[C62A 1.5] Misiek zżera prąd z aku. PILNE:!: :!: :!: |
Autor |
Wiadomość |
sagancik
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 12V GLXi 1990r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: 23-01-2009, 11:19 [C62A 1.5] Misiek zżera prąd z aku. PILNE:!: :!: :!:
|
|
|
Witam mój misiek zżera prąd z aku co może być tego przyczyną? Rozłączyłem już radio, zegarek i alarm, który był w nim zamontowany 3 lata temu. Misiek po naładowaniu akumulatora pali od razu ale starczy ja się przejadę i zgaszę to już nie ma prądu w aku. Posiada również inst. LPG, która przestała działać, przestał również działać centralny zamek na pilota zamontowany razem z alarmem. Co może być przyczyną i jak to zrobić? Muszę to zrobić w ten weekend bo potrzebuje go od poniedziałku. Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2009, 11:42
|
|
|
a jakie ma ladowanie?
albo brakuje ladowania, albo aku juz zdycha (moj poprzedni tez po naladowaniu trzymal kilka godzin), albo masz zwarcie...
sprawdz wszystkie bezpieczniki i ladowanie |
|
|
|
 |
sagancik
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 12V GLXi 1990r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: 23-01-2009, 11:45
|
|
|
Kupiłem nowe aku i dwa dni było dobrze. Jak sprawdzić ładowanie i bezpieczniki? Nowy nie trzyma nawet kilku godzin tylko do pierwsze odpalenie a po zgaszeniu już aku nie daje rady.
[ Dodano: 23-01-2009, 11:53 ]
A gdzie znajdę bezpieczniki? Oprócz tych w komorze silnika. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-01-2009, 14:17
|
|
|
Pierwsza sprawa ładowanie.
Sprawdza się woltomierzem - możesz kupić miernik w markecie za 20zł albo podjechać do pierwszego lepszego elektryka.
Ładowanie powinno być w zakresie 13.8-14.4V |
|
|
|
 |
spec-ldz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-01-2009, 14:51
|
|
|
no i zmierz pobor pradu jaki masz przy wylaczonym silniku(takim samym to miernikiem). wypinaj po kolei bezpieczniki i obserwuj miernik. Jak spadnie znaczy ze masz namiary na usterke. powodzenia
ps. bezpieczniki masz z lewej strony w okolicach pedałow,taka czarna skrzyneczka |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2009, 15:12
|
|
|
spec-ldz napisał/a: | bezpieczniki masz z lewej strony w okolicach pedałow,taka czarna skrzyneczka |
oraz w komorze silnika - tez czarna skrzyneczka przy akumulatorze
[ Dodano: 23-01-2009, 15:13 ]
josie napisał/a: | Ładowanie powinno być w zakresie 13.8-14.4V |
i niezalezne od obrotow silnika |
|
|
|
 |
mandesik1406
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 26-01-2009, 02:05
|
|
|
kolego miałem ten samm problem. co prawba nie w japoncu a w audi 80. no i ja nie byłem az tak bardzo zbesperowany zeby szystko odpinac no ale juz mówie przyczyne. po zaprowadzeniu do elektryka ten stwierdził po ogladnieciu ze kabel plusowy który dochodzilo do rozrusznika z racjji wieku przetarł sie i zwierał. a ze kabelek był przymocowany do karoseri spinka to łatwo sie domyyslec jakie byly nastepstwa. takze ja sugieruje ze moze byc to zwarcie a nawet jestem o tym przekonany i tak jak koledzy podpowiadaja to sprawdz pobór prondu na wlaczonym jak i wyłączonum silniku. a to ze ci nie ładuje podczas jazdy to juz napewno altelnator a to najłatwej sprawdzic wyjmujac akumulator na zapuszczonum silniku |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2009, 09:24
|
|
|
mandesik1406, w Audi 80 mojej siostry, to z pradem dzialy sie tak dziwne rzeczy, ze nawet trudno wszystkie usterki tego szajsu wymienieniac
natomiast Mitsubishi jest w 99.9% odporne na problemy z elektryka, wiec albo cos po dzwonie sie przetarlo itd. albo ktos nieumiejetnie zakladal alarm, radio, immobiliser itp. albo czegos nie dokrecil... |
|
|
|
 |
mandesik1406
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 28-01-2009, 08:53
|
|
|
no moze i racja ze 80 w tym temacie nie była najsprawniejsza. a o tym ze mitsubishi jest tak sprawne elektrycznie to nie wiedziałem. no i ostatnie przezycia z moim autem mnie w tym ie utwierdzaja ale pomijajac moje zale to proponuje miernik a w ostatecznosci dobrego elektryka |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28-01-2009, 14:41
|
|
|
w sprawie akumulatora: od nowości w Colcie (patrz spritmonitor) jest ten sam akumulator - przyjechał z autem, dolewam wody, nie ładuję |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
jelonek98
Forumowicz

Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-08-2010, 21:54
|
|
|
Witam. Niedawno w Miśku padł mi alternator. Na początku myślałem, że to szczotki jednak po rozebraniu okazało się, że w miejscu na wirniku gdzie szczotki "zbierają prąd" starła się też warstwa miedziana. Po wymianie szczotek w dalszym ciągu nie było ładowania. Zakupiłem używany alternator Misiek odpalił i jeździ. Martwi mnie tylko jedna rzecz napięcie ładowania na początku (po odpaleniu samochodu) wynosi 14,4 V po 10 min już jest tylko 13.5 - 13.8. Czy jest możliwe że akumulator jest naładowany i dlatego napięcie tak spada? I druga sprawa kiedy włączę wszystkie odbiorniki prądu (radio, awaryjne, światła drogowe i zwykłe, ogrzewanie szyby, przeciwmgłowe) ładowanie na początku to 13.5 - 13.2 po około 5 min spada do 12,5 - 12,8 V. Nie wiem czy to jest normalne czy może coś nie tak z alternatorem? Z góry dziękuję za odpowiedź. |
_________________ Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-08-2010, 21:41
|
|
|
jelonek98 napisał/a: | Na początku myślałem, że to szczotki jednak po rozebraniu okazało się, że w miejscu na wirniku gdzie szczotki "zbierają prąd" starła się też warstwa miedziana. | Trzeba było wymienic komutator, jelonek98 napisał/a: | Czy jest możliwe że akumulator jest naładowany i dlatego napięcie tak spada? | Nie jelonek98 napisał/a: | I druga sprawa kiedy włączę wszystkie odbiorniki prądu (radio, awaryjne, światła drogowe i zwykłe, ogrzewanie szyby, przeciwmgłowe) ładowanie na początku to 13.5 - 13.2 po około 5 min spada do 12,5 - 12,8 V. Nie wiem czy to jest normalne czy może coś nie tak z alternatorem? Z góry dziękuję za odpowiedź. | Albo coś nie tak z alternatorem, albo gubi się masa na silniku. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 04-08-2010, 21:59
|
|
|
jelonek98 napisał/a: | Martwi mnie tylko jedna rzecz napięcie ładowania na początku (po odpaleniu samochodu) wynosi 14,4 V po 10 min już jest tylko 13.5 - 13.8 | mam podobnie, 14,1 i spada do 13,8V. nic z tym nie robię , auto jeździ |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-08-2010, 22:03
|
|
|
tomusn napisał/a: | mam podobnie, 14,1 i spada do 13,8V. | u Ciebie w normie, ale Ty masz tylko podobnie, bo kolega pisze jeszcze, że jelonek98 napisał/a: | po około 5 min spada do 12,5 - 12,8 V |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jelonek98
Forumowicz

Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-08-2010, 22:44
|
|
|
Tylko że to napięcie 12 V pojawia się wtedy kiedy włączę wszystkie odbiorniki. Ale chyba tak nie powinno być bo to znaczy że aku w ogóle nie ma ładowania przy dużym poborze prądu. |
_________________ Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
 |
|
|
|
 |
|