Dziwny dźwięk, jak powietrze spuszczane ze sprężarki,opony? |
Autor |
Wiadomość |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 19-07-2010, 09:12 Dziwny dźwięk, jak powietrze spuszczane ze sprężarki,opony?
|
|
|
Proszę o pomoc!
Podczas jazdy na niższych biegach (1-2), gdy przycisnę do około 3000 obrotów nagle pojawia się dźwięk gdzieś spod pojazdu jakby uderzenie powietrza spuszczanego ze zbiornika sprężarki albo opony.
Na niższych obrotach tego nie ma, na postoju również nie.
Innych objawów nie ma, moc nie spada, ani nic podobnego.
Co to może być? |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 19-07-2010, 10:50
|
|
|
To manitu twojego miska puszcza sobie baka |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2010, 17:26
|
|
|
Moze przycina ci sie WasteGate przy turbo u jak wcisniesz gwaltownie to turbo przeladowyje cisnienie i wtedy otwiera sie zawor bezpieczenstwa na kolektorze ssacym. Jak masz mozliwosc to podlacz manometr i obserwuj cisnienie w turbo. Jezeli masz zasyfione w okolicy zaworu bezpieczenstwa to pewnie to. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 20-07-2010, 08:28
|
|
|
lub jakaś nieszczelność po drodze od turbiny do kolektora ssącego (poluzowane opaski) |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 20-07-2010, 11:14
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Moze przycina ci sie WasteGate przy turbo u jak wcisniesz gwaltownie to turbo przeladowyje cisnienie i wtedy otwiera sie zawor bezpieczenstwa na kolektorze ssacym. Jak masz mozliwosc to podlacz manometr i obserwuj cisnienie w turbo. Jezeli masz zasyfione w okolicy zaworu bezpieczenstwa to pewnie to. |
chyba masz rację, bo dzieje się to tylko jak przycisnę gwałtownie pedał gazu i jest faktycznie zabryzgane olejem przy kolektorze
ale co z tym zrobić? gdzie jest westgate w mojej wersji? jeśli się zaciął to wystarczy rozebrać go i przeczyścić? |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 20-07-2010, 13:57
|
|
|
To jest ta gruszka przy turbinie. Jest połączona wężykiem, kiedy ciśnienie doładowania rośnie ponad normę ciśnienie przez wężyk wypycha membranę w gruszce, która z kolei połączona jest z zaworem w podstawie turbiny i uchyla ten zawór, przez co spada ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym, co powoduje zmniejszenie obrotów turbiny i ciśnienia doładowania. Przy zacinającej się gruszce możesz mieć takie właśnie objawy. Przyczyna to zacinająca się gruszka(przeczyścić) lub uszkodzona membrana ( wymienić gruszkę) lub uszkodzony wężyk od gruszki do turbiny.
powodzenia |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 20-07-2010, 14:25
|
|
|
A jak to się nazywa fachowo bo pod hasłem "westgate" albo "gruszka" to nie mogę znaleźć w sklepach
|
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 20-07-2010, 14:28
|
|
|
Uuuu... nie wiem ja to po polsku, ale masz pecha bo mialem taka jedna na sprzedaz (fabrycznie nowa) i poszla mi 2 tygodni temu
Zapytaj sie zbyszka moze on Cie poratuje |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 20-07-2010, 19:22
|
|
|
gruszka-"Zawór upustowy"
nie wiem czy o to wam chodzi, ale zawór upustowy daje taki dźwięk.Ostatnio bawiłem się ciśnieniem doładowania...puszcza chyba przy 1,3 bara |
Ostatnio zmieniony przez gołąb 20-07-2010, 19:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 20-07-2010, 19:29
|
|
|
stegano napisał/a: | Zawor upustowy jak sama nazwa wskazuje to zawor co upuszcza (ciecz, powietrze, inne gazy) A wastage tego nie robi. |
nie wiem co robi wastage...ale kolega pisał że "jakby powietrza upuszczał"-a to robi zawór upustowy jak ma za duże ciśnienie.A podczas mojej ostatniej zabawy doświadczyłem , że robi to bardzo efektownie-mniej więcej jak opisał to altmarcin, |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 20-07-2010, 22:17
|
|
|
proponuje na poczatek zakupic wskaznik doladowania turbo, moze byc wyskalowany od 0 do 1,5 bar. Ja kupilem od -0,5 do 1,5 i w sumie niepotrzebnie bo nigdy nie schodzi ponizej 0, no chyba ze przytkalby sie filtr. Jezeli w momencie przekroczenia 1,2 - 1,3 bara zaczyna upuszczac powietrze to zawor bezpieczenstwa jest ok i przyczyna jest turbo. Czyli uszkodzona gruszka lub cos z przyslona w turbo po stronie goracej. Gruszka popycha przyslone i ta kieruje czesc spalin bezposrednio do wydechu aby zmniejszyc obroty wirnika. Mozesz sprobowac czy sie da przesunac ten precik wychodzacy z gruszki, jesli lata zbyt luzno to pewnie uszkodzona membrama jesli nie da sie ruszyc to mogla sie przyblokowac przeslona ale tez moze byc przyczyna w gruszce. Jesli syczenie jest wyraznie ponizej 1,2bara to najpredzej padl zawor bezpieczenstwa na kolektorze ssacym i otwiera sie zbyt wczesnie. Mozesz podpiac pod gruszke pompke i obserwowac czy precik sie przesuwa wzraz ze wzrostem cisnienia. Sprawdz tez wezyk bo nieszczelnosc na nim spowoduje tez przeladowywanie. |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
|