 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma] Swap silnika TD -> DID |
Autor |
Wiadomość |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2010, 21:02 [Carisma] Swap silnika TD -> DID
|
|
|
Witajcie,
Pisałem jakiś czas temu, że zatarł mi się silnik w mojej cari. Tak jak szukam w internecie i po szrotach, to silniki 1.9 TD (te z oznaczeniem F8QT) kosztują około 2 500. W tej samej cenie można dostać 1.9 DID z teoretycznie przynajmniej "dużo mniejszym przebiegiem". Moja cari to rocznik 2000 (wersja po lifcie), więc wydaje mi się, że ze swapem nie powinno być problemu, ale dla pewności wolałbym znać odpowiedzi na następujące pytania
- czy silnik wejdzie bez konieczności przeróbek mocowania silnika (na 99% tak, bo w wersjach po lifcie montowali już głównie DID`y)?
- czy do DID idzie to samo sprzęgło i skrzynia co do TD, czy będę musiał dokupować te elementy?
- czy będzie konieczna wymiana komputera, ew. innej elektroniki? (licznik km na wyświetlaczu jest elektroniczny)
- czy to w ogóle ma sens??
Polubiłem swoją cari ze względu na komfort jazdy, dotychczasową bezobsługowość oraz niskie spalanie i nie chciałbym się z nią rozstawać. Czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam!
Czarek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-08-2010, 21:12
|
|
|
cezarek napisał/a: | czy do DID idzie to samo sprzęgło i skrzynia co do TD, czy będę musiał dokupować te elementy? | Nie, będziesz potrzebował komplet z DID
cezarek napisał/a: | czy będzie konieczna wymiana komputera, ew. innej elektroniki? (licznik km na wyświetlaczu jest elektroniczny) | Tak, elektronika w DID i sterowanie jest bardziej rozbudowane
cezarek napisał/a: | - czy to w ogóle ma sens??
| jezeli robisz auto dla siebie i koszty przekraczajace 5000zł nie sa Ci straszne, to sie oplaca
Ogólnie rzecz biorac, najlepiej byloby kupic cala Carisme DID do SWAP-u, bo sam silnik to nie wszystko, bedziesz jeszcze potrzebowal osprzet do niego, alternator, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, magistrala paliwowa, turbina, itp, itd.
DID ponadto ma inaczej sterowane sprzęgło, inaczej rozwiazany jest mechanizm zmiany biegów.
Silnik i skrzynia powinny wskoczyć bez większych problemów, jednakże jeżeli chodzi o cześci, to potrzebujesz niemalze 3/4 osprzetu z komory silnika, oraz wiazke elektryczna, ECU, kluczyki itd. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2010, 21:23
|
|
|
robertdg napisał/a: | jezeli robisz auto dla siebie i koszty przekraczajace 5000zł nie sa Ci straszne, to sie oplaca |
Auto robię dla siebie, ale koszt 5000 zł i wymiana połowy elementów w samochodzie to jednak zbyt dużo. Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11-08-2010, 21:58
|
|
|
A ja swoja carismę sprzedałem za 800 euro poszukaj coś z anglika albo całego anglika |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2010, 22:54
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | A ja swoja carismę sprzedałem za 800 euro poszukaj coś z anglika albo całego anglika |
Szukam od miesiąca, na allegro i po szrotach. W TD ciężko angola znaleść... |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11-08-2010, 23:08
|
|
|
Możesz poszukać volvo s40/v40 |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2010, 07:59
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | Możesz poszukać volvo s40/v40 |
Tak, części silnikowe można przełożyć. Do tego te silniki były w niektórych Espace i Megane. Szukam na wszystkich frontach |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2010, 08:07
|
|
|
cezarek napisał/a: | Szukam na wszystkich frontach |
poszukaj dokladnie na "tym" froncie
kiedys byl uzyktownik gelo jedi ktory w swojej carismie przelozyl GDI zamiast TD |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2010, 09:24
|
|
|
arturro napisał/a: | kiedys byl uzyktownik gelo jedi ktory w swojej carismie przelozyl GDI zamiast TD |
Ciekawa sprawa. Mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi się, że jest dość duża różnica w wyglądzie tych silników.. . A tak na poważnie: silniki montowane w volvo 1.9 TD miały dwie wersje 90 i 95 koni. Wersja 90 konna miała ponoć aluminiową miskę olejową. Jak to jest w cari? Jutro jadę oglądać dwa silniki, oba 90 konne - jeden z v40 drugi z cari. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-08-2010, 11:35
|
|
|
w volvo 90KM były dwa rodzaje miski olejowej i zalęznie od tej miski były montowane skrzynie biegów z tego co się orientuje miski da się zmienić
[ Dodano: 12-08-2010, 11:39 ]
95KM to silnik f9q
f8q był montowany w megane scenic 19 kangoo i chyba clio możesz znaleźć v volvo 440 jest tylko inna pompa no i chyba w tych silnikach inne mocoania i skrzynia ale to trza oblukac |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2010, 12:55
|
|
|
dzięki pawelsonx, pozostanę przy silnikach z cari i volvo. A jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Czy zatarty silnik powinien wymrugiwać jakieś błędy? (np. czujnika położenia wału czy coś) czy to po prostu ten typ usterki, którego czujniki nie wskazują? |
|
|
|
 |
|
|