Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice 1.8 DID 116 a 150
Autor Wiadomość
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 04-08-2010, 10:10   Różnice 1.8 DID 116 a 150

Sprzedawca twierdzi, że różnice to tylko oprogramowanie. Czy ma ktoś dostęp do danych technicznych aby to potwierdzić?
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 04-08-2010, 11:37   

Tylko elektronika. Moment obrotowy jest ten sam( chodzi o najwyższą wartość), ale inaczej wygląda jego wykres:

300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min

Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm.
 
 
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 04-08-2010, 11:56   

No więc różnica w cenie 116 a 150 to około 5 tys. Czy nie lepiej ta kasę przeznaczyć na wyższa wersję ( bo tyle mniej więcej trzeba dopłacić) i ewentualnie zrobić chipa? Wg moich obliczać mógłby zaoszczędzić ze 2-3 tys. Co można przeznaczyć na jakieś dodatki czy lakier.
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 04-08-2010, 12:03   

Czy lepiej czy nie - to już zależy tylko i wyłącznie od ciebie, czy wolisz przyjemniejszy silnik czy lepsze wyposażenie.
Po to rozpisywałem moment obrotowy, żebyś widział, że różnica może być większa niż tylko 34 konie.

Chipa jak na razie trudno polecać;
- wiąże się to z utratą gwarancji na ważne podzespoły
- wątpię, żeby którykolwiek z "chiptunerów" miał doświadczenie z Mivecem w silniku diesla :wink:
 
 
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 04-08-2010, 12:28   

jurekschroda napisał/a:
Czy lepiej czy nie - to już zależy tylko i wyłącznie od ciebie, czy wolisz przyjemniejszy silnik czy lepsze wyposażenie.
Po to rozpisywałem moment obrotowy, żebyś widział, że różnica może być większa niż tylko 34 konie.

Chipa jak na razie trudno polecać;
- wiąże się to z utratą gwarancji na ważne podzespoły
- wątpię, żeby którykolwiek z "chiptunerów" miał doświadczenie z Mivecem w silniku diesla :wink:

No tak ale dobry tuner powinien zrobić zakres obrotów jak w 150 skoro to tylko program i wtedy te 350 nm były by na pewno i przyjemność z jazdy też większa. Jeżeli chip byłby przez kabel to wątpię aby się zorientowali i aby miało to wpływ na cokolwiek. Znam osoby które prosto z salonu z przebiegiem 200-500 km jada robić chipa.
Jak na razie to tylko czyste rozważania, ale zakładając standardy chipów
150/300 na 170-180/350-380
116/300 i tu mam dylemat czy zmiana na 136-140 czy tez na 170 bo skoro to same podzespoły to czemu nie? W samochodzie jaki mam wersja 90 a 110 koni to np różnica w turbinie. Mocniejszy ma zmienna geometrię. Ale po chipie też mam 250 nm i dużej różnicy w przyspieszaniu moim a ASX nie odczułem :)

Popytam tunera co on na to :)
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-08-2010, 13:33   

marpit napisał/a:
No tak ale dobry tuner powinien zrobić zakres obrotów jak w 150 skoro to tylko program i wtedy te 350 nm były by na pewno i przyjemność z jazdy też większa.
To nie jest TDi tylko Mivec. Najpierw znajdź tunera, który się na tym zna :) . Jeśli Ci się wogóle uda go znaleźć to zapytaj ile za to chce i co za tą kasę dostaniesz. Wtedy mniej więcej bedziesz wiedział ile zaoszczędzisz/będziesz w plecy.
marpit napisał/a:
W samochodzie jaki mam wersja 90 a 110 koni to np różnica w turbinie.
Jest jeszcze kilka różnic w Berlingo ;) Jeśli dobrze pamiętam to np moduł wentylatora chłodnicy jest inaczej zestopniowany. Nie pamiętam też czy nie ma różnicy we wtryskach CR (inny producent).
Niestety fabryki tak łatwo się nie "poprawia" :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 04-08-2010, 13:44   

cns80 napisał/a:

Niestety fabryki tak łatwo się nie "poprawia" :)

Dokładnie, dlatego pytanie o jakieś różnice między 116 a 150 bo logika podpowiada, że tak łatwo nie może być. Ale skoro tylko program to powinno był łatwo :)
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 04-08-2010, 14:19   

Z tego co wiem to oprócz MAP silnika różni się też jakiś sterownik silnika...
Nie ma sensu kupować chipa i tracić gwarancję na silnik, tym bardziej że ma DPFa :twisted:
Poza tym profesjonalny tuning będzie w podobnej cenie...
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-08-2010, 14:40   

marrok napisał/a:
Poza tym profesjonalny tuning będzie w podobnej cenie...
Największym problemem jest to że najczęściej na słowo MIVEC usłyszysz odpowiedź NIE!!! Ewentualnie odpowiedź A CO TO ?
MIVEC w dieslu dopiero wchodzi na rynek i jeśli się ktoś tym zajmie to pewnie najwcześniej za 2 lata :) Jakby to był VW to może szybciej by sie ktoś zainteresował ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-08-2010, 19:02   

Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem....

Różnic pewnie jest sporo począwszy od turbiny, wtryskach, np. chłodzenie oleju może być dołożone itd itp....

A tam MIVEC to nie problem przecież tuner nie musi ruszać map od MIVEC-a. Ale problem z jednostką nową jest taki że nie mając szczegółowych danych na temat silnika zwiększa się dawkę i wyprzedzenie na wyczucie....... Jeśli to jest TDI to wszyscy na każdą stronę go znają i wiedzą gdzie granica jak ktoś będzie pierwszy raz robił z tym silnikiem to wystarczy w danym zakresie obrotów (np. niskich 1200-1500obr) lekko przeholować i można zerwać film olejowy z panewek... Silnik do wymiany...
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 04-08-2010, 20:51   

Może być też turbo ze zmiennymi fazami opatek jako różnica i wtedy nie dasz rady zrobić 150KM :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
ICECOOL 
Forumowicz

Auto: Galant 2001 2.4GDI man. avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 37
Skąd: Raszyn
Wysłany: 06-08-2010, 14:34   

Mnie by bardziej interesowało "przyczipowanie" tego 1.6 116. Gdzieś ostatnio czytałem, że Mitsubishi nie "zabiera" gwarancji jak ktoś przyczipuje u nich auto. Tylko czy ten silnik będzie można (Auto GT?)?

PS. Może być nowy temat jak się nie wpasowałem
_________________
Gal is all
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 07-08-2010, 10:08   

ICECOOL napisał/a:
Mnie by bardziej interesowało "przyczipowanie" tego 1.6 116. Gdzieś ostatnio czytałem, że Mitsubishi nie "zabiera" gwarancji jak ktoś przyczipuje u nich auto. Tylko czy ten silnik będzie można (Auto GT?)?

Mitsubishi "zabiera" :wink: , nie zabiera tylko dealer, u którego to robisz, czyli AutoGT - po prostu robią to na własną odpowiedzialność i ryzyko.

Cytat:
Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem....

Różnic pewnie jest sporo począwszy od turbiny, wtryskach, np. chłodzenie oleju może być dołożone itd itp....

No jest opcja :wink:
turbina - ta sama, chłodzona powietrzem z 8 łopatkami, typ TVT.
Wtryski te same denso.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-08-2010, 11:33   

jurekschroda napisał/a:

turbina - ta sama, chłodzona powietrzem z 8 łopatkami, typ TVT.
Wtryski te same denso.


Znaczy te same wtryski znaczy ta sama firma czy model? Ten silnik 116KM ma SPORO jeśli nie DUŻO gorszą charakterystykę a ten sam moment obrotowy... Na pewno ma ktoś dostęp do systemu zamówień i mógł by sprawdzić czy elementy jak wtryski, turbina, a można też przy okazji sprawdzić głowicę, tłoki czy są te same w obu wersjach.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 07-08-2010, 13:38   

krzychu - turbina i wtryski są na pewno te same. Czy glowica i tłoki ? Nie wiem, ale idę o zakład, że te same. Różnice tkwią tylko w elektronice. Słusznie zauważyłeś, że pomimo takiego samego maksymalnego momentu (300niutków) silnik 116 KM ma spoooro gorszy wykres momentu - dużo bardziej stozkowy, a 150KM ma przyjemnie płaski :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.