Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Misiek zżera prąd z aku. PILNE:!: :!: :!:
Autor Wiadomość
sagancik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V GLXi 1990r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 23-01-2009, 11:19   [C62A 1.5] Misiek zżera prąd z aku. PILNE:!: :!: :!:

Witam mój misiek zżera prąd z aku co może być tego przyczyną? Rozłączyłem już radio, zegarek i alarm, który był w nim zamontowany 3 lata temu. Misiek po naładowaniu akumulatora pali od razu ale starczy ja się przejadę i zgaszę to już nie ma prądu w aku. Posiada również inst. LPG, która przestała działać, przestał również działać centralny zamek na pilota zamontowany razem z alarmem. Co może być przyczyną i jak to zrobić? Muszę to zrobić w ten weekend bo potrzebuje go od poniedziałku. Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-01-2009, 11:42   

a jakie ma ladowanie?
albo brakuje ladowania, albo aku juz zdycha (moj poprzedni tez po naladowaniu trzymal kilka godzin), albo masz zwarcie...
sprawdz wszystkie bezpieczniki i ladowanie
 
 
sagancik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V GLXi 1990r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 23-01-2009, 11:45   

Kupiłem nowe aku i dwa dni było dobrze. Jak sprawdzić ładowanie i bezpieczniki? Nowy nie trzyma nawet kilku godzin tylko do pierwsze odpalenie a po zgaszeniu już aku nie daje rady.

[ Dodano: 23-01-2009, 11:53 ]
A gdzie znajdę bezpieczniki? Oprócz tych w komorze silnika.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-01-2009, 14:17   

Pierwsza sprawa ładowanie.
Sprawdza się woltomierzem - możesz kupić miernik w markecie za 20zł albo podjechać do pierwszego lepszego elektryka.
Ładowanie powinno być w zakresie 13.8-14.4V
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-01-2009, 14:51   

no i zmierz pobor pradu jaki masz przy wylaczonym silniku(takim samym to miernikiem). wypinaj po kolei bezpieczniki i obserwuj miernik. Jak spadnie znaczy ze masz namiary na usterke. powodzenia
ps. bezpieczniki masz z lewej strony w okolicach pedałow,taka czarna skrzyneczka
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-01-2009, 15:12   

spec-ldz napisał/a:
bezpieczniki masz z lewej strony w okolicach pedałow,taka czarna skrzyneczka

oraz w komorze silnika - tez czarna skrzyneczka przy akumulatorze

[ Dodano: 23-01-2009, 15:13 ]
josie napisał/a:
Ładowanie powinno być w zakresie 13.8-14.4V

i niezalezne od obrotow silnika
 
 
mandesik1406 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26-01-2009, 02:05   

kolego miałem ten samm problem. co prawba nie w japoncu a w audi 80. no i ja nie byłem az tak bardzo zbesperowany zeby szystko odpinac :shock: no ale juz mówie przyczyne. po zaprowadzeniu do elektryka ten stwierdził po ogladnieciu ze kabel plusowy który dochodzilo do rozrusznika z racjji wieku przetarł sie i zwierał. a ze kabelek był przymocowany do karoseri spinka to łatwo sie domyyslec jakie byly nastepstwa. takze ja sugieruje ze moze byc to zwarcie a nawet jestem o tym przekonany i tak jak koledzy podpowiadaja to sprawdz pobór prondu na wlaczonym jak i wyłączonum silniku. a to ze ci nie ładuje podczas jazdy to juz napewno altelnator a to najłatwej sprawdzic wyjmujac akumulator na zapuszczonum silniku
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2009, 09:24   

mandesik1406, w Audi 80 mojej siostry, to z pradem dzialy sie tak dziwne rzeczy, ze nawet trudno wszystkie usterki tego szajsu wymienieniac
natomiast Mitsubishi jest w 99.9% odporne na problemy z elektryka, wiec albo cos po dzwonie sie przetarlo itd. albo ktos nieumiejetnie zakladal alarm, radio, immobiliser itp. albo czegos nie dokrecil...
 
 
mandesik1406 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Łomianki
Wysłany: 28-01-2009, 08:53   

no moze i racja ze 80 w tym temacie nie była najsprawniejsza. a o tym ze mitsubishi jest tak sprawne elektrycznie to nie wiedziałem. no i ostatnie przezycia z moim autem mnie w tym ie utwierdzaja :( ale pomijajac moje zale to proponuje miernik a w ostatecznosci dobrego elektryka
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 28-01-2009, 14:41   

w sprawie akumulatora: od nowości w Colcie (patrz spritmonitor) jest ten sam akumulator - przyjechał z autem, dolewam wody, nie ładuję
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
jelonek98 
Forumowicz


Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-08-2010, 21:54   

Witam. Niedawno w Miśku padł mi alternator. Na początku myślałem, że to szczotki jednak po rozebraniu okazało się, że w miejscu na wirniku gdzie szczotki "zbierają prąd" starła się też warstwa miedziana. Po wymianie szczotek w dalszym ciągu nie było ładowania. Zakupiłem używany alternator Misiek odpalił i jeździ. Martwi mnie tylko jedna rzecz napięcie ładowania na początku (po odpaleniu samochodu) wynosi 14,4 V po 10 min już jest tylko 13.5 - 13.8. Czy jest możliwe że akumulator jest naładowany i dlatego napięcie tak spada? I druga sprawa kiedy włączę wszystkie odbiorniki prądu (radio, awaryjne, światła drogowe i zwykłe, ogrzewanie szyby, przeciwmgłowe) ładowanie na początku to 13.5 - 13.2 po około 5 min spada do 12,5 - 12,8 V. Nie wiem czy to jest normalne czy może coś nie tak z alternatorem? Z góry dziękuję za odpowiedź.
_________________
Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-08-2010, 21:41   

jelonek98 napisał/a:
Na początku myślałem, że to szczotki jednak po rozebraniu okazało się, że w miejscu na wirniku gdzie szczotki "zbierają prąd" starła się też warstwa miedziana.
Trzeba było wymienic komutator,
jelonek98 napisał/a:
Czy jest możliwe że akumulator jest naładowany i dlatego napięcie tak spada?
Nie
jelonek98 napisał/a:
I druga sprawa kiedy włączę wszystkie odbiorniki prądu (radio, awaryjne, światła drogowe i zwykłe, ogrzewanie szyby, przeciwmgłowe) ładowanie na początku to 13.5 - 13.2 po około 5 min spada do 12,5 - 12,8 V. Nie wiem czy to jest normalne czy może coś nie tak z alternatorem? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Albo coś nie tak z alternatorem, albo gubi się masa na silniku.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-08-2010, 21:59   

jelonek98 napisał/a:
Martwi mnie tylko jedna rzecz napięcie ładowania na początku (po odpaleniu samochodu) wynosi 14,4 V po 10 min już jest tylko 13.5 - 13.8
mam podobnie, 14,1 i spada do 13,8V. nic z tym nie robię , auto jeździ
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-08-2010, 22:03   

tomusn napisał/a:
mam podobnie, 14,1 i spada do 13,8V.
u Ciebie w normie, ale Ty masz tylko podobnie, bo kolega pisze jeszcze, że
jelonek98 napisał/a:
po około 5 min spada do 12,5 - 12,8 V
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jelonek98 
Forumowicz


Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2010, 22:44   

Tylko że to napięcie 12 V pojawia się wtedy kiedy włączę wszystkie odbiorniki. Ale chyba tak nie powinno być bo to znaczy że aku w ogóle nie ma ładowania przy dużym poborze prądu.
_________________
Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.