Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
19-01-2011, 00:07
Moja Carisma 1.8 GDI
Autor Wiadomość
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-03-2010, 15:03   

Dziś pojawiły się pierwsze symptomy, że nowa pompa paliwa będzie do wymiany.
Taki log dziś mam z jazdy:



Pierwszy spadek zaobserwowany podczas wyprzedzania kolumny tirów, 4ty bieg, ok 5 tyś obr.
Później był postój na światłach i spod świateł do odcięcia na 1. i 2. (Wtedy zaobserwowany drugi spadek ciśnienia), kolejny spadek ciśnienia podczas stałej jazdy (100kmh licznikowe) na 5tym biegu.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-03-2010, 23:32   

Miałem wieczorny szybki wypad do Namysłowa...
ani razu nie zapaliła się kontrolka CE (choć wymruguję błędy 31 i 56)
ciśnienie spadało powyżej 6000 obr/min - jak kumpel mówił, że spada ciśnienie to zmieniałem bieg na kolejny- przez 120km było bardzo OK :)

Dlatego zastanawiam się nad wyjazdem do Bratysławy- jadę w czwartek i się zastanawiam, czy aby na pewno samochodem :/
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 04-04-2010, 23:52   

Po wielu przygodach auto w końcu "się naprawiło".

Odkręciłem tylko wąż doprowadzający paliwo do pompy WC, by zmierzyć wydatek po stronie niskiego ciśnienia... No i w 30 sek mi nalało 1l benzyny.
Podjąłem wtedy decyzję, by kupić kolejną pompę WC... ale z ciekawości odpaliłem samochód i było ok... Szybki przejazd w pełnym zakresie obrotów i jest OK!

Ciśnienie na wykresie nie jest stałe, po odpuszczeniu gazu spada poniżej 20 bar, ale w czasie dodawania gazu rośnie, aż do 50... Jednak nie wyczuwa się spadków mocy...

Czy ktoś ma jakieś pomysły, co u licha może być z tym silnikiem?
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 29-05-2010, 21:36   

Jeżdżę tak już prawie dwa miesiące i jest OK. Czasem szarpnie, ale tak samo było od momentu kupna.

Auto było wystawione na sprzedaż, jednak zrezygnowałem z tego i postanowiłem nadal jeździć. Na dniach będzie robione zawieszenie, czyli łączniki stabilizatora (x4) sworznie z przodu (x2) i gumy tylnego zawieszenia (x6). Właśnie nie mogę znaleźć tych cukierków.

Może ktoś doradzić jakie gumy kupić na tylne zawieszenie?

Poza tym... Zbliżam się do przebiegu 17500km, czyli niedługo kolejna wymiana oleju i filtra oleju.

Jak tylko będę miał trochę czasu (czyli po sesji) biorę się za tylne zaciski i bębny, czyszczę bak i regeneruję popyhacze :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 13-07-2010, 16:07   

Auto przeszło przegląd bez problemu, jednak dał mi do myślenia wynik tylnych amorów.. 39/52...
z ciekawości pojechałem dziś na inną stację i mam wyniki 65/62...
Co o tym myślicie?

Poza tym dziś wymieniłem olej na Mobil 1 5W40 i filtr FILTRON. (przebieg 177 000 km)
Na razie nie widzę różnicy między półsyntetykiem 10W40 (na jakim jeździł wcześniej), a tym zalanym obecnie.

Poza tym wyczyściłem wczoraj przepustnicę i krokowca. Tzn wszystko było dość czyste (przepustnica), albo jak nowe (krokowiec).
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 13-07-2010, 17:11   

gigant87 napisał/a:
czyszczę bak
zrobiłes to ":) ?
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 13-07-2010, 18:16   

Jeszcze nie zdążyłem, pelo99 czyścił. Zastanawiam się jeszcze nad sensem... :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 21-07-2010, 10:44   

Wczoraj pomalowałem zaciski i inne widoczne elementy piasty na czarno :)

Zastanawiam się nadal co z tym zawieszeniem tylnym, auto siada i tył trochę ucieka... ale wymieniać amorki, czy sprężyny?
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-07-2010, 16:29   

Sprecyzuj z tym, że tył ucieka? Znaczy na boki lata jak w nierówność wjedziesz?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 21-07-2010, 22:39   

właśnie na nierównościach jest OK, czasem tylko dobija, natomiast podczas szybkich zakrętów, tył ujeżdża - na oponach
P+T opony takie same- nowe :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-11-2010, 16:22   

Kilka tygodni temu miałem małą przygodę- auto stanęło na drodze. Powodem okazała się uszkodzona pompa paliwa. Po wymianie zniknął dziwny dźwięk dający się słyszeć czasem podczas przyśpieszania. W ogóle jakoś ciszej podczas jazdy. Odczuwalna jest również niesamowita liniowość przyśpieszania. Wcześniej zdarzały się drobne zakłócenia.

Tak btw, dostałem wtedy zastępczego Focusa 1.6. Przekonałem się przy okazji, że nie zamieniłbym się :)
W Carismie ciszej, szybciej i oszczędniej.

Teraz myślę o kupnie czegoś takiego:
http://kompletacje.interc...&make=33&kod_s=

Co o tym myślicie? Warto? Dojeżdżam samochodem na uczelnię, mam 4 km. W zimie może dać to realne oszczędności, nie mówiąc o wpływie na komfort. Silnik szybciej się nagrzeje, w samochodzie będzie cieplej po krótszym czasie. Do tego może jakiś sterownik elektroniczny i możnaby ustawić czas włączenia np 10 minut przed moim wyjściem z domu, wtedy podczas uruchamiania silnik byłby już podgrzany. Po raz kolejny... Warto?

Z kronikarskiego obowiązku:

Przejechałem już 22000 km :)
W tym czasie wlałem 1830 litrów benzyny.
Książka napraw wygląda następująco:

Data Przebieg
19-08-2009 161200
Wymiana świec na NGK
Wymiana pompy paliwa

7-10-2009 163050
Wymiana filtra paliwa
Wymiana paska rozrządu
Wymiana rolki napinającej
Wymiana oleju
Wymiana filtra oleju
Wymiana paska wielorowkowego
15-10-2009 164000
Opony zimowe

26-02-2010 170300
Wymiana pompy WC

02-04-2010 172300
wymiana opon na letnie

04-06-2010 174600
wymiana sworzni
wymiana łączników stabilizatora P+T

12-07-2010 176900
Przegląd

13-07-2010 176900
Wymiana oleju
Wymiana filtra oleju
Czyszczenie przepustnicy i krokowca

02-10-2010 180400
wymiana opon na zimowe

26-10-2010 180840
Wymiana pompy paliwa
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2010, 21:12   

Praktycznie same tematy eksploatacyjne. :) Szerokości :) )
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-11-2010, 21:43   

Oprócz pomp paliwa (2 spod siedzenia i 1 WC) to tak :)

Dziękuję i również życzę spokojnej i bezproblemowej eksploatacji.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
buhhu 
Mitsumaniak
GDI fanatic


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Łódź/Rawa Mazowiecka
  Wysłany: 16-11-2010, 21:45   

Zrobiłeś sobie grill cały w "chromie" ? :O:O:O:O
_________________
Długie proste są dla szybkich samochodów.
Ciasne zakręty są dla szybkich kierowców.

Gość poznaj historie mojej Carismy i oceń!
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-11-2010, 22:57   

Nie, grill mam taki sam jak Ty masz. Chyba, że chodzi Ci o avatar... tam jest zdjęcie Carismy mojej Mamy. Jakoś nie było okazji zmienić, ani zrobić fotki dwóm Carismom na podjeździe- zawsze tak jakoś na szybko :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.