Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Jaki olej 10w/40 czy moze 5w/30 do 3,0 V6 181KM ??
Autor Wiadomość
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 15-07-2010, 16:36   [3.0 V6] Jaki olej 10w/40 czy moze 5w/30 do 3,0 V6 181KM ??

Chce zmienic olej ale nie wiem co bylo wlane :( Przebieg 180tys km ,co polecacie??
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-07-2010, 16:40   Re: Jaki olej 10w/40 czy moze 5w/30 do 3,0 V6 181KM ??

5eba napisał/a:
Chce zmienic olej ale nie wiem co bylo wlane :( Przebieg 180tys km ,co polecacie??

10W/40
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 15-07-2010, 20:30   

Dobra, a tak ogolnie co mitsu zaleca dla tego motoru?? Co lali w serwisie kupujac nowke sztuke?? W galancie V6 jakiego mialem w ASO lali mu 5w/30. Wiadomo,glownie w kwesti wyboru oleju chodzi o hydraulike ,zeby jej nie zaszkodzic. A prawda jest taka ,ze tanszy olej zmieniany czesciej jest lepszy od drogiego zmienianego zadziej :) - z takiego zalozenia ja wychodze :)

[ Dodano: 16-07-2010, 22:59 ]
Kupilem ELF Evolution SXR 5w/30 http://www.olejesamochodo...d=ELEV4&lang=pl ,dzis zmienilem ( filtr oleju wg filtrona to OP617 - katalogi podaja inaczej),rano sprawdze stan no i bede obserwowal co sie dzieje ze zurzyciem oleju, praca hydrauliki itd.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 28-07-2010, 16:35   

Misia wszystko przyjmie byle nie za dobre. Czyli syntetyk odpada bo raczej nie wiadomo co bylo lane przez poprzedniego. Dowolny polsyntetyk 5W/10W i 30/40 bedzie na pewno ok.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-07-2010, 22:06   

A co jest takiego w syntetyku żeby przy przebiegu około 180tys go nie stosować?
Czy lepszy olej bardziej zaszkodzi silników niż gorszy jeśli ma wyższą lepkość, dłużej pozostawia film olejowy na podzespołach silnika, jest bardziej odporny na wysoką temperaturę i krzepnie przy niższych temperaturach niż olej gorszy?
Więc ostatnie pytanie, po co lać gorsze oleje jeśli są dostępne niewiele drożej oleje o lepszych parametrach?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-07-2010, 22:27   

ja na poczatku wlalem 10W40 bo nie wiem co bylo wczesniej, potem przy 100 tys. km zrobilem plukanke silnika i teraz jezdze na 0W40. Jak narazie zadnych problemow, silnik wydaje mi sie se ciszej chodzi i nie ma metalicznich stukow ktore mialem wczesniej na zimnym silniku
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 29-07-2010, 12:03   

plecho1 napisał/a:
A co jest takiego w syntetyku żeby przy przebiegu około 180tys go nie stosować?


Jesli masz pewnosc, ze byl poprzednio stosowany to nic. Jednak we wczesnych latach 90-tych nikt nie slyszal o syntetykach i jesli Misia jezdzila na mineralnym to zmiana na syntetyk na 100% spowoduje wyplukanie nagaru i zaczyna silniczek ,,brac'' ten wspanialy syntetyk.
Mieszanka syntetyczno-mineralna nie wchodzi w gre. Owszem, mozna przeplukac silnik i wtedy wlac syntetyka. Jednak nie ma sie co czarowac: 180 tys. to nie jest NIC dla silnika.
Wedlug mnie nie maja sensu ekperymenty na swoim ukochanym autku, zreszta za spora kase wydana na drogie, przereklamowane, cudowne materialy eksploatacyjne majace ze starego auta zrobic nowe ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-07-2010, 12:29   

Ja mam przejechane 170 tys i jakieś 5tys temu zalałem syntetyk Motula i też nie wiem co było poprzednio, zastosowałem tylko płukankę przy zmianie. Nic negatywnego się nie dzieje a wręcz odwrotnie, oleju przestało ubywać i auto zaczęło ciszej pracować. Takich przykładów na forum jest cała masa i nie trafiłem jeszcze by ktoś napisał że po wlaniu syntetyka autom zaczęło brać więcej oleju czy z silnikiem zaczęły się dziać jakieś dziwne rzeczy. Przy takim przebiegu , jeśli auto bierze olej to albo było przegrzane i pierścienie nie spełniają swojej funkcji albo uszczelniacze zaworów do wymiany. I nie jest prawdą że syntetyk jest czymś złym dla silnika powyżej 100tys km. Obawy biorą się z zabobonów starych mechaników którzy zalewali gorszy olej bo był tańszy jak auto zaczęło go więcej brać.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 29-07-2010, 18:47   

Bushey napisał/a:
... Jednak we wczesnych latach 90-tych nikt nie slyszal o syntetykach ...


Nie wiem jak wczesniej ale w 94 kupowalem nowego poloneza i do niego wlalem sysntetyk Quaker State, pozniej zmienilem na Mobil 1
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 29-07-2010, 23:15   

Na tym 5w/30 zrobilem juz ok 2 tys km i nawet mikron na miarce nie zszedl z poziomu - reasumujac, oleju nie ubywa wiec krzywdy mu nie zrobilem.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 30-07-2010, 20:59   Re: Jaki olej 10w/40 czy moze 5w/30 do 3,0 V6 181KM ??

5eba napisał/a:
Chce zmienic olej ale nie wiem co bylo wlane :( Przebieg 180tys km ,co polecacie??
Prosta sprawa...wchodzisz na stronkę byle jakiego sklepu i sprawdzisz sobie jaki do T

[ Dodano: 30-07-2010, 21:03 ]
5eba napisał/a:
Chce zmienic olej ale nie wiem co bylo wlane :( Przebieg 180tys km ,co polecacie??
Prosta sprawa...wchodzisz na stronkę byle jakiego sklepu i sprawdzisz sobie jaki do Twego auta przewidują olej
np. tu
http://sklep.intercars.com.pl/
a na co się zdecydujesz to już Twoja sprawa...no parametry oleju zbliżone do zalecanych powinieneś zachować, a reszta to kwestia zasobności portfela.
Ja osobiście leję Castrol :wink: mam trzy pędzidła i we wszystkich silnikach jest zalany olej tej firmy.
 
 
 
maniek01_1971 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3500 V45
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 30-08-2010, 23:35   

5 W 30 ubywało mi ze stanu (ok. 1-1,5 litra dolewek na 10 tys km). Zalałem 10W40 i jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewania (silnik 3,5 benzyna 6G74, przebieg 250 tys.km). Pozdrawiam.
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 31-08-2010, 20:51   

maniek01_1971 napisał/a:
5 W 30 ubywało mi ze stanu (ok. 1-1,5 litra dolewek na 10 tys km). Zalałem 10W40 i jeżdżę od wymiany do wymiany bez dolewania (silnik 3,5 benzyna 6G74, przebieg 250 tys.km). Pozdrawiam.

Taka jest właśnie różnica miedzy syntetykiem, a minerałem :arrow:
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 08-09-2010, 17:19   

Mi na 5w/30 nie wciagnal nic przez 3 tys km wiec jest ok :)
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.