[1G 90-94] skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
darocbr
Nowy Forumowicz

Auto: 1g 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: krakow
|
Wysłany: 01-08-2010, 16:14 [1G 90-94] skrzynia
|
|
|
witam szanownych forumowiczow mam pytanko odnosnie mojego miska, otoz kiedy ruszam na wstecznym podczas zmiany biegu na wsteczny jest zgrzyt,jedynka w miare lepiej , i reszta z tym ze nie plynnie wchodza , najgorzej wsteczny, niewiem takie mam wrazenie jakby nie wysprzeglał dobrze. Co o tym sadzicie autko mam od niedawna , i niewiem czym to jest zpowodowane , jeszcze jedno jaki olej wymienic w silniku bo nie wiem na jakim był, z gory dziekuje za odp. pozdrawiam |
_________________ Pal gume nie dusze |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 17-08-2010, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-08-2010, 17:21
|
|
|
witamy serdecznie na forum
co do oleju znajdziesz na forum multum tematów dot. oleju w 1G, na przykład w tym
co do skrzyni też są tematy opisujące problemy, rozwiązania (opcja szukaj nie boli), ale po prostu masz synchronizatory zjechane jak wiele osób...
sprawdzenie czy sprzęgło wysprzęgla możesz sprawdzić na 2 sposoby: podnieść jedno/dwa przenie koła, wbić 1,2 i zobaczyć czy jak wysprzęglisz koła się kręcą, albo drugi sposób (nie działa jak synchronizatory są sprawne): na postoju na luzie wcisnąć sprzęgło i delikatnie popchać drążek w pozycje jakiegoś biegu ale nie wbijaj biegu tylko zbliż do siebie zębatki, jak będzie cały czas zgrzytało (będą ocierały o siebie) znaczy że nie wysprzęgla, wtedy będziemy myśleć |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
darocbr
Nowy Forumowicz

Auto: 1g 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: krakow
|
Wysłany: 01-08-2010, 18:03 re
|
|
|
podnioslem jedna strone, dalem na jedynke i na wolnych obrotach jak wysprzegliłem kolo stoji, kak dodam gazu delikatnie sie kreci. dodam ze wsteczny na zimnym lepiej wchodzi zblizalem lewarek delikatnie na wstecznym to tarcie bylo. jedynka reszta ok. moze to kwestia regolacji. |
_________________ Pal gume nie dusze |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 01-08-2010, 19:29
|
|
|
darocbr napisał/a: | otoz kiedy ruszam na wstecznym podczas zmiany biegu na wsteczny jest zgrzyt, |
jak ruszasz czy jak wrzucasz, bo przy w rzucaniu moze wystepować i jest to normalne,
jak reszta biegów chodzi słabo to wymien olej w skrzyni ,najlepiej na RedLine i bedziesz miec spokoj |
|
|
|
 |
darocbr
Nowy Forumowicz

Auto: 1g 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: krakow
|
Wysłany: 01-08-2010, 20:31 re
|
|
|
reszta biegow w miare , choc troszke trzeba siły uzyc,ale nie zgrzytaja tylko wsteczny i zgrzyta jak wrzucam . |
_________________ Pal gume nie dusze |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-08-2010, 21:18
|
|
|
MATi1G napisał/a: | wymien olej w skrzyni ,najlepiej na RedLine i bedziesz miec spokoj |
popieram Mati'ego, powinno pomóc, wsteczny ma prawo zgrzytnąć, jak koło kręci się dopiero jak dodasz gazu to w pożądku, najprawdopodobniej kręci się dzięki bliskości sprzęgła z zamachem i nie ma nic wspólnego z brakiem wysprzęglenia |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
darocbr
Nowy Forumowicz

Auto: 1g 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: krakow
|
Wysłany: 01-08-2010, 21:38
|
|
|
ok chlopaki wymienie olej i zobaczymy dzieki wam bardzo |
_________________ Pal gume nie dusze |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-08-2010, 08:48
|
|
|
Tylko zmień olej na jakiś dobry a nie pierwszy lepszy. Kiedyś przy wymianie sprzęgła zalali mi elfa niby o fabrycznych parametrach to nie dało się autem jechać, każda zmiana biegu to zgrzyt. Osobiście polecam redline, skrzynka po zalaniu nim nie do poznania.
Co do zgrzytania wstecznego to ma prawo bo nie jest synchronizowany, pomaga ponowne wciśnięcie sprzęgła. |
|
|
|
 |
darocbr
Nowy Forumowicz

Auto: 1g 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: krakow
|
Wysłany: 16-08-2010, 21:57 re
|
|
|
witam ponownie olej wymieniony, i nic to samo sie dzieje zastanawiam sie nad sprzeglem ??? hmmmmmm |
_________________ Pal gume nie dusze |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-08-2010, 08:07
|
|
|
w takim razie polecam sprawdzić czy masz dobrze wyregulowane sprzęgło i poziom płynu w układzie sprzęgłowym gdyż jest on hydrauliczny, regulacja sprzęgła znajduje się przy pedałach, jest tam taka śrubka, znajduje się ona w miejscu gdzie "dźwignia" sprzęgła łączy się z pompką sprzęgła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-08-2010, 08:13
|
|
|
jaki olej wlałeś, jak spuściłeś i jak uzupełniłeś nowym? jaki kolor miał olej który wylałeś i ile go było? pytam bo chcę wiedzieć czy dobrze to zrobiłeś, może wlałeś trochę za mało... jak stary olej jest "srebrny" jak kolor metalik (opiłki metalu, dużo) boję się że lepiej ta skrzynia chodzić nie będzie, trzeba by podmienić
co do sprzęgła możesz spróbować go "doszpanować" tak jak kolega pisze wyregulować tak by mocniej wciskało tłoczek do cylinderka, może zrób zdjęcie tłoczka który popycha łapę sprzęgła na skrzyni, może tam jest coś nie tak |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
darocbr
Nowy Forumowicz

Auto: 1g 93 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: krakow
|
Wysłany: 17-08-2010, 12:20 re
|
|
|
ok chlopaki, zrobilem tak zlalem stary olej okolo 2 l syf nie zaowazylem opilkow , wlalem nowy mobilube 2 l i tyle narazie . mowicie o regolacji sprzegla hmm sproboje to jeszcze zrobic . |
_________________ Pal gume nie dusze |
|
|
|
 |
kicek86
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 149 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-08-2010, 15:07
|
|
|
jak na mój gust nie reguluje się tą śrubką tylko popychadłem do pompki sprzęgła czyli ten bolec co jest przy pedale sprzęgła bardziej dokręcasz lub odkręcasz. Jak mocniej odkręcisz to później powinno sprzęgło brać. Jak się mylę to poprawcie mnie |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-08-2010, 15:12
|
|
|
kicek86 napisał/a: | jak na mój gust nie reguluje się tą śrubką tylko popychadłem do pompki sprzęgła czyli ten bolec co jest przy pedale sprzęgła bardziej dokręcasz lub odkręcasz. Jak mocniej odkręcisz to później powinno sprzęgło brać. Jak się mylę to poprawcie mnie |
Ja regulowałem dokładnie w ten sposób. |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 17-08-2010, 22:52
|
|
|
DOKŁADNIE TYLKO JAK BEDZIESZ TAM KRECIŁ TO MUSISZ MIEĆ JAKIES POJECIE O TYM BO ALBO USTAWISZ ZA CIASNO I SIE BEDZIE SLIZGAC ALBO BEDZIE FLAKOWATE |
|
|
|
 |
|