Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylko dla właścicieli Eclipsów, sterownik pompy paliwa.
Autor Wiadomość
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-07-2010, 23:23   Tylko dla właścicieli Eclipsów, sterownik pompy paliwa.

W trakcie przerabiania mojego misia zacząłem uczyć się specjalnie elektroniki :) Skonstruowałem dla siebie sterownik pompy paliwa, koszt budowy około 15zł. Jeżeli ktoś z forum chce taki nie ma sprawy. W odróżnieniu od zwykłego odłączania pompy przekaźnikiem (co może szkodzić wtryskiwaczom i pompie) jest sterownikiem czasowym. Działa tak: po włączeniu LPG wyłącza pompę paliwa po 8s. na 8minut, po tym czasie włącza ją na 15s. po czym znów ją wyłącza, tym razem na 5 minut. Potem jego praca ciągła tak się utrzymuje 5min/15sek. Dzięki takiemu sterownikowi silnik ma czas na przełączenie się na gaz, co w instalacjach wtryskowych trwa kilka sekund, pierwsze wyłączenie od przejścia na gaz trwa dłużej gdyż nie ma konieczności (konstrukcja układu zresztą to wymusza), potem włącza pompę schładzając wtryski, smarując pompę i nie doprowadza do jej szybkiego zużycia. Układ jest mojego autorstwa, czasy można zmienić jak ktoś chce. Układ pobiera w trakcie pracy łącznie z przekaźnikiem niecałe 0,02A (0,28W) a pompa nawet do 100W. To tak jakby zamontować światła dzienne ;) Swój układ zmontowałem na płytce wyciętej z telefonu, wam będę montował je "na pająka" zatopionego w silikonie w obudowie. Są do niego 4 kabelki (+12 z elektrozaworu, masa oraz z drugiej strony wyjście do przekaźnika (dołączam do układu, specjalny o małym poborze prądu).



Układ pracuje w zakresie 10-16V więc raczej w aucie się nie spali, jest zabezpieczony przed przepięciami, skokami napięcia, nie generuje żadnych szumów w radiu ani nie indukuje napięć. Oczywiście dam fotki gdzie i jak zamontować (montaż przy przekaźniku pompy, koło ECU.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-07-2010, 00:19   Re: Tylko dla właścicieli Eclipsów, sterownik pompy paliwa.

Cytat:
Dzięki takiemu sterownikowi silnik ma czas na przełączenie się na gaz, co w instalacjach wtryskowych trwa kilka sekund.

W sterowniku LPG ustawia się przecież czas przejścia z Pb na LPG 8)
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2010, 01:29   

Tak, dokładnie tak, jeżeli masz ustawione na 0 czas przełączania wtryskiwaczy.
Przy źle wyregulowanym gazie może spowodować zgaśnięcie silnika na wolnych obrotach, jeżeli masz czas większy niż 9s. mogę sterownik ustawić i na 30 sekund, a jak chcesz mogę ustawić na 0. Normalnie czas przełączania cylindrów to 250ms, a czas przełączania PB-LPG na 2s.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.