Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diesel z GTL czy ktoś z zalał nim OII DiD 2.0?
Autor Wiadomość
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 17-03-2010, 01:01   

mitsu00 napisał/a:
Od zapalenia 1 czerwonej kontrolki rezerwy można śmiało przelecieć 100 km. ja natomiast przeleciałem jeszcze dodatkowe 50 km i dlatego lekko się pociłem


Ten syf ktory zalegal na dnie, po takiej przejazdzce do "sucha" zapewne zmienil miesce pobytu na system paliwowy :wink:
Kiedys ogladalem wypowiedz pewnego inzyniera z Bielska Bialej (fiat).
-"Nie dopuszczac do rezerwy,tankowac najczesciej jak sie da"!!!-Tak to ujal. Sam tez tak twierdze.Ale jak ktos lubi....

bono napisał/a:
wracajac do GTL-a... nie wiem jak to jest w 2.0 DiD i jego pompowtryskach (ten klekot to dla mnie nowosc), natomiast rozmawialem swego czasu z czlowiekiem, ktory w mojej opinii zna sie na rzeczy - powiedzial, ze do mojego innego samochodu (common rail) nie powinienem lac GTL-a (ale tez innych: Verva, Ultimate), dlatego, ze maja wyzsza temperature spalania i komputer w pewnych momentach moze ograniczac moc


Ano maja moze i wyzsza temp.spalania,ale ja tylko zauwazylem roznice w ilosci konsumpcji paliwa,jakby cichszej pracy a nie mocy.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-03-2010, 10:17   

Gunner napisał/a:
Ten syf ktory zalegal na dnie, po takiej przejazdzce do "sucha" zapewne zmienil miesce pobytu na system paliwowy
Kiedys ogladalem wypowiedz pewnego inzyniera z Bielska Bialej (fiat).
-"Nie dopuszczac do rezerwy,tankowac najczesciej jak sie da"!!!-Tak to ujal. Sam tez tak twierdze.Ale jak ktos lubi....


Filtr paliwa nie jest chyba zamontowany w komorze silnika dla szpanu :wink: A jeśli dodatkowo jest regularnie opróżniany to jeszcze lepiej.....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 19-07-2010, 17:10   

Oglądałem wczoraj na Discovery „Fifth Gear” gdzie testowali na hamowni moc silnika i tak:
Zwykły diesel = 155KM
Shell GTL, BP Ultimate = 161 KM
Info dla tych co się zastanawiali czy to coś daje, otwarte pozostaje pytanie na temat różnicy zwykłego diesla w UK a w Polsce, to samo tyczy się BP Ultimate.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 20-07-2010, 22:59   

Ja w zimie zalewam GTL-em i niem mam problemów.

Ponadto ten gościu od częstego tankowania to jakiś oszołom a nie mechanik.
Rezerwa jest po to aby na niej jeździć.
W układzie paliwowym jest filtr paliwa i on nic nie puści jak coś jest w zbiorniku, wymieniamy za 50 zł raz na rok i jest ok.
Pytanie co mam tam być:
Ludzie nie przesadzajcie , skończyły się czasy zbiorników z Poloneza które już były zardzewiałe w fabryce.
Wyjmowałem zbiornik w 8 letniej Cari i nic w nim nie było, czysty.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 21-07-2010, 06:16   

Student napisał/a:
Rezerwa jest po to aby na niej jeździć.

Rezerwa,kolego,a raczej sygnalizowanie o jeździe na niskim poziomie paliwa jest po to żeby Ci dać znać co byś w jak najszybszym czasie dotarł na stację paliw i uzupełnił poziom w zbiorniku... I raczej bym odradzał jeżdżenie notorycznie na niej,bo nosił wilk razy kilka...i może sie okazać,że jednak zabrakło do stacji parę kilometrów-a nawet preset metrów!- i dolanie do zapowietrzonego układu paliwowego nawet do pełna może juz nie wystarczyć na odpalenie silnika bez udziału specjalisty z recyrkulatorem... Pozostaje jeszcze kwestia zatarej pompki paliwa jak popracuje sobie na sucho,bo to paliwo ją smaruje...
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 21-07-2010, 09:59   

Oj Karolu , nie wiem jakie masz pojęcie o mechanice ale :
- odpowietrzenie układu paliwowego to jest kilka minut bez udziału mechanika i można to zrobić w każdej sytuacji, przynajmniej tak jest w Cari która ma ręczną pompkę przy filtrze, niestety w Outku już jej pożydzili i macie sam filtr.
- o zatarciu pompy paliwa nie mam mowy bo jak nie masz paliwa to ona nie pracuje :lol:

Generalnie jestem strasznie wrażliwy na powielanie stereotypów lub informacji zaczerpniętych z koncika z internetowego.

Jakiś czas temu przelewałem cały układ paliwowy w Outku bo gościu zamiast ON zalał PB trwało to 2 godziny ze względu na to że robiłem to przez chłodnicę paliwa a nie pod ciśnieniem.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 21-07-2010, 12:34   

Student napisał/a:
odpowietrzenie układu paliwowego to jest kilka minut bez udziału mechanika i można to zrobić w każdej sytuacji, przynajmniej tak jest w Cari która ma ręczną pompkę przy filtrze, niestety w Outku już jej pożydzili i macie sam filtr.

Sam sobie przeczysz-no to jak, jest łatwo odpowietrzyc układ w Outlanderze czy nie?Bo siedzimy w temacie Outlander a nie Cari czy inne "cacy"... Poza tym wyobraź sobie żonę,narzeczoną czy dziewczynę jak dziarsko sobie odpowietrza ten układ :biggrin:
O moje pojęcie o mechanice "nie bojsja"-pozwala mi nieźle zarobić (między innymi na Outlanderka).Nie pisałem że nie jest niemożliwe odpowietrzenie układu,bo takie rzeczy dzieją się nagminnie,ale mogą się wcale nie zdarzać jeżeli będziesz tankował kiedy nadejdzie taka konieczność...
A w odłączenia pompki zanim zabraknie paliwa (jest przy niej pływak rzeczywiście) można oczywiście przyjąć za pewnik jak to że kupujesz u dealera nowe i bez wad auto :wink: Nie rozbierałem tego konkretnego modelu ale w innych z którymi miałem styczność potrafił się pływaczek "zawiesić".Ot i cała filozofia.Wiedza wiedzą a życie życiem.
A skąd Ty czerpiesz swoja niebywałą wiedzę? Z jakiegoż to :D koncika :D ?
 
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 21-07-2010, 17:17   

Student napisał/a:
Ludzie nie przesadzajcie , skończyły się czasy zbiorników z Poloneza które już były zardzewiałe w fabryce.
Wyjmowałem zbiornik w 8 letniej Cari i nic w nim nie było, czysty.


No ,a czego sie tam spodziewałes?
Parafiny,wody ktora filtr do konca nigdy nie wyłapie? He?
A o tym jest mowa .
Student napisał/a:

Ponadto ten gościu od częstego tankowania to jakiś oszołom a nie mechanik.


Moze i oszołom,w TV na niego nie wygladał. Post jest z Marca ,audycja bodajze z lutegoi i jak wiemy były mrozy wiec ma to poniekad sens.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-10-2010, 09:54   

Wczoraj w drodze powrotnej z Gdańska do Wa-wy Franca chyba pobiła rekord spalania w trasie :D Ruch byl niewielki, więc prawie całą trasę jechałem z w miarę stałą prędkością na zapiętym tempomacie:
http://www.fotosik.pl/pok...43eef0186c.html
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-10-2010, 09:59   

Mój rekord to 3.9 l/100km na odcinku 15km, jazda na tempomacie 65km/h.
I rekord w drugą stronę średnia 14l/100k odcinek 200km, jazda na tempomacie 190 km/h.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-10-2010, 10:59   

sylb napisał/a:
3.9 l/100km na odcinku 15km, jazda na tempomacie 65km/h.
to chyba z górki i z wiatrem miałeś ;) . Ja mam 4,9 na 175km czyli normalna trasa nienormalnie przejechana. Ale fakt - bez tempomatu to trudno wytrzymać taką jazdę. Trasa w kwietniu Rzeszów-Lublin (tankowanie i zasięg po tankowaniu :) ) - Rzeszów.
Wyjazd piątek ok. południa, powrót sobota po 16-tej. Jak widać z powrotem było spokojniej na drodze, bo średnia wyższa, a zużycie niższe.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
Ostatnio zmieniony przez rezon 28-10-2010, 11:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-10-2010, 11:08   

Panowie, ale ja nie wloklem się jak jakiś Dziadu tylko leciałem 90-110 km/h. Pozatym cieszę się że silnik 2.2 sie w końcu ułożyl po 91kkm, bo zauwazyłem wyraźny spadek spalania.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-10-2010, 11:20   

mitsu00 napisał/a:
ja nie wloklem się jak jakiś Dziadu tylko leciałem 90-110 km/h.
średnią masz tylko 4km/h więcej (a zużycie 1,5l więcej), czyli też nie wlokłem się jak jakiś Dziadu. U mnie to jest efekt wgrania mapy, bez mapy rekord miałem 5,2 na trasie do Kielc. Za to teraz w mieście na zimnym silniku częściej widzę 12 niż 9 :( .

[ Dodano: 28-10-2010, 11:22 ]
mitsu00, ten rekord to miałeś na dłubniętym czy fabrycznym? A ja spadek spalania widzę za każdym razem - jak nieco mniej eksploatuję koniki albo jadę z Rzeszowa do Krakowa :evil: Możliwości wyprzedzania niemal żadne.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-10-2010, 11:42   

rezon napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
ja nie wloklem się jak jakiś Dziadu tylko leciałem 90-110 km/h.
średnią masz tylko 4km/h więcej (a zużycie 1,5l więcej), czyli też nie wlokłem się jak jakiś Dziadu. U mnie to jest efekt wgrania mapy, bez mapy rekord miałem 5,2 na trasie do Kielc. Za to teraz w mieście na zimnym silniku częściej widzę 12 niż 9

Wszystko pięknie tylko weź pod uwagę że 2.2 generalnie pali więcej niż czołgowóz, dlatego tak mile jestem zaskoczony...... :D
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 28-10-2010, 12:29   

mitsu00 napisał/a:
Wszystko pięknie tylko weź pod uwagę że 2.2 generalnie pali więcej niż czołgowóz, dlatego tak mile jestem zaskoczony......


a gdzie Audi że brykasz MO II , czyżby gorszy komfort jazdy ? :D
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.