 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Tempomat |
Autor |
Wiadomość |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2010, 10:12 Tempomat
|
|
|
Byc może temat byl juz wczesniej poruszany ale informacji odnośnie mojego przypadku nie znalazłem. Od jakiegos czasu nie załącza mi się tempomat. Klawisz po wcisnięciu sie podswietla natomiast na desce rozdzielczej nie zapala sie lampka. Zarówno przy predkosci ponad 40 km/h jak i na postoju sytuacja jest taka sama.
Co już sprawdziłem: włącznik tempomatu przetestowałem ze względu na poprawność działania wg. serwisówki, nastepnie krańcowki na pedałach sprzęgła i hamulca - wymienilem na nowe, pompkę podcisnienia sprawdziem podłaczajac bezpośrednio do 12V - działa, przewody podcisnienia (wszystkie) również sprawdziłem - są w porządku.
Odczytałem błędy. Pojawia się błąd 25 (test przeprowadzony na postoju). Ten błąd pojawia się gdy prędkość jest niższa niż 40 km/h - więc jest w porządku), nie pojawia się natomiast błąd 24, który jesli wystepuje razem z błędem 25 świadczy o poprawnym działaniu obwodu czujników prędkości. Wyczytałem, że jesli nie znika błąd 25 to defekt leży w obwodzie czujnikow predkości - czyli mam sprawdzic czujniki predkosci (i ABS) w kołach przednich? Przy wcisnietych pedałach sprzęgła i hamulca błędy, które wyskakuja są adekwatne do położenia krańcówek wiec jest w porzadku. ABS działa poprawnie aczkolwiek przy prędkosciach rzedu 180 km/h potrafi sie wyłączyć TCL. Myslę, że w tym lezy problem, własnie w tych czujnikach. Prędkościomierz wskazuje poprawnie moją predkość. Czy ktoś z Was ma jakies sugestie odnośnie takiego przypadku lub może już sie z tym spotkał? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-07-2010, 11:26 Re: Tempomat
|
|
|
Z tego co zrozumiałem z instrukcji jeśli chodzi o VEHICLE SPEED SENSOR to jest to czujnik który jest przy prędkościomierzu. Sprawdź czy ECU nie daje też błędu nr 24. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2010, 11:34
|
|
|
sprawdzałem ECU - nie pokazuje żadnych błędów. Ze zdjecia w przyklejonym temacie "odczytywanie błędów", którego jesteś autorem jest uwzględniony błąd 25 - trzeba sprawdzić czujniki predkości na osi tylnej |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-07-2010, 12:58
|
|
|
bubek napisał/a: | sprawdzałem ECU - nie pokazuje żadnych błędów. Ze zdjecia w przyklejonym temacie "odczytywanie błędów", którego jesteś autorem jest uwzględniony błąd 25 - trzeba sprawdzić czujniki predkości na osi tylnej |
Na zdjęciu jeśli o tym mówisz, jest lista błędów TCLu a nie tempomatu.
Tempomat odczytuje prędkość z czujnika predkosci który jest w zegarach. Wiem że jak mi padła skrzynia i nie działał prędkościomierz to nie działał też tempomat. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2010, 14:00
|
|
|
No tak...a u mnie działa i skrzynia i TCL i prędkościomierz. A czy aby tempomat nie jest uzalezniony w jakis sposób od TCL'u jesli chodzi o czujniki? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-07-2010, 18:05
|
|
|
bubek napisał/a: | No tak...a u mnie działa i skrzynia i TCL i prędkościomierz. A czy aby tempomat nie jest uzalezniony w jakis sposób od TCL'u jesli chodzi o czujniki? |
Nie jest (tempomat występował w Diamante, które w podstawowej wersji nie miało nawet czasami ABSu natomiast tempomat był). Prędkościomierz może działać bo jest napędzany mechanicznie. Natomiast w prędkościomierzu jest taki czujnik, który nadaje impulsy podczas jazdy. On może być niesprawny (albo połączenie). Tempomat nie korzysta z niczego innego do ustalenia prędkości jak z tego czujnika. Zresztą w serwisówce jest to opisane. Czujnik jest nazwany REED SWITCH. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2010, 08:31
|
|
|
fakt, jest ten REED SWITCH, jeszcze go nie sprawdzałem, najpierw przejrzę czujniki przy kołach, jesli nic sie nie zmieni to przetestuję ten czujnik |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-07-2010, 11:19
|
|
|
bubek napisał/a: | fakt, jest ten REED SWITCH, jeszcze go nie sprawdzałem, najpierw przejrzę czujniki przy kołach, jesli nic sie nie zmieni to przetestuję ten czujnik |
Czujniki ABSu nie mają nic do tempomatu, usiłuję to powiedzieć od 1 posta. Ten czujnik działa na takiej zasadzie ze załącza mase (im szybciej się kręci linka tym cześciej). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2010, 18:22
|
|
|
Dzisiaj wyciągnąłem licznik i sprawdziłem REED SWITCH. Sprawdzenie REED SWITCH'a przeprowadziłem w sposób przedstawiony w manualu czyli kręcąc śrubokrętem najpierw w jedną stronę, a potem w drugą sprawdzając przewodność i jej brak na odpowiednich stykach za pomocą omomierza. I cóż - wyszło tak jak podaje manual - kręcąc w jedna stronę sprawdzić 4-krotnie przewodność i jej brak, w drugą strone to samo - wszystko było poprawnie. Przy okazji sprawdziłem żarówki, styki na złączach, nie było zastrzezeń. A tempomat jak nie działał tak nie działa. Ktoś ma pomysł co robić dalej? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-07-2010, 18:39
|
|
|
bubek napisał/a: | Dzisiaj wyciągnąłem licznik i sprawdziłem REED SWITCH. Sprawdzenie REED SWITCH'a przeprowadziłem w sposób przedstawiony w manualu czyli kręcąc śrubokrętem najpierw w jedną stronę, a potem w drugą sprawdzając przewodność i jej brak na odpowiednich stykach za pomocą omomierza. I cóż - wyszło tak jak podaje manual - kręcąc w jedna stronę sprawdzić 4-krotnie przewodność i jej brak, w drugą strone to samo - wszystko było poprawnie. Przy okazji sprawdziłem żarówki, styki na złączach, nie było zastrzezeń. A tempomat jak nie działał tak nie działa. Ktoś ma pomysł co robić dalej? |
Może problem z reed-switch jest pomiędzy komputerem tempomatu a licznikiem. Zauważ że pisałes że ECU nie daje tego błędu. Jesli problem by lezał w liczniku to bład też by się pojawiał na ECU. Ja myślę że problem jest gdzieś pomiędzy - albo we wiązce albo przy wtyczce tempomatu (bardziej pradopodobne) - komputer tempomatu jest pod kokpitem, ustawiony na pion przed komputerem klimatyzacji (tak jest w wersji z automatem). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2010, 18:48
|
|
|
W takim razie następny etap przede mną, tu będzie trochę więcej roboty z rozbieraniem. ale przy okazji zobaczę czy da się klapkę od półki pod radiem naprawić.
[ Dodano: 27-07-2010, 21:43 ]
Dorwałem sie dzisiaj do sterownika tempomatu (pod kokpitem) i ... no własnie, po ogledzinach wizualnych i manualnych nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń mechanicznych, przewody w stanie fabrycznym (deczko zakurzone). Zanim złożyłem wszystko do kupy oczywiście sprawdziłem ruszając wiązką przewodów na różne strony, testowałem, odczytywałem błędy i dalej to samo, te same błędy wyskakują. spróbuję załatwić na przetestowanie sterownika i podłączyć, zobaczymy co będzie...jeśli dalej to samo to juz nie wiem gdzie dalej szukać |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 29-07-2010, 18:11
|
|
|
Hej.Może po prostu komp się uszkodził,lub masz coś odłączone lub rozregulowane |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2010, 20:23
|
|
|
Slaw, sprawdzałem wszystko co się dało i nie widziałem zadnych uszkodzeń, zarówno mechanicznych ja i elektrycznych. Nie wykluczone, że komp moze byc padnięty. A może masz taki do pozyczenia w celu przetestowania? |
|
|
|
 |
|
|