zawór bezpieczeństwa sprężarki klimy |
Autor |
Wiadomość |
dodominika
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 16v '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 04-08-2010, 12:07 zawór bezpieczeństwa sprężarki klimy
|
|
|
Witam,
Wczoraj kilka sekund po uruchomieniu silnika, przy dosyć ostrym ruszeniu wystrzelił zawór bezpieczeństwa (tak sie domyślam że to zawór bezp) wyrzucając zielony plyn pod maskę.
Kilka sek później wyłączyłem silnik. Przez ok 2 min syczał i jak strumien gazu już troche osłabł, kliknął i chyba się zamknął. Nie uruchamiałem klimatyzacji od tego momentu. (zawór ulokowany od góry sprężarki po częściowo pod śrubą, którą przykręcona jest sprężarka do bloku silnika).
Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
Domyślam się, że nabicie będzie konieczne, ale nie chciałbym żeby znowu wszystko uciekło.
Czy trzeba taki zawór wymienić po wystrzeleniu?
Co powinienem sprawdzić przed kolejnym nabiciem?
Pozdrawiam forumowiczów.
Dominik |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-08-2010, 13:06
|
|
|
dodominika, nie wiem czy jest w galu takowy zawór. Zrób zdjęcie w którym miejscu uciekł czynnik.
Ochroną przed zbyt wysokim ciśnieniem jest czujnik ciśnienia, który rozłącza klimę, gdy w układzie jest za duże ciśnienie. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-08-2010, 14:11
|
|
|
Pełna diagnostyka dlaczego wystrzelił (stawiam na zator w parowniku, osuszaczu lub gdzieś po drodze) + nabicie Cię czeka. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
dodominika
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 16v '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 04-08-2010, 14:57
|
|
|
Własnie dzwoniłem do warszatatu euro-klima w Warszawie,
Nabicie kosztuje 250zł? Chyba to dosyć drogo. Czy standardowe nabicie obejmuje przeczszczenie całej instalacji?
Macie może jakiś godny polecenia warsztat?
W tej chwili nie mam zdjęcia ale znalazłem w manualu:
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-08-2010, 15:17
|
|
|
Jak nie masz bardzo daleko do Naradzyna, polecam Samaela - dokładniej warstat jego Padre (na ul. Leśnej) www.ars.net.pl |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 04-08-2010, 15:48
|
|
|
Miałem to samo.
Przyczyną był zatarty wiatrak.
Koszt naprawy ok. 200 zł. |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 04-08-2010, 23:55
|
|
|
ja moge polecic adama z annopol 14a jesli sie dobrze dogadasz to nabije ci za 100, tylko koniecznie powiedz ze jestes z forum mitsubishi!
[ Dodano: 04-08-2010, 23:56 ]
Owczar napisał/a: | http://www.cylex.pl/firmy/serwis-pojazd%C3%B3w-pit-stop-adam-wo%C5%82kowycki-10936960.html
Ostatnio kosztowało 150zł. |
a to widze ten sam warsztat reklamujemy...;-)kiedy nabijales za 150? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-08-2010, 00:09
|
|
|
m6riano, z ozonowaniem chyba tyle płaciłeś tam? ;> |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 05-08-2010, 00:18
|
|
|
tak, zgadza sie, w dwóch autach |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Pitl88
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 26 Skąd: Radoszewice
|
Wysłany: 05-08-2010, 11:17
|
|
|
To dość dziwne bo jeśli dojdzie do wzrostu ciśnienia to klima się wyłączy tak samo w przypadku spadku ciśnienia. Możliwe że masz do wymiany osuszacz, jest on bardzo ważny bo teraz gdy układ się rozszczelnił mogło dostać się tam powietrze atmosferyczne a jak wiadomo jest w nim także woda. Osuszacz wyłapuje tą wilgoć ale do czasu aż się nie nasyci czyli powiedzmy po naszemu nie napełni a wtedy woda zaczyna krążyć z czynnikiem chłodniczym i zamarza na zaworze rozprężającym. Znajduje się on w galancie za filtrem pyłkowym i ma 4 przewody, jego zadanie to utrzymywać stałe ciśnienie i wydajność w układzie przy każdych obrotach. To na nim dochodzi do gwałtownego spadku ciśnienia i przez co spadku temperatury czynnika. Zdarza się tak że woda przymraża się tam i tworzy zator (to jest jak by to powiedzieć najwęższy odcinek całego układu klimy). To mogło być powodem wystrzelenia tego zaworu. Myślę że koniecznie do wymiany osuszacz (u mnie kosztował 65zł firmy diavia a jest to dobra firma) A samo nabicie Znajomym robię za free |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 05-08-2010, 17:38
|
|
|
Pitl88 napisał/a: | To dość dziwne bo jeśli dojdzie do wzrostu ciśnienia to klima się wyłączy tak samo w przypadku spadku ciśnienia. Możliwe że masz do wymiany osuszacz, jest on bardzo ważny bo teraz gdy układ się rozszczelnił mogło dostać się tam powietrze atmosferyczne a jak wiadomo jest w nim także woda. Osuszacz wyłapuje tą wilgoć ale do czasu aż się nie nasyci czyli powiedzmy po naszemu nie napełni a wtedy woda zaczyna krążyć z czynnikiem chłodniczym i zamarza na zaworze rozprężającym. Znajduje się on w galancie za filtrem pyłkowym i ma 4 przewody, jego zadanie to utrzymywać stałe ciśnienie i wydajność w układzie przy każdych obrotach. To na nim dochodzi do gwałtownego spadku ciśnienia i przez co spadku temperatury czynnika. Zdarza się tak że woda przymraża się tam i tworzy zator (to jest jak by to powiedzieć najwęższy odcinek całego układu klimy). To mogło być powodem wystrzelenia tego zaworu. Myślę że koniecznie do wymiany osuszacz (u mnie kosztował 65zł firmy diavia a jest to dobra firma) A samo nabicie Znajomym robię za free |
tylko znajomym..czy forumowiczom też...?;-) |
|
|
|
 |
Pitl88
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 26 Skąd: Radoszewice
|
Wysłany: 05-08-2010, 23:03
|
|
|
[/quote]tylko znajomym..czy forumowiczom też...?;-)[/quote]
Zależy od liczby chętnych Ja jestem z Wielunia więc kto ma blisko to będziemy myśleć |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 05-08-2010, 23:20
|
|
|
hehe..ja to i tak mam świeżo nabitą... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Pitl88
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 26 Skąd: Radoszewice
|
Wysłany: 05-08-2010, 23:39
|
|
|
U nas nabicie takiego autka jak galancik wychodziło jakoś koło 120zł z odgrzybianiem ale to zależne od stanu czynnika bo bierzemy 65zł za obsługę plus tyle ile czynnika wejdzie czyli jak klima Ci działała tylko słabo to znaczy że masz ubytek rzędu 100-200g bo w układ wchodzi 700g a poniżej 500 ciśnienie jest za niskie i sprężarka zaczyna się włączać i wyłączać a klima słabo chłodzi na biegu jałowym lub wcale nie chce się włączyć. W takim przypadku to wychodzi koło 90zł Choć teraz czynnik ma podrożeć i nie wiem jak to z tą ceną się zmieni... |
|
|
|
 |
|