27-06-2010, 21:23   

Więc tak ,wcale nie musisz rozpinać sworzni jak nie chcesz ,odkręcasz dwie śruby łaczące amora ze zwrotnicą i półośka wychodzi,wyjmujesz tylko prawą półoś lewa zostaje na miejscu,skrzynia nie jest wcale ciężka,nie cięższa niż w innych autach,ogólnie wszystko idzie sprawnie jedyny problem jaki miałem to urwana śruba od łapy ,ale jakoś dało się wykręcić,nakrętki na półosiach odkręcałem ganem,tak jak pisałem sam robiłem to 8H bez kanału,dłużej zeszło mi np.przy fordzie fieście,w sigmie jest wszędzie w miare dobry dostęp,powodzenia.

[ Dodano: 27-06-2010, 21:30 ]
I nie wiem co to za patent bez rozpinania przewodów od sprzęgła więcej kombinacji niż odpowietrzenie które trwa 3minuty,przy okazji wymieniasz płyn.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-06-2010, 21:34   

Bulwa napisał/a:
I nie wiem co to za patent bez rozpinania przewodów od sprzęgła więcej kombinacji niż odpowietrzenie które trwa 3minuty,przy okazji wymieniasz płyn.

nie mam w zwyczaju robić czegoś, co nie jest potrzebne, więc dla mnie dziwne jest to rozkręcanie...
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 27-06-2010, 21:37   

Najbardziej obawiam się sworzni .[/quote]
sworzni nie musisz odpinać,bardziej obawiał bym się tej śruby którą wykręcasz od tyłu przez łapę,o której pisał Zajcu,mega niewygodne dojście,jak ją odkręcisz to reszta jest już twoja,przy wkładaniu też nie było problemu wskakuje od strzała w swoje miejsce,w wałek sprzęgłowy i lewą półoś.

[ Dodano: 27-06-2010, 21:41 ]
nie mam w zwyczaju robić czegoś, co nie jest potrzebne, więc dla mnie dziwne jest to rozkręcanie
...[/quote]
No ja właśnie też,łatwiej odkręcić jeden przewód niż cały wysprzęglik od skrzyni i oklejać go taśmą i przy okazji uważać żeby o coś nie zahaczyć i nie urwać przewodu.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-06-2010, 01:15   

Jesli moge zamieszac- Sprzeglo wymienialem sam bez kanalu na trawce- nic trudnego (pamietam jeszcze w jaka strone nakreteki sie odkrecaja :mrgreen: ...). Fakt- przy wkladaniu, auto chcialo mnie zgwalcic, ale jednak kolo wczesniej polozylem pod spod i sie nie udalo- poloska nie mogla trafic w skrzynie i po kilkudziesieciu sekundach trafiania, gdy rece juz mdlaly, powiedzialem sobie , ze tylko teraz... No i tak zrobilem, a ze skrzynke popchnalem, auto spadlo, ale sie na kole pod autem zatrzymalo... A gdy ponownie "sie samo sprzeglo spalilo" zregenerowano mi je z robota za 650zl w ciagu 4-5h. Praca plus material... Nikogo nie reklamuje jakby co, dane na priv...
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 05-07-2010, 00:32   

W sobotę wymieniałem skrzynię, na parkingu na "podnośniku" - drewniana bela 40x40x200cm jako podpórka.

Można wymienić w pojedynkę, prawej półosi nie trzeba demontować, lewą jak nie puści nakrętka piasty, ani sworzeń wahacza można wyjąć razem z piastą i wahaczem. Minus taki że jeśli nie wyjmie się z amortyzatorem to trzeba na geometrię jechać potem. Wkładałem skrzynię z powrotem na patencie: łom oparty o kielich i baranka dolotu i skrzynia zaczepiona za jedną śrubę łapy i pasem szwedzkim (taki do spinania bagażu) wciągnięta na wysokość. wystarczyło przycelować prawo-lewo i wepchnąć na miejsce.

W sumie robiłem około 12 godzin(w niedziele kończyłem składać) ale wymieniałem przy okazji uszczelniacz wału, tuleje wahaczy, 1 sprężynę, przekładnię kierowniczą, poduszki i łączniki stabilizatora.

Radość z płynnej zmiany biegów - bezcenne :D :D:D

P.S Jeśli komuś przyjdzie do głowy wymiana przekładni kierowniczej to niech lepiej się 4 razy zastanowi. 4 godziny ,z czego 2 na podłączenie z powrotem 2 przewodów :evil:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2010, 12:59   

Ładnie opisane i rzeczowo , mam jeszcze jedno pytanko , jaki klucz do odkręcenia śruby w łapie , czy na przegubie ?
 
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 05-07-2010, 15:21   

Witam. Własnie jestem po wymianie sprzęgła na "troche" lepsze bo moje sie calkiem zjaralo. Metodą prób i błędów, oraz z pomocą telefoniczną kolegi Kosiora przebrnąłem przez to piekło. Jesli ktos potrzebuje pomocy przy wymianie skrzyni lub sprzęgła chetnie pomoge bo jestem na świerzo i jeszcze numery kluczy pamietam :)

zuku19 nie wiem o ktora rzecz chodzi :/
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 05-07-2010, 18:30   

Łapa skrzyni - 17 do skrzyni i 14 łapa do podłużnicy(dostęp przez nadkole za 4 zaślepkami).


nakrętka osi - 32

korek spustowy oleju ze skrzyni 24
kolek wlewu oleju do skrzyni 19
złączki przewodów sprzęgła - 10, potrzebna jest płaska 10 bardzo twarda, tanie się rozginają i przeskakują po nakrętce. Jak się zjedzie to zostaje tylko francuz mały.

reszta to 14 i 12,

najważniejsze przy składaniu to dokładnie wycentrować tarczę z kołem zamachowym, Jak dobrze się wycentruje to składanie idzie jak z płatka.

Momenty dociągania podane w serwisówce, w tabeli na stronie 343, na dalszych są opisane wymienione w tabelce śruby(w opisie demontażu i montażu).
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2010, 21:12   

Sprzęgło wymienione :) nie było żadnych problemów , wystarczyło podnieść jedną stronę autka i wyjąłem cały wahacz razem z makpersonem i półosią , skrzynia w sigmie to pikuś :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.