Przesunięty przez: lukasz12 25-06-2010, 23:13 |
Wymiana skrzyni biegów (manual) |
Autor |
Wiadomość |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2010, 01:05
|
|
|
To jest normalny warsztat narzędzia w cenie , mają klucz pneumatyczny więc to przyśpieszy sprawę.Jest jeszcze drugi nowo otwarty warsztat samoobsługowy , ale nie wiem czy narzędzia w cenie .Najbardziej obawiam się sworzni . |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-06-2010, 11:13
|
|
|
Nie jestem teraz pewien, ale powinno dać się wyjąć półosie bez rozpinania sworznia wahacza. Wystarczy odkręcić piastę od amortyzatora i półoś wyjdzie. Przynajmniej w swifcie i Golfie 3 tak się dało. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-06-2010, 17:38
|
|
|
Czy to normalne , że złamałem klucz oczkowy przy odkręcaniu śruby na piaście przedniego koła?(chiński nie był - porządny stary chom-vanad) Masakra , najpierw się wygiął , a potem strzeliło oko klucza. Jaki jest dobry do odkręcenia takiego ustrojstwa - czy klasyczny nasadowy z wejściem 0,5cala da radę? czy większy trzeba? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-06-2010, 18:31
|
|
|
Możliwe, ja odkręcałem nasadką za 10 zł, pokrętłem stanley i 1,5m rura i poszło, ale wydawało niepokojące skrzypiące odgłosy. Moment dla nakrętki wg. serwisówki to 210 NM. Klucze oczkowe sa za delikatne niestety. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 26-06-2010, 18:33
|
|
|
musisz porozpinać sworznie innaczej nie wyjdą półośki a odpinasz dwie bo nie odsuniesz skrzynki . na nakrętki piast dobra nasadka i rura /dzwignia/ - powinna dać radę |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-06-2010, 21:52
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | musisz porozpinać sworznie innaczej nie wyjdą półośki a odpinasz dwie bo nie odsuniesz skrzynki . na nakrętki piast dobra nasadka i rura /dzwignia/ - powinna dać radę |
Wg moich doświadczeń wystarczy wyjąć krótszą, prawą półoś. Lewa wysunie się ze skrzyni jak się ją(skrzynię) odsunie od bloku. To nie VW, gdzie półosie są przykręcane. Może w przyszłym tygodniu będę skrzynie zmieniał u siebie to zrobię fotorelację....
[ Dodano: 26-06-2010, 22:00 ]
lukasz12 napisał/a: | Możliwe, ja odkręcałem nasadką za 10 zł, pokrętłem stanley i 1,5m rura i poszło, ale wydawało niepokojące skrzypiące odgłosy. Moment dla nakrętki wg. serwisówki to 210 NM. Klucze oczkowe sa za delikatne niestety. |
Mi puściło dopiero po ścięciu nakrętki po linii gwintu. Podkładka blokująca zrobiła ok 1mm ząbek w nakrętce, nie było szans tego normalnie odkręcić. Pewnie jakiś kowal dokręcał i wyszło 500Nm zamiast 210. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 27-06-2010, 21:23
|
|
|
Więc tak ,wcale nie musisz rozpinać sworzni jak nie chcesz ,odkręcasz dwie śruby łaczące amora ze zwrotnicą i półośka wychodzi,wyjmujesz tylko prawą półoś lewa zostaje na miejscu,skrzynia nie jest wcale ciężka,nie cięższa niż w innych autach,ogólnie wszystko idzie sprawnie jedyny problem jaki miałem to urwana śruba od łapy ,ale jakoś dało się wykręcić,nakrętki na półosiach odkręcałem ganem,tak jak pisałem sam robiłem to 8H bez kanału,dłużej zeszło mi np.przy fordzie fieście,w sigmie jest wszędzie w miare dobry dostęp,powodzenia.
[ Dodano: 27-06-2010, 21:30 ]
I nie wiem co to za patent bez rozpinania przewodów od sprzęgła więcej kombinacji niż odpowietrzenie które trwa 3minuty,przy okazji wymieniasz płyn. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2010, 21:34
|
|
|
Bulwa napisał/a: | I nie wiem co to za patent bez rozpinania przewodów od sprzęgła więcej kombinacji niż odpowietrzenie które trwa 3minuty,przy okazji wymieniasz płyn. |
nie mam w zwyczaju robić czegoś, co nie jest potrzebne, więc dla mnie dziwne jest to rozkręcanie... |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 27-06-2010, 21:37
|
|
|
Najbardziej obawiam się sworzni .[/quote]
sworzni nie musisz odpinać,bardziej obawiał bym się tej śruby którą wykręcasz od tyłu przez łapę,o której pisał Zajcu,mega niewygodne dojście,jak ją odkręcisz to reszta jest już twoja,przy wkładaniu też nie było problemu wskakuje od strzała w swoje miejsce,w wałek sprzęgłowy i lewą półoś.
[ Dodano: 27-06-2010, 21:41 ]
nie mam w zwyczaju robić czegoś, co nie jest potrzebne, więc dla mnie dziwne jest to rozkręcanie
...[/quote]
No ja właśnie też,łatwiej odkręcić jeden przewód niż cały wysprzęglik od skrzyni i oklejać go taśmą i przy okazji uważać żeby o coś nie zahaczyć i nie urwać przewodu. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-06-2010, 01:15
|
|
|
Jesli moge zamieszac- Sprzeglo wymienialem sam bez kanalu na trawce- nic trudnego (pamietam jeszcze w jaka strone nakreteki sie odkrecaja ...). Fakt- przy wkladaniu, auto chcialo mnie zgwalcic, ale jednak kolo wczesniej polozylem pod spod i sie nie udalo- poloska nie mogla trafic w skrzynie i po kilkudziesieciu sekundach trafiania, gdy rece juz mdlaly, powiedzialem sobie , ze tylko teraz... No i tak zrobilem, a ze skrzynke popchnalem, auto spadlo, ale sie na kole pod autem zatrzymalo... A gdy ponownie "sie samo sprzeglo spalilo" zregenerowano mi je z robota za 650zl w ciagu 4-5h. Praca plus material... Nikogo nie reklamuje jakby co, dane na priv... |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 05-07-2010, 00:32
|
|
|
W sobotę wymieniałem skrzynię, na parkingu na "podnośniku" - drewniana bela 40x40x200cm jako podpórka.
Można wymienić w pojedynkę, prawej półosi nie trzeba demontować, lewą jak nie puści nakrętka piasty, ani sworzeń wahacza można wyjąć razem z piastą i wahaczem. Minus taki że jeśli nie wyjmie się z amortyzatorem to trzeba na geometrię jechać potem. Wkładałem skrzynię z powrotem na patencie: łom oparty o kielich i baranka dolotu i skrzynia zaczepiona za jedną śrubę łapy i pasem szwedzkim (taki do spinania bagażu) wciągnięta na wysokość. wystarczyło przycelować prawo-lewo i wepchnąć na miejsce.
W sumie robiłem około 12 godzin(w niedziele kończyłem składać) ale wymieniałem przy okazji uszczelniacz wału, tuleje wahaczy, 1 sprężynę, przekładnię kierowniczą, poduszki i łączniki stabilizatora.
Radość z płynnej zmiany biegów - bezcenne :D:D
P.S Jeśli komuś przyjdzie do głowy wymiana przekładni kierowniczej to niech lepiej się 4 razy zastanowi. 4 godziny ,z czego 2 na podłączenie z powrotem 2 przewodów |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2010, 12:59
|
|
|
Ładnie opisane i rzeczowo , mam jeszcze jedno pytanko , jaki klucz do odkręcenia śruby w łapie , czy na przegubie ? |
|
|
|
 |
blizna
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 78 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 05-07-2010, 15:21
|
|
|
Witam. Własnie jestem po wymianie sprzęgła na "troche" lepsze bo moje sie calkiem zjaralo. Metodą prób i błędów, oraz z pomocą telefoniczną kolegi Kosiora przebrnąłem przez to piekło. Jesli ktos potrzebuje pomocy przy wymianie skrzyni lub sprzęgła chetnie pomoge bo jestem na świerzo i jeszcze numery kluczy pamietam
zuku19 nie wiem o ktora rzecz chodzi :/ |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 05-07-2010, 18:30
|
|
|
Łapa skrzyni - 17 do skrzyni i 14 łapa do podłużnicy(dostęp przez nadkole za 4 zaślepkami).
nakrętka osi - 32
korek spustowy oleju ze skrzyni 24
kolek wlewu oleju do skrzyni 19
złączki przewodów sprzęgła - 10, potrzebna jest płaska 10 bardzo twarda, tanie się rozginają i przeskakują po nakrętce. Jak się zjedzie to zostaje tylko francuz mały.
reszta to 14 i 12,
najważniejsze przy składaniu to dokładnie wycentrować tarczę z kołem zamachowym, Jak dobrze się wycentruje to składanie idzie jak z płatka.
Momenty dociągania podane w serwisówce, w tabeli na stronie 343, na dalszych są opisane wymienione w tabelce śruby(w opisie demontażu i montażu). |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2010, 21:12
|
|
|
Sprzęgło wymienione nie było żadnych problemów , wystarczyło podnieść jedną stronę autka i wyjąłem cały wahacz razem z makpersonem i półosią , skrzynia w sigmie to pikuś |
|
|
|
 |
|