[2.8 TD] Obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 16-05-2010, 19:51 [2.8 TD] Obrotomierz
|
|
|
Witam. Mam od jakiegos czasu problem z obrotomierzem. Dziala, nie dziela. Na pewno nie jest to czujnik, gdyz po uderzeniu w zegar raz zadziala a raz nie. Przelutowalem plyte deski i na jakis czas pomoglo ale zaczelo sie znowu. Mysle ze jest to sam zegar. Mam pytanie, czy jak przeloze zegar z 2,5 disel to bedzie dzialac poprawnie, a moze jakis inny tez zadziala. Moje auto to 2,8td manual. Z gory dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 16-05-2010, 20:23 Re: Obrotomierz
|
|
|
hajmanek napisał/a: | Witam. Mam od jakiegos czasu problem z obrotomierzem. Dziala, nie dziela. Na pewno nie jest to czujnik, gdyz po uderzeniu w zegar raz zadziala a raz nie. Przelutowalem plyte deski i na jakis czas pomoglo ale zaczelo sie znowu. Mysle ze jest to sam zegar. Mam pytanie, czy jak przeloze zegar z 2,5 disel to bedzie dzialac poprawnie, a moze jakis inny tez zadziala. Moje auto to 2,8td manual. Z gory dzieki za pomoc |
Hehe, mam od roku ten sam problem i już do tego przywyklem... Pomaga rozebranie i psikniecie np wd40.
Jak chcesz wymieniać zegar to na taki sam. |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 21:06
|
|
|
U mnie sie zdaza ze licznik do tylu sie kreci. Zaczelo sie zima jak byly mrozy. Potem ustalo. W zeszlym tygodniu patrze a tu kreci sie znowu do tylu. Pomaga kilkakrotne nacisniecie reset. W koncu bede musial rozebrac i zajzec. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-05-2010, 21:58
|
|
|
stegano napisał/a: | Pomaga rozebranie i psikniecie np wd40. | a gdzie to psiknięcie bo ja nie mogę się przyzwyczaić że działa nie działa i co najgorsze to jak nie działa jadę do mechanika a tam niewielki podskok przy bramie jest i zaczyna działać niby można przed bramą ale ........ Czasami dotknięcie kabli a raczej wiązki kabli w okolicach filtra paliwowego pomaga ale na krótko. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 16-05-2010, 22:06
|
|
|
jawaldek napisał/a: | stegano napisał/a: | Pomaga rozebranie i psikniecie np wd40. | a gdzie to psiknięcie bo ja nie mogę się przyzwyczaić że działa nie działa i co najgorsze to jak nie działa jadę do mechanika a tam niewielki podskok przy bramie jest i zaczyna działać niby można przed bramą ale ........ Czasami dotknięcie kabli a raczej wiązki kabli w okolicach filtra paliwowego pomaga ale na krótko. |
Wyciągnij zegar, rozkreć go, wyciagnij mechanizmi i psiknij na iglicę na której wetchnięta jest wskazówka. Mi to pomogło. |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 16-05-2010, 23:14
|
|
|
Wyciągnij zegar, rozkreć go, wyciagnij mechanizmi i psiknij na iglicę na której wetchnięta jest wskazówka. Mi to pomogło.[/quote]
Ok, w wolnej chwili sprobuje i dam znac, jak narazie to jak przestanie dzialac to musze p..p w niego i czasem zaskoczy. Wkuza mnie jak nie dziala bo wole jezdzic z obrotomierzem, mam troche ciezka noge i to jest taka moja kontrola nad proznoscia i kieszenia
No, dzis mialem chwilkle i go rozebralem. Zrobilem dwie rzeczy, wyczyscilem styki pomiedzy obrotomierzem a plyta glowna (styki na plycie, wkrety mocujace i miejsca gdzie sruby sa wkrecane w obrotomierz zmatowilem lekko papierkiem sciernym). Druga czynnoscia bylo to, ze stwierdzilem, ze stykaja sie dwa przewody uzwojenia pod licznikiem, delikatnie je rozwarlem. Jak narazie obrotomierz dzial ok, troche pojezdze i dam znac czy poprawilo sie na stale
[ Dodano: 31-05-2010, 08:18 ]
Jezdzilem wczoraj caly dzien i trzyma, czyli zrobione |
|
|
|
 |
Tomasz Grochola
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 60 Skąd: Galway
|
Wysłany: 05-07-2010, 04:06
|
|
|
Cytat: | hajmanek napisał/a: | Wyciągnij zegar, rozkreć go, wyciagnij mechanizmi i psiknij na iglicę na której wetchnięta jest wskazówka. Mi to pomogło. |
Ok, w wolnej chwili sprobuje i dam znac, jak narazie to jak przestanie dzialac to musze p..p w niego i czasem zaskoczy. Wkuza mnie jak nie dziala bo wole jezdzic z obrotomierzem, mam troche ciezka noge i to jest taka moja kontrola nad proznoscia i kieszenia
No, dzis mialem chwilkle i go rozebralem. Zrobilem dwie rzeczy, wyczyscilem styki pomiedzy obrotomierzem a plyta glowna (styki na plycie, wkrety mocujace i miejsca gdzie sruby sa wkrecane w obrotomierz zmatowilem lekko papierkiem sciernym). Druga czynnoscia bylo to, ze stwierdzilem, ze stykaja sie dwa przewody uzwojenia pod licznikiem, delikatnie je rozwarlem. Jak narazie obrotomierz dzial ok, troche pojezdze i dam znac czy poprawilo sie na stale
[ Dodano: 31-05-2010, 08:18 ]
Jezdzilem wczoraj caly dzien i trzyma, czyli zrobione |
Też miałem ten problem. Poprawiłem tylko te dwa druciki. DZIAŁA Nie czyściłem styków, nie psikałem WD40.
Niestety wpadłem na głupi pomysł, żeby pokręcić sobie tym białym pokrętełkiem, no i chyba trochę podkręciłem, bo teraz obrotomierz zawyża obroty. Na wolnych pokazuje prawie 1500, a przy 90 km/h dobrze ponad 4000.
Muszę rozkręcić i poprawić. Roboty przy tym jest niewiele.
Nieszczęsna regulacja
Te dwa druciki. |
_________________ Roch.
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-07-2010, 23:19
|
|
|
Tomasz Grochola napisał/a: | Poprawiłem tylko te dwa druciki | A tak konkretnie to co zrobiłeś |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Tomasz Grochola
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 60 Skąd: Galway
|
Wysłany: 06-07-2010, 00:32
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Tomasz Grochola napisał/a: | Poprawiłem tylko te dwa druciki | A tak konkretnie to co zrobiłeś |
Odsunąłem je od siebie, coby się nie stykały.
Zrobiłem tylko dwie rzeczy: odsunąłem od siebie te druciki oraz przekręciłem to pokrętełko w prawo o jakieś ćwierć obrotu. Obrotomierz działa, tyle że zawyżając wartości.
Zobaczymy co się stanie, jak ponownie ustawię pokrętełko w neutralnej pozycji. |
_________________ Roch.
 |
|
|
|
 |
wagant
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Kraków/Kazimierz
|
Wysłany: 06-08-2010, 22:10
|
|
|
Odsunąłem je od siebie, coby się nie stykały.
widze że temat był dawno temu poruszany, a ja mam taki sam problem juz od dłuższego czasu. U mnie nie działa jak jest gorąco i sucho natomiast jak jest mokro i wilgotno to jest ok Jednak postaram się skorzystać z podpowiedzi i może rozkręcę to draństwo... |
_________________ wagant |
|
|
|
 |
Tomasz Grochola
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 60 Skąd: Galway
|
Wysłany: 07-08-2010, 10:45
|
|
|
wagant napisał/a: | Odsunąłem je od siebie, coby się nie stykały.
widze że temat był dawno temu poruszany, a ja mam taki sam problem juz od dłuższego czasu. U mnie nie działa jak jest gorąco i sucho natomiast jak jest mokro i wilgotno to jest ok Jednak postaram się skorzystać z podpowiedzi i może rozkręcę to draństwo... |
No to ja jeszcze dorzucę 3 grosze. Otóż wykręciłem te zegary kolejny raz, żeby przestawić tą regulację do pozycji neutralnej. Teraz wskazania są w porządku, ale za to przypadłość powróciła. Zdarza się to znacznie rzadziej, ale się zdarza.
Czyli może rzeczywiście te druciki nie mają nic doz rzeczy?
I jeszcze taka uwaga techniczna. Przy wyciąganiu wtyczek trzeba działać ostrożnie, chociaż te cholery siedzą w gniazdach naprawdę solidnie. Żadnego dłubania śrubokrętami. Rzecz w tym, że można uszkodzić tą folijkę, na której nadrukowane są ścieżki. Ja naddarłem leciutko na brzeżku i przerwałem ścieżkę do do diody "S" (kontrolki twardości zawieszenia H M S). |
_________________ Roch.
 |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 07-08-2010, 23:18
|
|
|
Wydaje mi sie ze winny temu wszystkiemu jest ten potencjometr. Mi rowniez ta przypadlosc powrocila. Poruszalem tym draniem i raz dzila a raz nie, czesciej jednak tak. Wnioskuje z tego, ze jak przestaje mi dzialac i go pukne to sie zalancza (wale bezposrednio z piachy w zegar obrotomierza), czyli jest to jakies uszkodzenie mechaniczne w elektronice, a potencjometry jak wiemy niestety sie zuzywaja. Poszukam zamiennika, moze cos to zmieni |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 23:49
|
|
|
Wzasadzie w potencjometrze moze utlenic sie warstwa po ktorej sie slizga srodkowy styk. Przy wstrzasach i zmianie temp. moze raz byc styk a raz nie. Gdybys zmierzyl opory pomiedzy srodkowym i bocznymi stykami to moglbys wlutowac odpowiednie 2 oporniki. Moze tez byc ze srodkowa nozka jest polaczona z ktoras skrajna, w takim wypadku wystarczyl by 1 opornik. Do tego celu nalezaloby wylutowac potencjometr nie ruszajac ustawienia i wtedy go mierzyc. Jezeli bedzie wlutowany pomiar moga zaklucac inne elementy wlutowane w plytke
Jesli chodzi o zamiennik nie powinno byc problemu. Na tym zdjeciu wyglada ze jest napisane 104, czyli 100 kom - do dostania w kazdym sklepie elektronicznym
Np tutaj za 13 groszy (rysunek tylko 103 - czyli 10kom) |
|
|
|
 |
Tomasz Grochola
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 60 Skąd: Galway
|
Wysłany: 08-08-2010, 00:55
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Wzasadzie w potencjometrze moze utlenic sie warstwa po ktorej sie slizga srodkowy styk. Przy wstrzasach i zmianie temp. moze raz byc styk a raz nie. Gdybys zmierzyl opory pomiedzy srodkowym i bocznymi stykami to moglbys wlutowac odpowiednie 2 oporniki. Moze tez byc ze srodkowa nozka jest polaczona z ktoras skrajna, w takim wypadku wystarczyl by 1 opornik. Do tego celu nalezaloby wylutowac potencjometr nie ruszajac ustawienia i wtedy go mierzyc. Jezeli bedzie wlutowany pomiar moga zaklucac inne elementy wlutowane w plytke
Jesli chodzi o zamiennik nie powinno byc problemu. Na tym zdjeciu wyglada ze jest napisane 104, czyli 100 kom - do dostania w kazdym sklepie elektronicznym
Np tutaj za 13 groszy (rysunek tylko 103 - czyli 10kom) |
Jak znajdę ten zamiennik, to kupię. Wstawię. I wtedy się zobaczy
Tak przy okazji spytam. Macie może jakiś patent na sklejenie tej przerwanej ścieżki? |
_________________ Roch.
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 08-08-2010, 01:14
|
|
|
Tomasz Grochola napisał/a: | Tak przy okazji spytam. Macie może jakiś patent na sklejenie tej przerwanej ścieżki? |
Przy odrobinie sprawności manualnych i umiejętności lutowania to da rade to polutować bo ta ścieżka wykonana jest z miedzi.. W miejsce pęknięcia wlutować kawałek drucika Ale potrzebne do tego mocne nerwy ; mistrzowska cierpliwość i ręka sapera aby przy naprawie nie popsuć więcej niż było popsute. Ale jak się uda to będzie działać jak nowe . |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
|