Przesunięty przez: akbi 21-11-2007, 16:49 |
Czy to koniec sprzęgła? |
Autor |
Wiadomość |
ainow [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2006, 16:09 Czy to koniec sprzęgła?
|
|
|
Około dwóch tygodni temu kupiłem Lancera z 1995 roku z 2,0 l silnikiem diesla. Autko bardzo sympatyczne i nawet całkiem znośnie radzi sobie mimo tylko 50 kW...
Mam tylko taki mały problem - sprzęgło (hydrauliczne) "bierze" bardzo nisko, trzeba pedał wcisnąć mocno do podłogi, żeby bez zgrzytów przełączać biegi. Poza tym żadnych niepokojących objawów: nie ma zgrzytów, pisków i innych odgłosów, sprzęgło nie ślizga się. W momencie zakupu auta poziom płynu w zbiorniczku (tym od sprzęgła) był poniżej minimum - uzupełniłem płynem DOT-3. Przebieg (wg licznika): 134 tysiące km - wydaje mi się, że chyba jednak więcej...
W dwóch zakładach, które odwiedziłem, po krótkim spojrzeniu pod maskę (jeden z mechaników to nawet przy wyłączonym silniku nacisnął pedał sprzęgła dwa razy!) oznajmiono mi, że "sprzęgło się skończyło" a regulacji (czegoś odpowiadającego "podciągnięciu linki") nie ma.
Chyba jakoś tak brak mi zaufania do mechaników, którzy jednym spojrzeniem oceniają usterkę (może faktycznie tak się da?), dlatego postanowiłem Was podpytać, czy rzeczywiście to już czas na wymianę sprzęgła i czy nie ma żadnej możliwości jego regulacji? |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2006, 16:23
|
|
|
linki żeby podciągnąć nie ma ale odpowietrzyć się napewno da. JA tak zrobiłem i pomogło, niestety nie na długo i w moim przypadQ też sie powoli kończy.
Do objawów które masz ja doddam że czasami nie wchodzi wsteczny i jedynka ale po wrzuceniu np dwójki i później znów jedynka jest ok. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-09-2006, 16:29
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | czasami nie wchodzi wsteczny i jedynka |
a mi sie wydaje, ze to typowa przypadlosc miskow.
w pierwszym lancerze 1 i R czasami nie wchodzil, w "wesolym " tak samo, oraz to samo dzieje sie w Galancie.
rada jest tylko jedna ,i sprawdzona, gdy nie chce wejsc R (wsteczny) to wrzucamy 1 i zmieniamy na R (powinno wejsc bez problemu) natomiast gdy nie chce wejsc 1 to wrzucamy 2 i zaraz potem mozna elegancko wpiac 1 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2006, 19:13
|
|
|
Przede wszystkim:
1. odpowietrzenie - kompletnie z wymianą całego płynu
2. regulacja - można to regulować - masz 2 śruby:
- jedna reguluje tylko skok jałowy (jest kontra na klucz 14 mm)
- druga reguluje skok tłoczka w pompce sprzęgła (jest kontra na klucz 12 mm) i obracając całym popychaczem przy tym widelcu reguluje kiedy ma brać sprzęgło
Jak schylisz się i zajrzysz pod kierę - tam, gdzie kończą się pedały - to wszystko stanie się jasne.
Trochę o regeneracji pompki (żeby zobaczyć jak to wygląda) masz na mojej www. |
|
|
|
 |
ainow [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2006, 17:09
|
|
|
Krzyzak, akbi: Dzięki serdeczne!
Już zassałem manual, strona Krzyzaka również przeczytana, słowem - mam zajęcie na sobotę! |
|
|
|
 |
Lancerka [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2006, 19:13
|
|
|
Witam serdecznie:) U mnie też niestety kończy się sprzęgło, więc będę musiała je kupić. Doradźcie mi proszę gdzie kupię najlepiej i najtaniej? Potrzebuję też nową chłodnicę do mojego lancerka. Jeśli ktoś się orientuje bedę wdzięczna za pomoc:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2006, 19:28
|
|
|
Lancerka napisał/a: | gdzie kupię najlepiej i najtaniej? |
u Marka Malika - namiary w temacie Polecani sprzedawcy, o tu:
MAREK |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
ainow [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2006, 22:01
|
|
|
Lancerka napisał/a: | (...)U mnie też niestety kończy się sprzęgło(...) |
A u mnie chyba jednak nie. Dzięki Waszym radom udało mi się wyregulować sprzęgło (czy raczej pedał) tak, jak podaje manual. Działa! I to bardzo!
Jeszcze raz dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2006, 08:44
|
|
|
ainow napisał/a: | Lancerka napisał/a: | (...)U mnie też niestety kończy się sprzęgło(...) |
A u mnie chyba jednak nie. Dzięki Waszym radom udało mi się wyregulować sprzęgło (czy raczej pedał) tak, jak podaje manual. Działa! I to bardzo!
Jeszcze raz dzięki za pomoc. |
... ale mały luz na pedale zostawiłeś ?? |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
ainow [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2006, 21:55
|
|
|
Tak, zgodnie z tym, co wyczytałem w manualu, ok. 1 cm.
Ale dzięki za przypomnienie! |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2006, 08:21
|
|
|
luz na pedale (ten skok jałowy) to ok. 2 mm a nie cm |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|