Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II 2.5 TD a biodiesel ????
Autor Wiadomość
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-06-2010, 17:55   Pajero II 2.5 TD a biodiesel ????

Witam !!!
Mam pytanko czy ktoś lał do swojej pajerki 2.5 TD biodiesla ???
_________________

 
 
Free1981 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Bielsko
Wysłany: 25-06-2010, 20:03   

Ja raz zalałem do pełna bioestera na Bliskiej (silnik 2,8) i więcej tego nie zrobie... Nie warto... Przy porannym rozruchu kopcił a smród aż mi żal było sąsiadów...
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 25-06-2010, 22:25   

Kilka razy zdarzyło mi się zalać bioester do Pajero .

I musze powiedzieć ze rewelacji nie było silnik stracił trochę mocy spalanie trochę wzrosło ok. 1,5litra więcej na 100 km i zaczął lekko dymić . O specyficznym zapachu nie wspominając.
No i to przy mieszaninie pół na pół czyli miałem z polowe zbiornika normalnego oleju napędowego i dotankowywałem bioestrem do pełna . Wole nie myśleć co by było gdybym zatankował cały zbiornik.

Powiem tylko ze dla samochodu nic się nie stało złego po za stratą mocy która wracała jak się zatankowało normalnego paliwa . Także możesz sam się przekonać jak zareaguje Twój silnik .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-06-2010, 10:22   

Cena BIO może kusić ceną ale skoro na stacji ( BLISKA) odradzali że nadaje się ten rodzaj paliwa do "zdezolowanych" silników. Zatankowałem raz->> na próbę i był to jedyny raz ->> chyba że z racji braku tradycyjnego ON->> strata mocy,głośniejsza praca silnika,frytkownica,większe dymienie :twisted: Podaruj sobie BIO , no chyba że ............
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 02-07-2010, 15:33   

Był już wątek na ten temat. Testowałem biodiesla na 2,5 TD VM `94:
- przewody przelewowe się rozszczelniły, ale już i tak stare były i w ramach higieny wymagały wymiany
- zaczęła przeciekać pompa paliwa, podobno w pompach produkowanych po 95 lub 96 roku już ten problem nie będzie występował
- silnik zrobił się zdecydowanie żwawszy
- trzeba się liczyć, po kilkuset kilometrach z wymianą filtra paliwa, bioester wypłukuje syfy z przewodów
- na czas mrozów będziesz musiał wrócić do normalnego paliwa (lub dawać dodatki, ale nie próbowałem tych do normalnego diesla)
- silniki w II są starego typu bez żadnych elektronicznych popierdułek i pompo wtrysków więc będą jeździć nawet na rzepaku z biedronki
- taniej ok 5-6 zł na 100 km więc jeśli robisz minimum 2000 km/m-c to ten interes zaczyna się opłacać
- zapaszek fryturki ;)

[ Dodano: 02-07-2010, 15:36 ]
jawaldek napisał/a:
strata mocy,głośniejsza praca silnika,............


Hmmm ... to u mnie było zupełnie odwrotnie a reszta objawów się zgadza ... muszę zrobić próbę na hamowni na przykładzie VM i Mitsu
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 08-07-2010, 10:54   Nigdy więcej Bio.

Będąc na wakacjach w Polsce zalałem to cudo i po ok 200 km pompa paliwa zaczeła lać jak szalona przewody tak samo najpierw się pociły a potem lu. Jestem prawie na granicy z Niemcami i niewiem wracać czy jechać do Angli. Postanowiłem jechać i bacznie obserwiwać, po nagrzaniu się pompy wyciek zmalał ale na zimnym silniku horror. Po powrocie koszty naprawy były kosmiczne i tak to zaoszczędziłem kilka złoty na paliwie.
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 08-07-2010, 11:13   Re: Nigdy więcej Bio.

mirek001 napisał/a:
Będąc na wakacjach w Polsce zalałem to cudo i po ok 200 km pompa paliwa zaczeła lać jak szalona przewody tak samo najpierw się pociły a potem lu. Jestem prawie na granicy z Niemcami i niewiem wracać czy jechać do Angli. Postanowiłem jechać i bacznie obserwiwać, po nagrzaniu się pompy wyciek zmalał ale na zimnym silniku horror. Po powrocie koszty naprawy były kosmiczne i tak to zaoszczędziłem kilka złoty na paliwie.


Tutaj bym sie dopatrywal raczej zbiegu okolicznosci a nie doszukiwal bym sie winy w paliwie
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 08-07-2010, 12:43   Re: Nigdy więcej Bio.

stegano napisał/a:
Tutaj bym sie dopatrywal raczej zbiegu okolicznosci a nie doszukiwal bym sie winy w paliwie


Tu nie mogę się z Tobą zgodzić, estry oleju rzepakowego mają znacznie większe właściwości rozpuszczające niż zwykły olej napędowy i bardziej agresywnie działają na elementy gumowe.

Podobno po `96 roku zaczęto stosować inne mieszanki, które sa bardziej odporne na np.bioestry. Zresztą cała ameryka (diesle) jeździ obecnie na bio100% i jest OK.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 08-07-2010, 12:46   

Tak, tylko ze w Ameryce diesel do bardzo maly procent :)


A co do biodiesla, to bylem w tamtym roku w polsce lalem i jezdzilem i nic sie nie dzialo. A moj to rocznik 1994.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
jaculo 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2010, 21:33   

Zaskakujące są te wypowiedzi... Coś na podobe " a. wlałem dziś pb 98 zamiast pb 95 i wiesz że auto lepiej jechało.." bzdura.. tak jak rozszczelnienie pompy po jednym tankowaniu.. Ja osobiście na bioestrze, -moim 18 letnim autem, przejechałem 7tys km.. i auto chodzi jak burza.. Nigdy!!!!! też nie zauważyłem żadnej różnicy na osiągach czy spalaniu, tankując on, bo taki też tankuje, jak mi się uda tanio kupić.. :wink: Mam silnik 2.5 tdi, na którym poprzedni właściciel przejechał ze 100 tysięcy i też był szczęśliwy bo zaoszczędził napewno na kilka ew.. pomp.. W lutym, były duże mrozy, a auto paliło tak jak dziś, w ciągu sekundy. Oczywiście zimą trzeba mieszać z "napędem". Co do jakości tego paliwa to poczytajcie na stronie np: http://www.orlen.pl/PL/Dl...y/Bioester.aspx a dowiecie się np że
-Stosowanie Bioestru chroni środowisko naturalne. Powoduje znaczne obniżenie emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych
-dzięki dobrym właściwościom smarnym zabezpiecza aparaty wtryskowe przed nadmiernym zużyciem, lepsze spalanie - dzięki wyższej zawartość tlenu w stosunku do ON, dobre osiągi silnika - dzięki wysokiej liczbie cetanowej (51) itd.. itp....
Ale, ostatnio moje autko zaczęlo gasnąc na wolnych obrotach (ma 250tys. na liczniku) - więc pomyślałem.. bioester.. nic podobnego - poprostu sie zaczął zapowietrzać. Dobry pompiarz u którego byłem, wymienił mi przewody i sprawdził wydajność pompy i wtryski.. wszystko jest ok.. i powiedział że do tych (starych) (a forumowicze w większości takowe tu posiadają) silników można lać każdy olej.. nawet ten z biedronki i nic im nie będzie.. Mając 60 pln, do przodu na jednym zbiorniku - dziękuję to wszystko. jestem szczęśliwy że takowe paliwo istnieje. Poza tym tego nikt nie podrabia -a "on", to opał odbarwiany kwasem siarkowym, 4 frakcja, czyli prawie mazut -z w zbiornikach wszystko sie wymiesza.. albo on, z bardzo dużą domieszką bioestra, bo skoro on, w hurcie kosztuje 3 pln, to zobaczcie jaka jest przebitka. Czasami kupuje też tzw: oszczędności.. ;) więc widze co leje.. kiedyś on, był bialutki, a teraz jest żółty jak bioester, co świadczy o tym że dużo jednego z drugim mieszają.
Nie będę sie rozpisywał.... Kolego poprostu wlej raz, i zobaczysz sam co to za paliwo.... Ja i bardzo wielu znajomych, mających dostawczaki jesteśmy z tego bardzo zadowoleni.. a nasze portfele jeszcze bardziej...
Oto moje doświadczenia z bioestrem ze stacji "Bliska".
_________________
jaculo
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 09-07-2010, 19:35   

morze to zbieg okoliczności,ale w zeszłym roku jak zacząłem lać bio, po kilku tankowaniach zaczęły się kłopoty z pompa...żadnych innych dolegliwości nie miałem
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 12-07-2010, 20:16   

jaculo napisał/a:
Zaskakujące są te wypowiedzi... Coś na podobe " a. wlałem dziś pb 98 zamiast pb 95 i wiesz że auto lepiej jechało.." bzdura.. t (...)Oczywiście zimą trzeba mieszać z "napędem". Co do jakości tego paliwa to poczytajcie na stronie np: http://www.orlen.pl/PL/Dl...y/Bioester.aspx a dowiecie się np że
-Stosowanie Bioestru chroni środowisko naturalne. Powoduje znaczne obniżenie emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych
-dzięki dobrym właściwościom smarnym zabezpiecza aparaty wtryskowe przed nadmiernym zużyciem, lepsze spalanie - dzięki wyższej zawartość tlenu w stosunku do ON, dobre osiągi silnika - dzięki wysokiej liczbie cetanowej (51) itd.. itp....
(...)
Oto moje doświadczenia z bioestrem ze stacji "Bliska".


Wszystko pięknie, zgadzam się z Tobą w 200% ale jest małe ale ... jeździłem na BIO przez ponad półroku, efekty które opisałem po prostu wystąpiły i tyle. Bioester jest lepszym rozpuszczalnikiem i silniej działa na elementy gumowe więc mogą (co wcale nie znaczy, że muszą) występować rozszczelnienia. Problem cieknącej pompy w silniku 4M40 występuje przy normalnym paliwie, więc właściwości BIO nie wpłyną na to zbawiennie.
Popieram ideę biopaliwa, chętnie był opalał nim w C.O. (niestety do tego celu nie można kupić BIO bez akcyzy) jednak uważam, że różnica w cenie zbytnio nie zachęca do takich eksperymentów.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 28-07-2010, 16:40   

Odpowiem na przykladzie poprzedniej bryki: nowej fabrycznie Mazdy BT-50. Szkoda zabawy w bio. Wyrazny spadek mocy i zwiekszone spalanie. Tak samo jak niezadowolny bylem z Vervy ON. Klekot a nie auto. Po prostu lalem zwyklego Diesla i bylo najlepiej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.