Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Sonda Lambda i błąd 11?? Pomocy
Autor Wiadomość
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-08-2010, 10:19   [CAxA] Sonda Lambda i błąd 11?? Pomocy

Witam wszystkich. W marcu tego roku zaczął mi się pojawiać błąd sondy lambda- błąd nr 11. Sondę wymieniłem na nową firmy NGK zakupioną u Japaneze za niecałe 200zł. Wczoraj błąd znowu się pojawił. Czy to oznacza, że kolejna sonda padła? Czy błąd 11 może pojawić się z innych przyczyn, czy definitywnie oznacza padniętą sondę lambda? Dlaczego po niecałym pół roku znowu pojawił się ten problem.
Dodam jeszcze, że dziś jadąc samochód zgasł i nie chciał odpalić po 10-15 min odpalił i niby jest OK. Poprzednim razem przed wymianą było podobnie a gasł zawsze w deszczowe dni lub po wjechaniu w większą kałużę.
Czekam na wasze pomysły i z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez pruslaw 03-08-2010, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 03-08-2010, 14:15   

Błąd 11 oznacza nieprawidłowe informacje pochodzące z sondy lambda, niekoniecznie oznacza padniętą sondę. Sprawdź czy przypadkiem nie masz pękniętego kolektora wydechowego. U mnie pospawanie kolektora wyeliminowało pojawiający się co jakiś czas błąd sondy lambda.

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-08-2010, 17:47   

A czy przyczyną może być błędne wskazania, któregoś z czujników temperatury?? Tak sobie pomyślałem, że jeśli czujnik źle podaje temperaturę silnika to dawkowanie paliwa też jest błędne. Piszę o tym bo chyba mam problem również ze ssaniem. Wcześniej jak miałem Civica to po odpaleniu nawet w lato przez 2-3 min chodził na wyraźnie wyższych obrotach. W Colcie tego nie ma, poza tym ciężko odpala po nocy czasem nawet 2 razy trzeba ma problem przez 2-3 sekundy żeby wejść na obroty. Jak myślicie może być coś nie tak z czujnikiem temperatury?? Kolektor jutro podjadę sprawdzić.
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 03-08-2010, 20:13   

Jeśli chodzi o obroty to bardziej bym stawiał na silniczek krokowy, ale to na szczęście możesz bardzo łatwo sprawdzić metodą organoleptyczną. Po prostu po przekręceniu zapłonu popatrz chwilę (pół minuty) na mechanizm przepustnicy, powinien się po chwili ruszyć. Raczej nie wiązałbym jednego z drugim, ale w tej kwestii niech się ktoś mądrzejszy ode mnie wypowie:P

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-08-2010, 20:40   

pruslaw napisał/a:
A czy przyczyną może być błędne wskazania, któregoś z czujników temperatury??
Tak.
pruslaw napisał/a:
Tak sobie pomyślałem, że jeśli czujnik źle podaje temperaturę silnika to dawkowanie paliwa też jest błędne. Piszę o tym bo chyba mam problem również ze ssaniem. Wcześniej jak miałem Civica to po odpaleniu nawet w lato przez 2-3 min chodził na wyraźnie wyższych obrotach. W Colcie tego nie ma, poza tym ciężko odpala po nocy czasem nawet 2 razy trzeba ma problem przez 2-3 sekundy żeby wejść na obroty
Miałem takie objawy przy padniętym 2 pinowym czujniku temperatury w Galancie. Sprawdź jego oporność.
omenek napisał/a:
Jeśli chodzi o obroty to bardziej bym stawiał na silniczek krokowy
Na zimnym silniku nie pracuje, tym samym nie ma nic do wolnych obrotów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.