Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] nie działa nawiew
Autor Wiadomość
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 15-07-2010, 20:22   

no to silniczek wentylatora albo zrąbany albo czasami jakieś dziadostwo się wkręci w ośke i nie może obrócić
 
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 15-07-2010, 21:20   

to moze cos z przełącznikiem nawiewu. istnieje mozliwosc ze silniczek nawiewu mogł pasc
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 15-07-2010, 23:15   

albo poprostu bezpiecznik lub przekaźnik
 
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-07-2010, 06:47   

Iushiban napisał/a:
no to silniczek wentylatora albo zrąbany albo czasami jakieś dziadostwo się wkręci w ośke i nie może obrócić

Ale to wtedy by czuć było spaleniznę , ostatnio robiłem nawiew w audi , okazało się że tulejka silniczka po prostu się wytarła i wirnik opierał się na obudowie i ani drgnął jednak czuć było w kabinie , ale silniczek się nie spalił .
W tym przypadku może być wiele przyczyn , bezpiecznik , stycznik , nieogarnięta instalacja , brak szczotek w silniczku , brak połączenia na kostkach , podepnij go na krótko to będziesz wiedział za co się wziąść .
_________________

 
 
pirondo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-07-2010, 10:36   

ok dzisiaj bede kombinował to dam znać co i jak
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2010, 05:00   

blower motor, bezpiecznik 30A numer gniazda 16, bezpiecznik przekaźnika 10A numer 3, przekaźniki C-21 (za schowkiem pasażera) oraz C-43 (nad bezpiecznikami zaraz przy nich, są dwa przekaźniki to ten po prawej)

jeżeli nie działa wentylator tylko na poz 4 uszkodzony przekaźnik C-21, jak nic nie działa czytaj dalej

przełącznik nawiewu: ma 8 pinów, poznasz po wtyczce, niebieski kabelek dochodzi do pinu 8 w przełączniku, kabelek czarny do 5pinu a kabelek czarny z żółtym paskiem do pinu 2 i już wiesz który jest który w przełączniku, we wtyczce sprawdź tylko puki co czy na czarnym kabelku pin5 jest masa, potem sprawdzasz miernikiem na zwarcie po odpięciu wtyczki kolejne kombinacje:

pozycja OFF zwarcie między niczym
pozycja 1 zwarcie między 5-3 oraz 1-8
pozycja 2 zwarcie między 5-6 oraz 1-8
pozycja 3 zwarcie między 5-2 oraz 1-8
pozycja 4 zwarcie między 5-7 oraz 1-8

jak coś nie tak to przełącznik do wymiany

żeby odpalić silnik nawiewu na krótko sprawdzając instalację odpinasz przekaźnik C-43 i przełącznik (chyba że wcześniej sprawdziłeś i działa to nie odpinaj, daj na 2) i robisz zwarcie we wtyczkach (uważaj duży pobór prądu, cienki kabelek może się rozgrzać albo stopić izolacje):

we wtyczce przekaźnika C-43 sprawdzasz pierw który pin jest który, wyciągasz przekaźnik, przełącznik nawiewu na OFF, wł. zapłon, najpierw szukaj napięcia, będzie na pinie 1 i 4 (po skosie) zostają 2 piny, na pinie 2 będzie masa a na pinie 3 nic (ani masy ani napięcia). Teraz wyłącz zapłon zobacz na którym pinie jest 12V(będzie już tylko na jednym) i zrób zwarcie między nim a pinem 3 gdzie nie było nic (jeżeli nie zgadza Ci się coś z tym opisem albo masz wywalony któryś bezpiecznik albo popaloną instalację)

teraz przełącz przełącznik nawiewu na 2 albo we wtyczce przełącznika zwierasz razem czarny (5pin) i czarny z żółtym paskiem (7)

włącz zapłon, wentylator powinien iść na średniej mocy (2poz) jak masz przełącznik to powinien działać też na pozycji 1 i 3

jeżeli działa to przekaźnik do dupy
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.