Problem z działaniem zegarów |
Autor |
Wiadomość |
Przemy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2009, 19:44 Problem z działaniem zegarów
|
|
|
Witam wszystkich.
Jako ze użytkuje mitsubishi ale trochę większe (pajero) muszę zadać pytanie odnośnie colta (97') mojej mamy.
Problem jest z działaniem zegarów, tj. przeważnie działają a raz na kiedyś po prostu wszystko sie wyłącza, nie działa prędkościomierz, obrotomierz, wyświetlacz lcd z kilometrami (z jednej str to i dobrze ). Dzieje się zarówno to w ciepłe jak i zimne dni, jak samochód jest rozgrzany i nie. Rozbierałem, wyciągałem zegary, zapodałem na styki kontakt spray, tak samo uczyniłem z przekaźnikami... i dalej się to dziej? Spotkał sie ktoś z taką usterką?
Dodatkowo wiecie skąd można zapodać manuala napraw silnika do takiego colta? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-01-2009, 21:35
|
|
|
Przemy napisał/a: |
Dodatkowo wiecie skąd można zapodać manuala napraw silnika do takiego colta? |
Wiecie Trochę chęci by wystarczyło
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445
Do Pajero też tam zapewne znajdziesz |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Przemy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2009, 22:19
|
|
|
Dzieki kolego
Do pajero to mam wsio co potrzebuje.
Jeszcze zostaje tylko ta sprawa z zegarami do colta |
|
|
|
 |
art3city
Nowy Forumowicz
Auto: -
Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 12-01-2009, 23:43
|
|
|
Zegarek (pokazujący czas) i oświetlenie kabiny jest "pędzone" z jednego bezpiecznika, więc może to bezpiecznik/bezpieczniki ci nie kontaktują. Ewentualnie jakieś przetarte kable w instalacji elektrycznej... |
|
|
|
 |
Przemy [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2009, 09:49
|
|
|
zegar -> czasomierz, działa. Problem jest z zegarami: obrotomierz, prędkościomierz, wyświetlacz kilometrów. |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 13-01-2009, 15:19
|
|
|
Myślę że najlepszym rozwiązaniem w Twoim wypadku jest wybrać się do elektromechanika.. |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 23-01-2009, 12:52
|
|
|
Biedziłem się z takim samym problemem jakiś czas temu. Po sporym czasie klęcia, dociskania, ugniatania i w końcu mierzenia omomierzem stwierdziłem, że ścieżka masowa w jednym miejscu jest pęknięta/uszkodzona (znacznie zwiększony opór na jednym odcinku). Wstawiłem więc kawałek przewodu między jedną śrubką od masy po lewej stronie zegarów a śrubką od masy po prawej. Jak ręką odjął. A przy okazji wszędzie diody dałem zamiast żarówek |
|
|
|
 |
mati_03
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 96r. 1.6 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Bytom-Karb
|
Wysłany: 03-06-2010, 13:57
|
|
|
mam podobny problem tyle, że nie działa prędkościomierz i wyświetlacz na którym pokazuje się przebieg, obrotomierz i inne wskazówki oraz kontrolki działają, licznik dałem znajomemu elektrykowi żeby go obejrzał okazało się, że licznik był cofany i nie było jakiegoś styku poprawił to, ale licznik dalej nie działa, powiedział mi że przez te cofanie mógł się przepalić procesor czy coś takiego, co o tym myślicie i co polecacie, żebym zrobił?? |
_________________ 11 przykazanie: nie piłuj silnika na zimnym
http://www.youtube.com/watch?v=FB3lkBfMnrk |
|
|
|
 |
duron23
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 4 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 16-07-2010, 17:05
|
|
|
Mam taki sam problem z moim coltem.Jak nie jezdze nim z tydzien to zegary dzialaja.A jak uzywam autko kazdego dnia to wogole nic mi nie dziala.Nie dziala obrotomierz predkosc paliwo i temp.Bylem juz u fachowcow miernikiem zbadali wszystko.Poradzcie co mam robic.Gdzie szukac przyczyny robilem juz wedlug waszych wyzej porad i nic.
[ Dodano: 19-07-2010, 10:00 ]
Nikt nie doradzi juz nie mam sil.Umnie nikt nie potrafi tego naprawic. |
|
|
|
 |
mati_03
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 96r. 1.6 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Bytom-Karb
|
Wysłany: 18-08-2010, 19:09
|
|
|
u mnie okazało się że licznik był kręcony i ktoś to nie udolnie zrobił i spalił się procesorek, musiał wymienić całe zegary |
_________________ 11 przykazanie: nie piłuj silnika na zimnym
http://www.youtube.com/watch?v=FB3lkBfMnrk |
|
|
|
 |
bostom
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 97r 1.3 12V 200tys km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Gliwice/Wrocław
|
Wysłany: 28-07-2013, 15:40
|
|
|
Panowie, odgrzebuję stary temat. Akurat walczę z opisanym tutaj problemem.
Nagle zgasły mi zegary (obrotościomierz, prędkościomierz i wyświetlacz z przebiegiem) Wyczyściłem styki, podklełlem delikatną gąbką taśmę ze stykami tak, żeby lepiej przylegała do wtyków po założeniu liczników. Na chwile problem zniknął, ale rano znów to się pojawił. Rozebrałem już zegary, przemierzyłem ścieżki i połączenia do płytki (te za pomocą śrób łączących styki na folii do płytki drukowanej. Wszytko jest niby ok. Wreszcie zadziałał sam obrotościomierz. Niestety ciągle brak predkościomierza i wyświetlacza z przebiegiem.
Mam do was ogromną prośbę, czy ktoś z was byłby tak dobry i pomocny żeby zmierzyć w swoim Colcie napięcie na pinach we wtyku do liczników tak jak na obrazku?
Zastanawiam się czy tutaj nie leży problem. Bo zasilanie pinach od obotościomierza to jeśli się nie mylę ok 10V. Przypuszczam, że na predkościomierzu powinno być podobnie. Niestety na wskazanych pinach odczyt to ok 0.3V Czy u was jest podobnie?
Colt CJ0 96r 1.3 12V 75PS
 |
|
|
|
 |
KRZYFAR
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 25 Skąd: SZCZECIN
|
Wysłany: 12-01-2014, 20:11
|
|
|
Pozwolę sobie odświeżyć wątek.
W piątek znienacka z rana w czasie jazdy do pracy wyłączył mi się prędkościomierz i licznik kilometrów. Po kilku kilometrach znów się włączył. Wczoraj (sobota) działał OK a dziś znów padł i chyba już nie wstanie.
Kilka pytań:
1. Zacząć od sprawdzenia impulsatora czy od zegarów?
2. Zabierać się za to samemu czy od razu szukać specjalisty?
3. Czy jest w Szczecinie jakiś elektryk który zrobi mi to w rozsądnym czasie? |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 12-01-2014, 21:24
|
|
|
Pęka ze starosci sciezka w miejscu gdzie jest załamana płyta z drukiem miernik+lutownica + checi i wszystko działoli |
|
|
|
 |
KRZYFAR
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 25 Skąd: SZCZECIN
|
Wysłany: 12-01-2014, 21:28
|
|
|
Dzięki za info, jest może jakieś zdjęcie poglądowe w którym miejscu szukać tego pęknięcia? |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 23-01-2014, 19:09
|
|
|
Na samym dole pod zarówkami ladowania cisnienia oleju plytka z nadrukiem jest zagięta fabrycznie do dołu i tam powstają pęknięcia |
|
|
|
 |
|