[EAxx] Ściąga w prawo |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-07-2010, 00:33
|
|
|
sebo199 napisał/a: | Tomek84 sprawdź wahacze wleczone z tyłu. Jak na zakrętach zamiata tyłkiem, na wybojach lekko tył ucieka a nie buja to mogą być w nich zerwane tuleje | Popieram. Przechodziłem przez to. Ponadto zwróć uwagę na górne tuleje w zwrotnicy (po obu stronach). |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 28-07-2010, 01:29
|
|
|
Dokładnie. Te tuleje też wymieniałem przy wymianie wahaczy. |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 28-07-2010, 14:46
|
|
|
Ja doczytałem, że na zimowych kołach było ok Cytat: | Na zimówkach w ogóle | To chyba jasno określa przyczynę ściągania? propozycje są 2 : założyć komplet zimówek i na drogę. Inna to taka, aby koła zamienić stronami lewe/prawe, a nie przód/tył. przód/tył nie przyniesie oczekiwanego rezultatu bo ewentualnie uszkodzona opona dalej będzie po tej samej stronie i dalej będzie ściągało w tą samą. To co pisze potwierdzone było oczywiście kilkakrotnie przez rozgarniętych ludzi zajmujących się obsługą podwozi.Co do geometrii - no tutaj niestety nie tylko zbieżność kół odpowiada za jazdę pojazdu na wprost, a przejazd przez płytę na stacji diagnostycznej jest w stanie określić tylko z grubsza zbieżność więc jeśli z kołami okaże się że są ok, następnym krokiem powinna być pełna geometria na 4 głowicach aby określić jak wyżej już pisano przesunięcie osi oraz kąty. |
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 28-07-2010, 18:43
|
|
|
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za rady.
Założyłem dziś 4 zimówki. Nie ściąga.
Założyłem 2 letnie na tył (Michelin) - dalej nie ściąga.
Założyłem pozostałe 2 letnie na przód (Toyo) - zaczął ściągać.
Ponieważ Toyo mają jeszcze mnóstwo bieżnika, dojeżdżę je do końca.
Swoją drogą, ładnie muszą być zjechane, że nawet założone z tyłu ściągały auto.
Do tego wymienię amortyzatory i odpukać, nic już nie wyjdzie w trasie. |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 28-07-2010, 22:03
|
|
|
voytech napisał/a: | Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za rady.
Założyłem dziś 4 zimówki. Nie ściąga. | może by tak "pomógł" kliknąć |
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 28-07-2010, 22:31
|
|
|
Psikus napisał/a: | voytech napisał/a: | Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za rady.
Założyłem dziś 4 zimówki. Nie ściąga. | może by tak "pomógł" kliknąć |
Ha, wszyscy, którzy mi odpisaliście w tym temacie mi pomogliście i wszystkim dziękuję.
Mam każdemu kliknąć? To nie reklama Axe
radek79 jako pierwszy zdiagnozował poprawnie. |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 01-08-2010, 12:01
|
|
|
Te tuleje to mają być oberwane czy do wymiany kwalifikuje to, że są zbyt miękkie? |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 01-08-2010, 12:55
|
|
|
Jak wsadzisz dłoń w okolicę tej tulejki a diagnosta będzie szarpał to ona będzie się wyczuwalnie przemieszczać na boki. Łomikiem jak ruszysz to wiadomo że może się lekko poruszać na tyle na ile sprężystość gumy pozwala ale nie tak by docierała do mocowania przy podwoziu. |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 02-08-2010, 14:57
|
|
|
No właśnie diagnosta na przeglądzie przedzakupowym stwierdził,że już miękka ale na razie spokojnie, więc zastanawiam sie czy juz kres nadszedł ( 25000km później)bo objawy pasuja do tych opisywanych przez Was |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-08-2010, 15:55
|
|
|
może ktoś wyjasnić które to te wahacze wleczone, które proste i gdzie te tuleje zwrotnicy? bo mechanikiem nie jestem i z nazwy ich nie potrafie odróżnić :-/
Mam nowe amory a wciąż potrafi zabujać tyłem. |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 04-08-2010, 16:57
|
|
|
W tych linkach zobaczysz jak te wahacze wyglądają WAHACZ i tutaj WAHACZ .
Tulejka to ta jak kukniesz nad kołem będzie wahacz który łączy się ze zwrotnicą (takie ramię idące do góry) i w tym połączeniu jest tulejka o której mowa. |
|
|
|
 |
Dziqs87
Nowy Forumowicz galleon
Auto: X2 Legnum VR-4 1999 I 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Sieradz/Chester UK
|
Wysłany: 10-08-2010, 04:19
|
|
|
ja tez tak mialem, przez ponad rok jezdzilem z takim sciagajacym kolem, mialem tak ze starymi oponami, i po kupnie nowych. Moj mechanik doradzil mi, zebym zamienil opony prawa na lewa i odwrotnie, nie przod z tylem. I pomoglo. Okazalo sie, ze nawet nowe opony nie byly ok. Potem kupilem nowe alusy z oponami, i juz nie sciagalo w ogole. Sprawdz wiec po prostu opony - tak najtaniej najpierw:) Pozdrawiam |
|
|
|
 |
martuśka
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Mar 2010 Posty: 189 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2010, 11:17
|
|
|
No to sobie poczytałam. Mnie też ściąga w prawo więc plan jest taki:
1. Sprawdzić opony, zamienić miejscami
2. Sprawdzić wahacze i tuleje
3. Geometria
O rezultatach poinformuję
Oczywiście wszystko poza geometrią jak zwykle zamierzam zrobić sama |
|
|
|
 |
|