Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sigma szarpie pomocy!!!
Autor Wiadomość
bartez9 
Nowy Forumowicz
bartez9

Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Włocławek
  Wysłany: 06-08-2010, 17:29   sigma szarpie pomocy!!!

Witam wszystkich! Mam problem z moja miską. Szarpie przy przyspieszaniu i nierowno chodzi na biegu jalowym. Wymieniłem wszystko od strony elektrycznej swiece przewody kopulka palec i cewke zaplonowa i kompletnie nic sie nie zmieniło. Dodam ze auto ma zwykla instalecje z Blosem. Bylem u gazownikow i mowia za wszystko ok z instalacja. Sugeruja ze to wypadajace cykle zapłonu. Nie chce wymieniac calego samochodu bo to bez sensu.
Z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam!
 
 
wodz 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: lodz
Wysłany: 06-08-2010, 18:15   

szarpanie jest na benzynie i gazie??
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2010, 21:14   

Witam ja miałem podobne objawy jak był strzelony wężyk podciśnieniowy,ten jak stoisz na wprost silnika po lewej stronie zaraz obok gumy kolektora ssącego lekko poniżej
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-08-2010, 10:56   

Sprawdź czy ECU nie zarejestrowało jakiś błędów, być może problem leży w uszkodzonej przepływce.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
bartez9 
Nowy Forumowicz
bartez9

Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Wysłany: 07-08-2010, 18:52   

Dzieki za odpowiedz! Wężyki podcisnieniowe sprawdzałem i sa ok. A szarpie na gazie i benzynie. Byłem dziś na komputerze i na 90% to sonda Nie pracuje w niskim zakresie obrotów. Niby nie pokazuje błędu sondy ale machanik stwierdził że nie pracuje jak powinna. Mam juz sade od kolegi ale on ma 24v a ja mam 12v i nie wiem czy u mnie bedzie chodzic. Na Allegro znalazlem tylko 2 szt 280zl i 600 zl nie wiem czym sie rożnia oprócz producenta, a ta od kumpla to chyba bosha w kazdym razie niemiecka podobno uniwersalna i boje sie ze nie minie mnie zakup nowej
Pozdrawiam!
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2010, 22:53   

z tego co się orientowałem to te uniwersalne za 70 parę złotych też się sprawdzają i chodzą jak należy byle miały cztery przewody,porównując cenę którą podałeś warto sprawdzić Jeżeli chodzi o 12 i 24 zawory to myślę że sondy przy obu są identyczne ale 100% pewności nie mam Pozdrawiam
 
 
bartez9 
Nowy Forumowicz
bartez9

Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-08-2010, 12:13   

Wielkie dzieki za pomoc jutro sie okaze. Dam znac, jestem bardzo ciekawy
Pozdrawiam!
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 08-08-2010, 13:30   

W moim przypadku nie łączyły wtyczki na przepływce i czujniku temperatury,choć styki wyglądały jak nowe,objawy takie same po przeczyszczeniu przeszło od razu,proponuje sprawdzić.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-08-2010, 17:50   

Temat sondy był już poruszany swojego czasu...
http://forum.mitsumaniaki...highlight=sonda
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 08-08-2010, 19:46   

Na uniewrsalnej sondzie za 90 zł przejechałem 80 tys i nie miałem żadnych problemów a walker padł po 12 tys
_________________
-------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 
 
bartez9 
Nowy Forumowicz
bartez9

Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Wysłany: 09-08-2010, 16:06   

Witam! U mechanika wizyta dopiero w środę. Obejrzałem dokladnie sonde i ma 2 przewody białe jeden czarny i jeden siwy a w mojej sa 2 czarne niebieski i biały czy ma to jakies znaczenie ze kolory sa inne? Rozmawialem z mechanikiem i on sie zastanawia czy nie mozna tej sondy wogóle wypiąć z układu dodam ze mam zwykłą instalację na Blosie. Nie jestem pewien czy ma racje...
Pozdrawiam!
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-08-2010, 17:15   

bartez9 napisał/a:
Witam! U mechanika wizyta dopiero w środę. Obejrzałem dokladnie sonde i ma 2 przewody białe jeden czarny i jeden siwy a w mojej sa 2 czarne niebieski i biały czy ma to jakies znaczenie ze kolory sa inne? Rozmawialem z mechanikiem i on sie zastanawia czy nie mozna tej sondy wogóle wypiąć z układu dodam ze mam zwykłą instalację na Blosie. Nie jestem pewien czy ma racje...
Pozdrawiam!


Jeśli masz zamiar katowac auto na gazie ustawianym na słuch to oczywiście że można wywalić sonde. Jeśli masz blosa to sonda właściwie służy jako wskaźnik i jest pomocna do ustawienia dawki gazu np. podczas jazdy. Zresztą zdaje się że na analizatorze spalin badasz tzw. λ czyli stosunek powietrza do paliwa.
Wg. mnie najpierw trzeba doprowadzić samochód do stanu takiego żeby pracował właściwie na benzynie. Wtedy można ustawiać gaz. Z doświadczenia wiem że gazownik zwykle będzie zwalał na samochód, niektórzy twierdzą że 15 letni samochód to nie będzie pracował na gazie, albo ze do V6 to tylko LandiRenzo się nadaje i tego typu kwiatki :) . Napisz jakich firm i jakie rzeczy montowałeś. Jeśli faktycznie wszystko w układzie zapłonowym jest odpowiednio dobrane i odpowiednich firm to bardzo dziwne że wypadają zapłony. Sonda którą opisujesz ma takie kolory przewodów jak zamiennik NGK, który zakładałem więc dopasowanie przewodów do oryginalnej wiązki masz podane w linku wyżej.
Przy zakładaniu sondy najważniejsze żeby nie pomylić sobie zasilania grzałki z sygnałem. Wg. mnie najprościej i najbezpieczniej jest zamontować sonde i jeśli nie jesteś pewien który kabel jest który to zmierzyc napięcie analogowym (szybsza reakcja) VOLTOMIERZEM, przy przygazowaniu sprawna sonda powinna dawać napiecie w okolicach 0.8-1 V. Grzałki w sondach mają zwykle rezystancje pomiędzy 10 a 20 Ω
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 10-08-2010, 13:11   

Tak dorzucę słowo ...ile V powinna miec sonda do sigmy 24 zaworowej ?Kolega ma opla gdzie powinien założyc sondę ok.5V/ tak doradza elektryk/ a uniwersalne mają tyle co łukasz napisał i każdy świetny elektryk mu odradza sondy do 1V - dlaczego?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-08-2010, 14:47   

zbyszek05 napisał/a:
Tak dorzucę słowo ...ile V powinna miec sonda do sigmy 24 zaworowej ?Kolega ma opla gdzie powinien założyc sondę ok.5V/ tak doradza elektryk/ a uniwersalne mają tyle co łukasz napisał i każdy świetny elektryk mu odradza sondy do 1V - dlaczego?


Niektóre Ople maja inny rodzaj sondy. Zasadniczo są 3 rodzaje sond: cyrkonowa która generuje napięcie, cyrkonowa z pompą (szerokopasmowa) i tytanowa która zmienia rezystancje (własnie w oplach).
U nas sprawa jest prosta - wtedy były dostępne tylko te 1 typy sond i takie stosowano więc tutaj pasuje każda typowa sonda, która jest oczywiście najtańsza. Jej wadą jest charakterystyka tzn. stosunkowo waski zakres działania - w pobliżu idealnego stosunku powietrza do paliwa. Nie wiesz jak bardzo bogato jest albo jak bardzo ubogo. Jest tylko wiadomo ze jesteś poniżej albo powyżej, nic więcej w zasadzie. TU mozna poczytać o tym.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bartez9 
Nowy Forumowicz
bartez9

Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Wysłany: 11-08-2010, 19:28   

Dziś mialem kolejną wizyte u mechanika. Pogrzebał coś w kablach przy sondzie w kabinie mowil ze podlaczyl ja chyba rownolegle podlaczyl kompa i rzeczywiscie jakby sonda ruszyla, pojawił sie wykres, ale niestety w pracy silnika nie ma zmain. Wróciłem a on zalecil zebym pojezdzil na benzynie bo jak sonda dluzszy czas stala to musi sie na nowo skomunikowac z komputerem. Powiedzial zebym jeszcze na noc odlaczyl klemy... I na "dobry" koniec dnia strzeliła, bobrze ze tylko waż sie zsunał a nie rozerwał. Nie wiem juz co mam dalej robić...
Pozdro!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.