kontrolka ręcznego / hamulców |
Autor |
Wiadomość |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-07-2010, 17:05 kontrolka ręcznego / hamulców
|
|
|
Mam taki problem, zapala mi się kontrolka od ręcznego, czasami gaśnie, ale ostatnio non stop zapalona. Ma ktoś jakiś pomysł?
Płyn jest, pedał chyba za głęboko nie wpada... Na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce zasadnicze na tyle są słabe, a ręczny w normie> Może to być wina tyłu? |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 26-07-2010, 21:59
|
|
|
Witam,
Jeżeli klocki są z czyjnikami zużycia to tak będzie.Albo mikrowyłącznik pod dzwignią dostaje masy. |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-07-2010, 22:37
|
|
|
Z tyłu są bębny, wiec nie ma czujników, z przodu klocki bez czujników. Podniosę go w takim razie i poszukam tego włącznika |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-07-2010, 23:16
|
|
|
Włącznik jest przy dźwigni ręcznego, raczej musisz rozebrać tunel aby go zobaczyć. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-07-2010, 00:14
|
|
|
Piotras88, sprawdż poziom płynu hamulcowego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-07-2010, 00:29
|
|
|
robertdg napisał/a: | Piotras88, sprawdż poziom płynu hamulcowego. |
Sprawdziłem od razu, w normie, prawie max:/ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-07-2010, 00:33
|
|
|
To sprawdż przypadkiem, czy czunik poziomu na wtyczce nie daje zwarcia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
qbiec [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2010, 20:19
|
|
|
Mialem dokladnie to samo, kontrolka swiecila czasami ( zapalala sie szczegolnie na ostrym zakrecie w lewo), zaniedbalem to az w koncu...zerwala mi sie linka recznego Teraz recznego nie ma a kontrolka swieci sie caly czas |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 28-07-2010, 23:07
|
|
|
Witam,
Nie zabardzo rozumię co ma wspólnego linka hamulca ręcznego ze świeceniem kontrolki.
Tak jak robert pisze zdejm końcówi przewodów z pływaka na płynie przy zbiorniczku płynu i zobacz, może to on fiksuje.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-07-2010, 11:04
|
|
|
Piotras88 napisał/a: | Na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce zasadnicze na tyle są słabe, |
Sprawdź w jakim stanie są okładziny i cylinderki z tyłu. Jeśli są ok, to zmień rozdzielacz siły hamowania. W moim lancerze tył z czasem przestał hamować. Winny był właśnie korektor siły hamowania. Wywaliłem go całkiem, od tamtej pory było ok. Tył nie blokował kół, a na przeglądzie wychodziło wszystko w normie. Ale to raczej nie ma wpływu na kontrolkę. Jest to raczej problem niezależny. |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-07-2010, 19:49
|
|
|
Owczar napisał/a: | Piotras88 napisał/a: | Na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce zasadnicze na tyle są słabe, |
Sprawdź w jakim stanie są okładziny i cylinderki z tyłu. Jeśli są ok, to zmień rozdzielacz siły hamowania. W moim lancerze tył z czasem przestał hamować. Winny był właśnie korektor siły hamowania. Wywaliłem go całkiem, od tamtej pory było ok. Tył nie blokował kół, a na przeglądzie wychodziło wszystko w normie. Ale to raczej nie ma wpływu na kontrolkę. Jest to raczej problem niezależny. |
A gdzie mam tego rozdzielacza szukać? Czy wywalenie go nie ma żadnego wpływu na pracę układu hamulcowego?
Jeżeli chodzi o kontrolkę to po odłączeniu połączenia ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego kontrolka zgasła, jak znajdę chwilę to wyczyszczę ten czujnik i dokładnie to posprawdzam. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-07-2010, 12:13
|
|
|
Pod pompą hamulcową gdzieś. On jest założony na metalowe przewody idące do tyłu.
Możesz kupić w motoryzacyjnym takie łączniki z mosiądzu. Do korektora wchodzą 2 przewody i wychodzą 2 przewody. On redukuje ciśnienie, aby nie doszło do blokowania kół z tyłu. Ale z czasem, gdy układ hamulcowy nie jest tak wydajny, to mniejsze ciśnienie jest za małe. U mnie w lancerze po wyjęciu hamulce były idealne i tył nie blokował. Przeglądy przechodził bez problemów.
Jeśli chciałbyś wymienić ten korektor to kup jeszcze specjalny kluczyk do przewodów. Zwykłym możesz obkręcić. On wygląda jak oczkowy z nacięciem na rurkę. W mitsu przeważnie jest 10, ale sprawdź dla pewności.
Podaj VIN na PW to sprawdze gdzie konkretnie jest ten korektor.
[ Dodano: 31-07-2010, 12:14 ]
Czy cylinderki z tyłu Ci np nie ciekną? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-08-2010, 08:10
|
|
|
A mi sie czesto cos swieci tak kontrolka ale to przez ten pływak w zbiorniczku cały czas sie zawiesza
Odkrecam zbiorniczek trace ten steropian i jest OK na jakis czas. Chyba nie ma powodu do zmartwień ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-08-2010, 12:44
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Chyba nie ma powodu do zmartwień ??? | Nie, kiedys tam jak bedziesz wymieniał płyn haulcowy, mozesz spróbować poczyścić pacia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-08-2010, 01:23
|
|
|
Mam nadzieję, spróbuję to oczyścić, teraz mam plagę czerwonych kontrolek, czasami nic się nie pali, a czasami aż 3:/ Check Engine - od gazu, ręczny, no i ostatnio na wolnych obrotach i gorącym silniku mruga od oleju. Jutro do wymiany idzie czujnik oleju... |
|
|
|
 |
|