Ktoś wie co to za czujnik? Diamante - Skrzynia szarpie |
Autor |
Wiadomość |
gadek80 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2010, 13:16 Ktoś wie co to za czujnik? Diamante - Skrzynia szarpie
|
|
|
Witam. Mitsubishi Diamante 3,5 24v 97r
Czy ktoś z was wie do czego może służyć ten czujnik?
Zamontowany jest w skrzyni biegów od góry i wpuszczony do środka.
Auto stało ponad rok i przy naprawie mechanik złamał ten czujnik.
Nie wiem czy akurat on jest przyczyną, ale teraz skrzynia szarpie przy zmianie biegów i gdy dojdzie do 3 biegu przełącza się na tryb awaryjny (świeci się lampka włączonego aktualnie biegu i lampka N mruga)
Czy ma ktoś jakąś poradę? Czy można to naprawić, czy mozna kupić albo od jakiego auta dopasować i czy on może być przyczyną szarpania skrzyni?
Olej ma prawidłowy stan.
http://www.fotosik.pl/pok...6a5e0a058f.html
Pozdrawiam Maciek |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-07-2010, 14:33
|
|
|
Ciężko powiedzieć co to może być, podejrzewam że jest to czujnik obrotów skrzyni.
Na podstawie tego komputer wie kiedy zmienić bieg. Jednakże to są tylko moje domysły oparte na tym jak zbudowana jest skrzynia w Sigmie.
Niestety w Diamante II jest zupełnie inna skrzynia niż w poprzednikach, być może coś się da dobrać z Galantów EA5A bo tam jest podobna skrzynia (ta sama generacja skrzyń). Jednakże nie liczyłbym na cuda, to jest właśnie problem z diamante II...nie masz odpowiednika w europie i moze być problem jak coś siądzie. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
gadek80 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2010, 19:59
|
|
|
Prawdopodobnie to czujnik obrotów skrzyni, bo normalnie drive i wsteczny na postoju nie szarpią a dopiero jak jedzie to ostro przerzuca a końcówka czujnika przyciąga metalowe rzeczy to jest tam jakiś magnez.
Może uda się polutować, bo pękła ścieżka jedna i odpadł rezystor smd 102. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-08-2010, 12:45
|
|
|
gadek80 napisał/a: | Prawdopodobnie to czujnik obrotów skrzyni, bo normalnie drive i wsteczny na postoju nie szarpią a dopiero jak jedzie to ostro przerzuca a końcówka czujnika przyciąga metalowe rzeczy to jest tam jakiś magnez.
Może uda się polutować, bo pękła ścieżka jedna i odpadł rezystor smd 102. |
Wydaje się że to jeden z tych 2 czujników które są zaznaczone na czerwono.
Numery odpowiednio (24619P i 24619) MR534577 i MR567292 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 02-08-2010, 10:15
|
|
|
naprawić bym mógł. musisz podesłać. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
gadek80 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2010, 23:48
|
|
|
Dzięki wam bardzo za pomoc. Już dzisiaj go wykręciłem całego wraz z obudową. Jest to czujnik obrotów skrzyni. Po naprawieniu polutowaniu ścieżek) skrzynia chodzi ładnie i płynnie i błąd na lampkach już się nie wyświetla.
Pozdrawiam Maciek |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-08-2010, 23:52
|
|
|
gadek80 napisał/a: | Dzięki wam bardzo za pomoc. Już dzisiaj go wykręciłem całego wraz z obudową. Jest to czujnik obrotów skrzyni. Po naprawieniu polutowaniu ścieżek) skrzynia chodzi ładnie i płynnie i błąd na lampkach już się nie wyświetla.
Pozdrawiam Maciek |
<wow> Nie spodziewałem się że to się da naprawić, ale jak widac cuda się zdarzają, oby chodziło jak najdłużej. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|