Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pali się SRS kod błędu B0122
Autor Wiadomość
marcinsz08 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant kombi 97r, 2.0 PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 22-07-2010, 09:34   Pali się SRS kod błędu B0122

Witam
Czy błąd srs 22 Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy, oznacza że napinacz do wymiany czy może jakiś niekontakt?
Błąd mam od zakupu, poprzedni właściciel (Niemiec twierdził że wyjmował fotel), fachowiec który odczytał błąd nie mógł go skasować (albo nie potrafił) więc ostatnia deska ratunku FORUM
Co powinienem sprawdzić przed wycieczką do serwisu (dodam że wolałbym żeby poduchy działały jak należy)
Dzięki za wszystkie sugestie
Pozdrawiam
Marcin z Gdańska
Galant 97 2.0 benz
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 22-07-2010, 09:50   

Przed jakimkolwiek odłączaniem poduszek powietrznych trzeba koniecznie najpierw odłączyć akumulator i odczekać nawet jakąś godzinę.
Jeśli koleś wyjmował fotel na podłączonym aku to może być to przyczyną stałego świecenia kontrolki.
Z tego co słyszałem to jedyną opcją jest ASO lub wizyta u kogoś innego kto ma moduł diagnostyczny MUT-II
 
 
 
marcinsz08 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant kombi 97r, 2.0 PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-07-2010, 11:03   

To że będę musiał wybrać się do ASO to już wiem ale zanim pojadę wolę wszystko sprawdzić, wtyczki, styki itp, może sprawdzić jakiś czujnik? Może ktoś ma jakieś konkretne propozycje na co zwrócić uwagę
Jeżeli pojadę do ASO i stwierdzą to samo co pan X (który dysponował według mnie odpowiednim sprzętem, tylko troszkę umiejętności zabrakło), wracam do punktu wyjścia z portfelem chudszym o 150zł
Nie jest problemem wymienić napinacze czujniki i wszystko co jest z tym związane , sztuką jest wymienić to, co rzeczywiście nie działa , a jeśli przyczyną jest jakiś brak styku to cóż mi da skasowanie błędu jeśli po wyjeździe z ASO problem może wrócić i tak wkoło
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-07-2010, 12:19   

Jest tak jak już ci napisano.
Nieumiejętne rozłaczanie elementów z poduchami prowadzi to wygenerowania błędu, który będzie się świecił aż go się skasuje.
Pytanie teraz, masz poduchy w fotelach? Wyciąganie foteli z auta bez zachowania procedury odpinania poduch to najczęstsza przyczyna palącej się lamki srs.
Przyczyną wygenerowanego błędu może być także niewłaściwe ściąganie kiery (to samo co z fotelami), lub naderwana taśma w kierownicy (jak się ją źle założy przy ponownym składaniu kiery), to następna częsta przyczyna powstania błędów.

Kasowanie skuteczne raczej tylko za pomoca urządzeń pracujących z protokołem MUT-2 lub 3.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
marcinsz08 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant kombi 97r, 2.0 PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-07-2010, 12:46   

najpierw odpowiedź na pytanie swinks-a
W fotelach są poduchy
O tym w jaki sposób, czym i gdzie się diagnozuje przeczytałem na forum (dlatego pojechałem do warszatu który jak twierdził właściciel odczytuje i kasuje błedy w miśkach), dziękuję więc za uwagi utrzymane w kontekście trzeba jechać do ASO
natomiast widzę że niezbyt dokładnie napisałem o co mi chodzi
mianowicie chodzi o interpretację błędu odczytanego z komputera przez "fachowca" u którego byłem
mianowicie błąd SRS (chodzi o poduszki lub wszystko co z nimi jest związane ) i dalej
Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy
jak to interpretować
dodam że na wykazie błędów ktry posiadał ów "magik" były jeszcze
00 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
01 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
02 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
03 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
05 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka"
06 "Poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
07 "Poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
08 "Poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
10 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
11 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
12 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
13 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
15 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - usterka"
16 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
17 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
18 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
20 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
21 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
22 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
23 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
25 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
26 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
27 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
28 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
30 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
31 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
32 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
33 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
35 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
36 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
37 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
38 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał

skoro błąd u mnie ma nr 22 to według wykazu ni jak nie pasuje do poduszek
chyba że do odczytania błedu użyto niewłaściwego urządzenia
zatem czy ktoś się orientuje czy taki błąd j/w jest możliwy w galu i co może oznaczać
pozdrawaim
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 22-07-2010, 16:59   

Miałem ten sam błąd. Po wypadku szwagier wyciągnął fotele i odpalił samochód. Po poskładaniu lampka cały czas sie świeciła. Miejscowy elektryk podłączył siakieś fajne urządzenie, jakiś kombajn do "wynalazków" jak sam stwierdził. Odczytał 2 błędy, pierwszy ten o którym wspomniałeś a drugi coś z napinaczami pasów. U mnie skasował go bez problemu i teraz jest ok. U Ciebie może być rozwalone jakieś połączenie, kostka, przewód. Może siedzenie masz po strzale tylko zregenerowane i o tym nie wiesz. W każdym razie skoro nie szło go skasować więc na chłopski rozum cały czas jest jakiś problem.
W ASO przypadkiem mogą kazać wymienić fotel bo znam takie przypadki :)
 
 
 
marcinsz08 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant kombi 97r, 2.0 PB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-07-2010, 20:11   

Misiek do końca eksploatacji w Niemczech prowadzoną miał książkę serwisową, i nic o dzwonkach nie było aczkolwiek nigdy na 100% nie można tego wykluczyć, sprawdzę kostkę pod fotelem i czujnik przy pasie, a może jeszcze gdzieś coś jest na co powinienem zwrócić uwagę? Jak go kupowałem to miałem wrażenie że był świeżo po praniu tapicerki, może wtedy coś wyciągnęli/zalali (takie moje gdybanie),
istotne jest to że błędu nie można było wykasować (a przynajmniej mój "magik" tak powiedział"), czyli problem dalej istnieje
jeżeli to nie-kontakt, brak styku itp to po wyczyszczeniu kostek i próba skasowania powinna się powieść (tak mi się wydaje)
Nie mam doświadczenia z diagnostyką komputerową i chciałbym uniknąć kosztów
a w ASO mogą mi powiedzieć" wymienić fotel" jak nie zadziała to"wymienić napinacz"
jak nie zadziała to znowu coś i tak wkoło (co ich to obchodzi przecież nie oni płacą) dlatego tak sobie dywaguję na forum
jutro przejrzę styki i podjadę do innego speca od diagnostyki,(nawet się zrymowalo :) )
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 23-07-2010, 20:00   

Wydaje mi sie, że problem powstał właśnie przy praniu środka. Powyciągali fotele i włączyli zapłon. I teraz tak, albo źle pospinali kostki i błedu nie mozna skasować,albo tez urządzenie elektryka odczytało a nie potrafi go usunąć. Jeśli samochód nie był walony to może być głupota. Co ciekawe u mnie błąd wspominał coś o napinaczu pasa a ja nic takiego u siebie nie znalazłem :) a rozebrany miałem cały pojazd do gołej blachy.
 
 
 
metzger 
Mitsumaniak
a.k.a Jedi

Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 199
Skąd: Malbork/Gdańsk
Wysłany: 21-07-2011, 13:16   

może mi ktoś powiedzieć dlaczego lista błędów podana przez kolegę marcinsz08

Cytat:

00 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
01 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
02 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
03 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
05 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka"
06 "Poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
07 "Poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
08 "Poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
10 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
11 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
12 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
13 "Boczna poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
15 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - usterka"
16 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
17 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
18 "Boczna poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
20 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
21 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
22 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
23 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
25 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
26 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
27 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
28 "Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
30 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
31 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
32 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
33 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
35 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
36 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
37 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
38 "Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał


różni się od tej listy, która jest w manualu?
_________________
To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.

Piszę poprawnie po polsku
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-07-2011, 13:46   

marcinsz08 napisał/a:

mianowicie chodzi o interpretację błędu odczytanego z komputera przez "fachowca" u którego byłem


Już wiesz czemu... :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
metzger 
Mitsumaniak
a.k.a Jedi

Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 199
Skąd: Malbork/Gdańsk
Wysłany: 21-07-2011, 14:29   

dzięki swinks_UK, a możesz mi powiedzieć (Ty albo ktoś inny) co mam zrobić z błędem 31? Z tego co widzę przyczyną jest za wysokie napięcię na kondensatorach w SRS-ECU.
_________________
To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.

Piszę poprawnie po polsku
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-07-2011, 14:52   

metzger, sposób diagnozy tego błedu podany przez Manual:

"Wymienić SRS-ECU"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 21-07-2011, 16:08   

W moim przy zakupie świeciło SRS ale sprzedawca miał na swój koszt (albo nie biorę) usunąć gdyż, jak twierdził, wyjmował fotel kierowcy. Magiki z jakiegoś serwisu ładnego stwierdziły, że się wszędzie podepną poza SRS-ECU, w niemieckim ASO Mitsubishi skasowali mi to w 5 sekund gratis. Pan włożył MUTa, kliknął, przekręcił dwa razy kluczyk i po sprawie.

Możliwe, że jak faktycznie wyjmował ktoś fotel to błąd jest fałszywy i do usunięcia. Ale w polskim ASO to raczej 150-200zł zapłacisz za podpięcie MUTa.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
metzger 
Mitsumaniak
a.k.a Jedi

Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 199
Skąd: Malbork/Gdańsk
Wysłany: 21-07-2011, 20:37   

nic nie było wyjmowane, błąd nie daje się usunąć, mechanik próbował kilka razy. Ile może kosztować ecu-srs? Bo chyba nie ma co się bawić w przelutowanie kondensatorów?
_________________
To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.

Piszę poprawnie po polsku
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 21-07-2011, 21:02   

a najprostszą metodę próbowałeś? odepnij minus akumulatora i go odłóż gdzieś na bok. Zanurkuj pod siedzenia i zobacz czy wtyczki są popodpinane. Podłącz ponownie akumulator i zobacz czy dalej masz błąd.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.