Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
Jaka sonda do Sigmy 12V manual 91? |
Autor |
Wiadomość |
pm [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 02:44 Jaka sonda do Sigmy 12V manual 91?
|
|
|
Witam, jaka sonda do Sigmy 12V manual 91r i gdzie można kupić?
Czy UNIWERSALNA SONDA LAMBDA 4 PRZEWODOWA NGK/NTK będzie dobra?
http://moto.allegro.pl/it...wa_ngk_ntk.html |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 06-11-2015, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 09:38
|
|
|
tak sonda którą wskazałeś będzie odpowiednia, >>>TA<<< za to na pewno jest oryginalna Generalnie NAJODPOWIEDNIEJSZA jest uniwersalna NTK o numerach: 21027.
Można też zastosować sondę WALKER o numerach: 250-2400, niektórzy twierdzą iż jest lepsza. Ja osobiście nie zauważyłem różnicy, poza wyższą ceną oczywiście...
W kwestii podłączenia:
- Dwa białe przewody to grzałka - biegunowość podłączenia nie ma tu znaczenia. Łączysz je z dwoma czarnymi przewodami po oryginalnej sondzie.
- Przewód szary to masa z ECU, łączysz go z przewodem białym oryginalnej instalacji.
- Przewód czarny to sygnał czujnika czujnika dla ECU, należy połączyć go z przewodem niebieskim.
Błędne połączenie może uszkodzić sondę lu ECU. Nie łącz na zamieszczone w komplecie złączki, bo to lipa. Lepiej polutować, potrzebna będzie mocna lutownica min. 200W. Kable od starej sony odcinaj pojedynczo, aby nie zrobić zwarcia, a najlepiej odłącz oryginalną wtyczkę podłączenia sondy. Znajdziesz ją nieco wyżej na instalacji, trzeba wyciągnąć trochę kabla.
Pozdrawiam i powodzenia. |
|
|
|
 |
pm [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 16:20
|
|
|
Dzięki za pomoc
pozdrawiam
pm |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 09-02-2009, 16:40
|
|
|
Witam wszystkich.
W moim przypadku oryginalna wiązka posiada przewody w kolorach:
- 2x czarny ( grzałka )
- biały (masa z ECU)
- czerwony
Chi-Man napisał/a: | Przewód czarny to sygnał czujnika czujnika dla ECU, należy połączyć go z przewodem niebieskim. |
Czy czerwony przewód będzie odpowiednikiem niebieskiego (sygnał czujnika dla ECU)
[ Dodano: 12-02-2009, 19:14 ]
W mojej Sigmie z 92r jest tak:
- czarny (– grzałka)
- czerwony (+grzałka)
- czarny (masa ECU)
- biały (sygnał do ECU) |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:00
|
|
|
Zakładałem własnie nową sonde dzisiaj, NGK. Wygląda to tak
Wiązka -> Sonda oryginalna (prawdopodobnie DENSO) -> Sonda NGK
biały -> niebieski -> czarny (sygnał)
czarny -> biały -> szary (masa sondy)
czerwony -> czarny -> biały (grzałka - zasilanie)
czarny -> czarny -> biały (grzałka - masa)
I działa
Mam nadzieje ze czegoś nie pomyliłem bo pisałem z pamięci |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 10-08-2010, 15:02, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 08-08-2010, 21:49
|
|
|
Może zadam głupie pytanie. Gdzie jest kostka od sondy? |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-08-2010, 21:56
|
|
|
mmatulek napisał/a: | Może zadam głupie pytanie. Gdzie jest kostka od sondy? |
pod kokpitem, trzeba zdjąć tapicerkę na tunelu i odkręcić taką blachę, będzie widoczna wychodząca z podłogi wiązka i koło niej wtyczka na 4 piny |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:01
|
|
|
Dodam jeszcze do tego co napisał Łukasz, że dostaniesz się do niej od strony kierowcy. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:21
|
|
|
Nie da się bez rozbierania wnętrza? Mam alergię na działania wewnątrz samochodu. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:59
|
|
|
Spoko. Odchylasz tylko dywanik w okolicy pedału gazu. Pod nim jest blacha przykręcana na dwie śruby i już kostka od sondyna wierzchu. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 06-11-2015, 19:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 09-08-2010, 05:38
|
|
|
Dzięki za info |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-01-2011, 12:52
|
|
|
jakie objawy towarzyszą przy nieprawidłowo działającej sondzie,
W sklepie cena ok 200 zł uniwersalna NGK
na allegro jest tego kupa, która polecacie ?
http://moto.allegro.pl/un...1422269114.html |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-01-2011, 13:09
|
|
|
Najtańszą z NGK, tylko żeby miała w miare długi kabel (co najmniej 30 cm) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-01-2011, 13:25
|
|
|
masz taka jest ok ? a co się dzieje z autem przy uszkodzonej sondzie ? |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-01-2011, 14:03
|
|
|
Piotr Z napisał/a: | masz taka jest ok ? a co się dzieje z autem przy uszkodzonej sondzie ? |
Ja mam jakąś NGK już 2 lata i jest OK, tylko był za krótki kabelek i jest na styk. Przy uszkodzonej sondzie auto może palić więcej bo komputer nie wie czy silnik ma ubogo czy bogato wiec cały czas próbuje zwiększyc (do pewnego poziomu oczywiscie) dawkę paliwa żeby zobaczyć czy sonda przejdzie w stan bogaty. Uszkodzona sonda nie generuje napięcia (lub generuje go za mało) a brak napięcia jest równoznaczny dla komputera z ubogą mieszanką. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|