Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3G V6 instalacja gazowa?
Autor Wiadomość
cinek1111 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Skąd
Wysłany: 26-07-2010, 18:45   3G V6 instalacja gazowa?

Witam tak jak w temacie, zastanawiam sie nad instalacja gazowa oczywiscie sekwencja, ma ktos z was cos takiego?, jak sie silnik sprawuje przy gazie itp, poprosze o wasze przezycia w tej sprawie oraz jaka instalacje polecacie.
Pozdrawiam
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-07-2010, 06:43   Re: 3G V6 instalacja gazowa?

cinek1111 napisał/a:
Witam tak jak w temacie, zastanawiam sie nad instalacja gazowa oczywiscie sekwencja, ma ktos z was cos takiego?, jak sie silnik sprawuje przy gazie itp, poprosze o wasze przezycia w tej sprawie oraz jaka instalacje polecacie.
Pozdrawiam

Witam , pewnie zaraz ktoś powie że gaz to zło , syf itd. , ale prawda jest taka że za litr lpg płacimy około 2 pln a nie 4.70 i cieszymy się jazdą a nie patrzeniem przez okno na auto , osobiście mam sekwencyjny wstawiony i jestem zadowolony bardzo , nic nie musisz robić , po prostu przekręcasz kluczyk i jedziesz , najpierw odpala na paliwie później przełącza na gaz , żadnych problemów , robię dziennie kilkadziesiąt km. ,więc gdyby nie podtlenek lpg to dawno bym zbankrutował , moja rada , jeżeli masz wstawiać to wstaw bo ceny paliw i tak pójdą do góry chyba że wyjeżdżasz tylko w niedzielę do kościoła :rolleyes: i należy pamiętać o wymianie filtra fazy lotnej co 15 tys km i co jakiś czas wyregulować wtryski .
_________________

 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2010, 01:12   

Dobrych wtrysków się nie reguluje...

Dobra, polecę Ci zestaw który da Ci 100% satysfakcji jak założy go dobry zakład, o ile znajdziesz taki który Ci zamontuje to co chcesz a nie to czego oni mają za dużo albo mają gotowe zestawy i nie obchodzi ich co chce klient. A więc tak:

Zacznę od wtryskiwaczy, polecam serię matrix HD, albo 2 listwy po 3wtryski HD333 albo ewentualnie jak niedostaniesz HD to XJ333, najgorsza alternatywa to pojedyncze wtryskiwacze, tutaj masz KJ341 (żadkie) lub HS 211, po matrixie (jak ich nie dostaniesz albo nie stać Cię) to można zamontować MagicJet'y, są tanie i podobno prawie tak dobre jak matrixy z tym że je już trzeba kalibrować, ale są tanie i ogólnodostępne, żadnych innych wtrysków nie montuj (3g ma krótkie czasy wtrysków, valtek/rail zaraz padną albo się rozregulują)

filtry lotne użyj dwa, Matrix XF.301 (tani, wymienne wkłady) albo (też twa) filtry puszkowe BRC Czaja FL-02 z postawą drugiej generacji (pierwsza podstawka pod te filtry była mało wydajna, dorobiono potem głębszy kanał

dwa reduktory KME Silver, jeżeli z kasą bardzo cienko możesz zaryzykować i kupić dwa Zavoli Zeta S (nigdy jeden, łatwiej ustawić ale problemy z dobrym zasileniem 6ciu wtryskiwaczy w dobre ciśnienie, pozatym mała wydajność na 3L silnik)

Centralke polecam z polskiej firmy AC, bardzo dobre komputery. Masz złącze OBD więc najlepszym wyborem byłby komputer Stag-300-6 Premium, potrafi on sam robić korekty dawki gazu, zczytywać dane o silniku z ECU silnika, pozwala zapomnieć całkiem o gazie. Jednak jest drogi, tańszą alternatywą jest Stag-300-6 Plus. Nie łączy się z ECU, lecz jest b. dobrym sterownikiem, posiada korekcje od obrotów, obciążenia, tempreatur reduktora/gazu, progi dotrysków, i wiele wiele innych, nie ma problemów z jazdą zima/lato lecz trzeba jechać na korekcje map co jakiś czas (przy wymianie filtrów na przykład)

Wielozawór polecam Tomasetto, musi mieć 2 wyjścia na fi6 do reduktorów albo jedno fi8 (wtedy konieczny trójnik z fi8 na 2xfi6, blisko reduktorów, bo reduktory na fi6 wystarczy)

Filtry fazy ciekłej zamontuj 2, zaraz przed reduktorami na rurkach fi6, ale nie żadne ze zintegrowanymi elektrozaworami, niech będą tak zmontowane żeby olej z gazu z reduktorów się w nich nie zbierał (żeby nie były w najniższym miejscu) jeżeli pociągniesz 2 rury fi6 przez całe auto elektrozawory zamontuj też dwa, najlepiej między reduktorem a filtrem, natomiast jak będzie fi8 i trójnik na 2xfi6 to wystarczy jeden elektrozawór zaraz przed trójnikiem to że filtry ciekłej fazy będą za elektrozaworem nie ma co się aż tak przejmować (chociaż lepiej jak są przed, chronią elektrozawór i pozwalają filtrom zawsze być zanurzonym w ciekłym gazie)

kilka zasad, kable do wtryskiwaczy, kable zasilające centralke jak najkrótsze, +do centrali koniecznie ze stacyjki a nie z zasilania wtrysków PB lub zasilania cewki (są takie spece), centralka wysoko, gdzie nie dostanie jej temp., olej i woda, butla zamontowana tak by rura ssąca wielozaworu gaz z butli była skierowana w tył samochodu (zasysanie ciekłego gazu w trakcie przyspieszania lub jazdy pod górkę przy małym stanie napełnienia), wszystkie węże (czujniki ciśnień, doprowadzające gaz do wtrysków) jak najkrótsze, węże od podciśnień nie mogą być za grube ani za miękkie bo się zapaść mogą przy dużym podciśnieniu kolektora ssącego, dysza kolektora do czujnika ciśnienia jak najdalej od przepustnicy, najlepiej na końcu kolektora ssącego ale jak najdalej od kanału ssącego cylindra, wtryskiwacze jak najbliżej dyszy w kolektorze, dysze wkręcone w kolektor pod kątem 45stopni na środku kanałów dolotowych blisko wtryskiwaczów benzynowych, jak zastosujesz osobne wtryskiwacze zamiast listew HD/XJ344 to rozdzielacz z rury zasilającej fi14 na wtryskiwacze jak najbliżej nich, węże między wtryskiwaczami a dyszami kolektora muszą mieć równą długość, im krótsze tym lepiej ale muszą być równe wszystkie po obu stronach silnika


mam nadzieje że wyczerpałem temat, pozdrawiam
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
cinek1111 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Skąd
Wysłany: 29-07-2010, 18:24   

Hmm
Dziekuje wszytskim za odpowiedz.
Tylko teraz zeczywiscie musze szukac dobrych gaziazy.
Nie znacie kogos z okolic Nowego sacza? ewentualnie Krakowa?
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-07-2010, 14:09   

spróbuj poszukać tutaj bliskiego Ci warsztatu: http://www.ac.com.pl/pl/doc/291/kontakt

masz tam: Warsztaty Partnerskie, Warsztaty Rekomendowane, Warsztaty z homologacją AC, Firmowy Warsztat LPG

podzwoń gdzie i za ile zaoferują Ci taką kompozycję, jeżeli zaproponują Ci coś innego, mówiąc że lepsze, napisz w tym temacie co, skomentujemy
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
cinek1111 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Skąd
Wysłany: 30-07-2010, 20:35   

zenek_bb napisał/a:
spróbuj poszukać tutaj bliskiego Ci warsztatu: http://www.ac.com.pl/pl/doc/291/kontakt

masz tam: Warsztaty Partnerskie, Warsztaty Rekomendowane, Warsztaty z homologacją AC, Firmowy Warsztat LPG

podzwoń gdzie i za ile zaoferują Ci taką kompozycję, jeżeli zaproponują Ci coś innego, mówiąc że lepsze, napisz w tym temacie co, skomentujemy


Dziekuje za odpowiedz.
A Ty sie zajmujesz takimi zeczami? Bylbym sklonny podjechac nawet tam do ciebie, jezeli oczywiscie dobrze robisz heheh.
Ile by mnie tkak kompozycja kosztowala wraz z instalacja?
Oraz zecz najwazniejsza napewo nie dam przedziurawic mojego zderzaka, nie wiecei montuja w tych clipach koncowki tankowania w mejscu wlewu paliwa?
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-07-2010, 02:36   

W miejscu wlewu paliwa osobiście (moje zdanie) odradzam. To już lepiej dziurawić plastik który nie zardzewieje, natomiast blacha tak, szczególnie w tak newralgicznym punkcie gdzie woda wolno wysycha, są opary benzyny. Ja mam u siebie ramkę z rejestracją zamontowaną na 2óch zawiasikach do blachy rozmiarów tablicy która jest przymontowana jak rejestracja. Zawór znajduje się w tej że blasze ;) podnoszę rejestrację do góry i TaDa: zawór :) w plastikowej ramce z rejestracją są 2 magnesiki które trzymają ramkę przy blasze podczas jazdy po drogach (czyt. bezdrożach). Dobry patent oprócz jednej rzeczy: trzeba znaleźć dobre małe zawiasiki zrobione z nierdzewki, bo w takim miejscu nawet ocynkowane rude są za chwile...

Ja nie montuję instalacji gazowych. Nie mam do tego papierów ;p Montowałem instalacje ale znajomym którzy już mieli butlę (ze starej instalki) albo montowali w zakładzie samą butlę z homologacją a ja resztę. Normalnie się tym nie zajmuję, ale służę radami i ew. pomocą.

Co do kosztów ciężko mi oszacować gdyż nie znam cen hurtowych tylko rynkowe, zależy też ile Ci dadzą gwarancji, ile pracy ich będzie kosztowało zamontowanie starannie takiej instalacji i inne koszty typu bezpłatny serwis przez rok... Ale napiszesz kto Ci ile powiedział to się dowiem czy to dobra cena.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
cinek1111 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Skąd
Wysłany: 31-07-2010, 06:46   

OK
Wiec chyba ja bede kupowal pokolei wszytsko czesci kture mi wymieniles i dopiero wtedy bede jezdzil po gaziazach i pytal czy mi to zaloza, prawdopodobnie polowa z nich nie bedzie wiedziala co to za sprzet heheh, no ale bede probowal.
Czyli ten zestaw ktury mi wymieniles bedzie najlepszy dla tego silnika?
Mniej wiecej koszt takiego zestawu na ile wyceniasz?

Ps ten patent z tablica to calkiem niezly pomysl heheh, chyba sie skusze, bo napewno nie bede dziurawil zderzaka gdzies w widocznym miejscu.
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 31-07-2010, 15:20   

Ja napisze krótko i na temat.. V6 gazu nie lubi, sprzedaj i kup 2.4, zresztą V6 aż tak dużo nie pali jak sie normalnie jezdzi 10 w miescie a na trasie to mniej, to nie jest jakieś wielkie spalanie...
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-08-2010, 05:41   

i takie gadanie właśnie mnie denerwuje... V6 gazu nie lubi... co to znaczy "nie lubi"? jakby samochody miały widzimisie takie jak nasze żony to mężczyźni albo by gotowali albo jeździli na rowerach... V6 nie lubi gazu bo działa na odwrót, spala powietrze w obecności paliwa i kręci się w drugą stronę tak?

V6 nie lubi gazu m. innymi dlatego że do takich silników trzeba stosować np. szybkie wtryskiwacze, tym szybsze im silnik ma więcej cylindrów lub wyższe obroty lub im mniej pali. Wtryskiwacz benzynowy ma łatwo bo dawkuje małe objętości cieczy i ma krótki czas martwy (czas między podaniem prądu a otwarciem) i dla benzyniaka niema problemu np. wtrysk dawki benzyny trwający 1,2ms. Natomiast gazowe wtryski odmierzają duże objętości pod mniejszym ciśnieniem w dodatku technologicznie są do tyłu względem benzynowych. Wtrysk typu RAIL/Valtek pracuje względnie sprawnie przy czasach otwarcia min. 2,5ms+, natomiast jak silnik V6 ma pewnie czasy benzynowe na wolnych obrotach na poziomie 1,8-2,2ms i na takim wtrysku będzie kulał, pozatym na wysokich obrotach z powodu ich małej wydajności dojdzie do "zapętlania" wtrysku czyli wtryskiwacz będzie tak długo musiał być otwarty żeby dać odpowiednią dawkę, że silnik zdąży zrobić cały cykl i będzie chciał następną dawkę, a wtrysk nie zdążył się nawet zamknąć... to powoduje spadek ciśnienia, ubogą lub za bogatą mieszankę i brak mocy. Wtrysk w takim silniku musi być szybki i wydajny, także wymaga dużej wydajności ciśnieniowej od reduktorów.

cała filozofia, połowa silników o których się mówi że nie lubą gazu to albo ten powód albo elektronika lub ew. konstrukcja utrudniająca prawidłowy montaż instalacji, ogólnie nie ma silników które nie lubią gazu, bo musiałyby nie lubić benzyny.

Co do kosztów to kompletowanie instalacji jest dosyć kłopotliwe, tak jak składanie kiedyś komputerów. Gwarancje na różne podzespoły osobno itp. Poza tym drogo, ja u siebie tak zrobiłem gdyż nie miałem innego wyboru (wszystko prócz zbiornika do wymiany). Kupowałem części na allegro (za centralke 540zł), te drobniejsze (zaworki, dysze, węże, rury) w sklepach z cz. do LPG. Znalazłem 300+6 bez wiązki 560zł... wiązka 190zł... do tego czujniki itp... w cholerę by kosztowało ;/ Trzeba znaleźć gazownika który to zamontuje...bo staga 300-6 Premium nawet nie mogę znaleźć.

Napiszę na forum AC z zapytaniem o kupno samodzielnego sterownika z czujnikami i wiązką lub o zakład w Twojej okolicy który podjął by się montażu części z firm "niezaprzyjaźnionych" z AC.

PS. Patrzyłem na charakterystykę nowego reduktora KME Gold(stare typy tych reduktorów miały problemy z termiką, teraz to poprawili), byłby lepszym rozwiązaniem niż 2 reduktory. Ale tylko w wersji która ma 2 wyjścia fi12 zasilanej miedzią fi8. 2 reduktory by były trudniejsze do skalibrowania (co nie znaczy, że się nie da) ale przy mocy 210KM nie trzeba aż tyle wydajności. Poza tym upraszcza to instalację i obniża cenę, lecz trzeba zastosować dalej 2 filtry fazy lotnej (do każdej z listew) i wydajny filtr fazy ciekłej na fi8 no i wielozawór też na fi8. Pytaj tylko o ten reduktor.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 01-08-2010, 16:31   

zenek_bb, kup V6 założ gaz polataj troche to sie dowiesz co sie dzieje...koszty ekspolatacji tej V6 na gazie są znacznie wyższe niz niormalnie, poza tym czestsza wymiana świec,która jak wiesz w V6 nie jest prostą czynnością i trzeba wymieniać oringi i uszczelki pod pokrywą ,bo tam świec nie wymieniasz tak samo jak w 4g63,wypalanie sie gniazd zaworowych itd.co w silniku V6 nie jest dobra opcja....poza tym jak ktoś chce jezdzic oszczednie to niech kupi colt'a a nie ecli w dodatku z v6 która i tak pali mniej niz 2.4....w Polsce jest głupia moda na oszczedzaniu na wszystkim po kolei ... chcemy tanio kupujemy diesel do klepania kilometrów a nie ecli

Każdy chce kupić auto które nie jest zagazowane,a potem je gazuje, kupujac kolejne kazdy chce takie które go nie ma mimo ze i tak bedzie wkładał gaz...ecli jest ciezko sprzedać a co dopiero z gazem...poza tym jak kogoś stać na kupno ecli w V6 to powinno go stać na dosyć kosztowne normalne utrzymanie, a zakładając gaz to prawdopodobnie nie bawem bedzie trup
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-08-2010, 17:03   

jezu ale ty pierdzielisz za przeproszeniem, kto Ci każe częściej świece wymieniać? co Ci gniazda wypala? mówimy o dobrej instalacji poprawnie zamontowanej i skalibrowanej IV gen., nie o mixerze i wypalonych głowicach/tłokach... gaz to też paliwo, jakby kosztowało tak jak kiedyś 30gr za litr to byś tu takich rzeczy nie wypisywał i sam być pomykał BMW 750iL z gazem bo jechałbyś 5 litrową 300 konną limuzyną za darmo. Świece nie cierpią aż tak bardzo jak Ci się zdaje, jeżeli na PB wymieniasz co 50k to na gazie możesz co 40 albo i 50. Wystarczy jednoelektrodowa świeca i jeden stopień niższa ciepłotą i przerwa zmniejszona o ok. 0.1mm względem zalecanej do samochodu, wyprzedzić zapłon o 2-3st. względem benzynowego (tylko w silnikach z knock sensorem) i jest "cycuś glancuś"

latałem betą E38 740 w gazie Stag 300-8 z dwoma reduktorami Scorpion, zrobiłem około 800km i wiem co to jest dobra instalacja w silniku V

cinek chce mieć TO ecli a nie inne, nie colta i nie frytkownice (czyt. diesla), pozatym do diesla też montuje się instalacje gazowe jakbyś chciał wiedzieć...

mati masz kase? kup sobie do swojego GST instalacje V gen.(ciekły wtrysk) i zmienisz zdanie co do gazu po 1 dniu jazdy jak się zorientujesz że masz 15% większą elastyczność i do 10% więcej mocy (120oktanów) ale oczywiście Cię nie stać bo cała wypłata idzie na benzyne... chyba że jeździsz do pracy Fiatem CC 900 w holenderskim gazie
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2010, 17:58   

MATi1G napisał/a:
zenek_bb, kup V6 założ gaz polataj troche to sie dowiesz co sie dzieje...


Mati podziel się Twoim doświadczeniem w tej kwestii, jeżdziłeś V6 na LPG czy tylko to teroia wyczytana w necie ?? Ja mam V6 i śmiga na gazie bez problemu.
MATi1G napisał/a:
poza tym czestsza wymiana świec

Do V6 zakład się świece Irydowe przy PB raz na 100tkm przy LPG raz na 80tkm więc to nie argument ponieważ przez 80tkm na LPG zaoszczędzisz tyle kasy że kupisz sobie 30 zestwaów świec z uszczelkami w oryginale i jeszcze zostanie kasy.

MATi1G napisał/a:
wypalanie sie gniazd zaworowych itd.co w silniku V6 nie jest dobra opcja....
Kolejny mit pozostały po instalacjach 1 i 2 gen. (tzw. mikserach) teraz przy instalacjach sekwencyjnych problem ustawienia mieszanki (przy zbyt ubogiej mieszance była wyższa temperatura spalania co skutkowało wypalaniem gniazd zaworowych) został wyeliminowany.
MATi1G napisał/a:
poza tym jak ktoś chce jezdzic oszczednie to niech kupi colt'a a nie ecli w dodatku z v6 która i tak pali mniej niz 2.4....


A dlaczego ?? Ja osobiście wole Eclipse od Colta i dlaczego mam nie jeździć taniej niż TY ?? To mój wybór, moja decyzja, moje sumienie a Tobie nic do tego.

MATi1G napisał/a:
w Polsce jest głupia moda na oszczedzaniu na wszystkim po kolei ...


To nasz rząd jest niemodny :P IMHO oszczędzanie to dobra moda. Już nie wspomnę o wartościach ekologicznych, nie wiem czy wiesz ale auto zasilane LPG produkuje mniej substancji szkodliwych niż auto zasilane PB.
MATi1G napisał/a:
chcemy tanio kupujemy diesel do klepania kilometrów a nie ecli

A ja chce Ecli z LPG i jeżdze taniej niż dieslem.
MATi1G napisał/a:
Każdy chce kupić auto które nie jest zagazowane,a potem je gazuje, kupujac kolejne kazdy chce takie które go nie ma mimo ze i tak bedzie wkładał gaz...

Dlatego że niestety godny potępienia jest fakt że często ludzie montują LPG w zakładach o marnej wiedzy technicznej i właśnie w ten sposób powstaje mit o szkodliwości LPG.
MATi1G napisał/a:
poza tym jak kogoś stać na kupno ecli w V6 to powinno go stać na dosyć kosztowne normalne utrzymanie

To jakieś nowe prawo podatkowo-motoryzacyjne ?? Nikt nie będzie mi mówił jakie auto POWINIENEM sobie kupić - wybacz.
Cytat:
a zakładając gaz to prawdopodobnie nie bawem bedzie trup
Jeśli założysz LPG do auta w dobrym warsztacie PRAWDOPODOBNIE nie będzie.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 01-08-2010, 19:20   

Dobra ja sie nie znam, a gaz jest super...

Jak dla mnie jest to łatanie syfa pudrem, auto jest albo na benzyne albo na rope, gaz jest dobry kuchenek a nie do samochodów....
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2010, 19:51   

MATi1G napisał/a:
Dobra ja sie nie znam, a gaz jest super...


No fakt nieznasz się, ale za to pięknie powtarzasz przeczytane teksty.
MATi1G napisał/a:
łatanie syfa pudrem

Samael
MATi1G napisał/a:
gaz jest dobry kuchenek a nie do samochodów....

Goldi
MATi1G napisał/a:
auto jest albo na benzyne albo na rope

...albo na LPG, albo na CNG .... w Krakowie to nawet komunikacja miejska jeździ na gazie bo ekologiczniej ... ale przecież to wbrew MAtiemu - jak oni mogli ???? :mrgreen: :D :lol:

MATI przestań powtarzać farmazony bo się czasem ośmieszasz.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.