Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Strzelił pasek rozrządu
Autor Wiadomość
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 24-07-2010, 23:45   [CA1A 1.3] Strzelił pasek rozrządu

Tak więc dzisiaj wracając z nad jeziorka w najgorszą ulewę zerwał mi się pasek rozrządu. I teraz kilka pytań: czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe? Ile zaworów mogło ulec uszkodzeniu? Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę? I na jakie koszty się szykować zakładając najgorszy scenariusz?
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-07-2010, 00:22   

Tomekp napisał/a:
czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe?
Jest, choć mała. Jak szybko jechałeś?
Tomekp napisał/a:
Ile zaworów mogło ulec uszkodzeniu?
Najszybciej się gną chyba ssące, więc może ich być 6 szt.
Tomekp napisał/a:
Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę? I na jakie koszty się szykować zakładając najgorszy scenariusz?
Wszystko się okaże jak zdejmiesz głowicę.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 25-07-2010, 00:25   

Tomekp napisał/a:
czy jest w ogóle jakakolwiek szansa że zawory są całe?

Nie chcę Cię martwić, ale szanse są marne... Ściągnij dekiel z głowicy i sprawdź czy dźwigienki całe, wtedy być może masz szansę:)
Tomekp napisał/a:
Lepiej naprawiać starą głowicę czy kupić używkę?

Porządny remont głowicy to ~500zł, ja wolałem za 570zł kupić nowy silnik. Rosomak1983 tu na forum ma na sprzedaż taki silnik w bardzo dobrym stanie i w świetnej cenie:) Ja wymiany silnika absolutnie nie żałuje, teraz mam serce w stanie idealnym (zalane olejem 5W30 którego nie łyka ani trochę), a po remoncie zastanawiałbym się czy dół silnika nie ucierpiał i czy wkrótce się nie odezwie... Do kosztów silnika musisz doliczyć koszty przekładki, oleju, filtra, uszczelek pod kolektory, no i zestawu rozrządu łącznie jakieś 1200zł.
Całą historię mojego przypadku strzału paska masz opisaną w moim temacie w naszych miśkach.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-07-2010, 05:56   

idas napisał/a:
Rosomak1983 tu na forum ma na sprzedaż taki silnik w bardzo dobrym stanie i w świetnej cenie:)

tak tylko ja mam 1.6 a kolega ma w swoim 1.3 :P No chyba ze swap znalazłby sie taki komplecik.
Tomekp, z drugiej strony moze uda sie sie kupic 1.3 za grosze przełożyc to mysle ze dasz rade jak nie to pomeczysz Pawele :D :D :D :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 25-07-2010, 12:14   

Hugo napisał/a:
Jest, choć mała. Jak szybko jechałeś?

Jakieś 30 km/h na drugim biegu. Nic nie było słychać niepokojącego, samochód po prostu przestał reagować na gaz, tak jakby skończyła się benzyna. Jako że lał deszcz jedyne co mogłem na szybko zdiagnozować to zdjąłem obudowę paska rozrządu, wtedy zobaczyłem że leży sobie luźno zawieszony. Jadę zaraz przyciągnąć go pod dom, na co dokładnie mam zwrócić uwagę jak podniosę dekiel głowicy? Mogę coś jeszcze samemu zdiagnozować tak na pierwszy rzut oka?
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 25-07-2010, 12:43   

kolego mam 1.6 silnik leży sobie , było w nim turbo chwile i zmieniłem na 2.4 .ale głowica jest po planowaniu w bdb stanie, jak chcesz to mogę wymienić Ci na nowe uszczelniacze zaworowe, bo kupiłem ale nie zdążyłem zmienić:) pasek ma 5 tyś przebiegu(rozrządu) i pompa wody to samo. głowica 1.6 16v 92-96 113km po forumowej znajomości mogę oddać za 180zł:) zresztą wszytko mam do tego silnika:) jak coś to priv
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-07-2010, 13:44   

kuba_195 napisał/a:
kolego mam 1.6 silnik leży sobie

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: panie czytaj co sie pisze poczawszy od opisu tematu

Tomekp napisał/a:
Jadę zaraz przyciągnąć go pod dom, na co dokładnie mam zwrócić uwagę jak podniosę dekiel głowicy? Mogę coś jeszcze samemu zdiagnozować tak na pierwszy rzut oka?

zobacz czy dzwigienki zaworów (sa one umocowane na wałku rozrzadu) sa połamane jesli tak to nie ma sensu probowac zakładac paska.
Jesli nie, mozesz na próbe założyć stary o ile masz jakis i odpalić. Reszte zobaczysz tylko po zdjeciu głowicy. Zycze szczescia i powodzenia Tomku. :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 25-07-2010, 16:18   

rosomak1983 napisał/a:
kuba_195 napisał/a:
kolego mam 1.6 silnik leży sobie

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: panie czytaj co sie pisze poczawszy od opisu tematu


Dokładnie tak jak mówi Rosomak, ja mam 1.3 :)
rosomak1983 napisał/a:
zobacz czy dzwigienki zaworów (sa one umocowane na wałku rozrzadu) sa połamane jesli tak to nie ma sensu probowac zakładac paska.
Jesli nie, mozesz na próbe założyć stary o ile masz jakis i odpalić. Reszte zobaczysz tylko po zdjeciu głowicy. Zycze szczescia i powodzenia Tomku. :wink:


Odkręciłem dekiel i wzrokowo wszystkie dźwigienki są OK, starego paska nie mam, ale myślę nad tym żeby kupić nowy i założyć, gorzej już się raczej nie zrobi :wink:

[ Dodano: 29-07-2010, 18:42 ]
Postanowiłem że kupię nową rolkę i pasek rozrządu, założę i zobaczymy co się stanie, najwyżej poświęcę pasek, na ściąganie głowicy i remont silnika nie mam środków. Teraz pytanie czy mając podstawową wiedzę i typowe narzędzia + opis wymiany paska rozrządu w 4G15 ze strony Krzyżaka jestem sobie w stanie z tym sam poradzić? Na jakie przeszkody liczyć?
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.