Pajero 3.8 |
Autor |
Wiadomość |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 08-08-2010, 23:35 Pajero 3.8
|
|
|
Witam,
Już od około roku przymierzałem się do przesiadki z MONTERO SPORT'a 3.5 (bezyna+LPG) na starszego brata PAJERO IV. Od 3 dni jestem posiadaczem PAJERO IV 3.8 (benzyna). Jedzdziłem 3.2 nowym (2010) i starym (2007), ale DID ma "słabe przyspiesznie" do 100 i od 120 to już "kosmos, aby przyśpieszyć do 160. Natomiast 3.8 do setki to 9 s i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda .
pozdrawiam
ps.
MOTERO SPORTE'm "śmiga" żona |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-08-2010, 23:44
|
|
|
roman napisał/a: | Natomiast 3.8 do setki to 9 s i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda . |
A w gratisie wir w baku |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Morox
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 09-08-2010, 00:01
|
|
|
Kto by tam patrzyl na spalanie liczy sie 9 sek do 100
roman napisał/a: | i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda | |
_________________ Nie wiem czy starczy jedno dobre słowo,
Aby odrodzić się i żyć na nowo.
Na zgliszczach, które płoną wybuduję nowy dom.
Otworzę okno w nim i głośno puszczę to... |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 09-08-2010, 06:56
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | roman napisał/a: | Natomiast 3.8 do setki to 9 s i od 120 do 190 to jakieś 10-może 20 s. to jest jazda . |
A w gratisie wir w baku |
Z tym wirem to "lekka" przesada. Jak dotychczas to średnio samochód spala 15,2 l (cykl mieszany z 60 % trasa z Warszawy z prędkością 120-140 km). Więc nie jest tak źle, biorąc pod uwagę, iż nie musze się "modlić" czy zdąże się włączyć do ruchu lub czy uda mi się wyprzedzić, czy nie to uważamy za dobry wynika (w końcu jazda ma być przede wszytstkim bezpieczna). Skoro DID 3.2. spala średnio 12l to bez przesady, koszty nie są, aż tak drastycznie się różniące.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2010, 22:12
|
|
|
Roman,
gratuluję tego mivec'a 3.8 !!
Też mi się kiedyś taki marzył, ale skonczyło się na did'zie 3.2
Niestety nie jest z tym spalaniem tak jak to przedstawiasz.
Faktycznie mój mi palił średnio 12l/100km ropy...
a niestety gdybym jeździł benzynowym to przy takim samym styly jazdy byłoby 18 litrów (minimum).
Jeśli jeździsz tak grzecznie, że Ci pali 15 litrów, to na ropie zapewne byś sie zmieścił w 10 litrach.
Niestety tak to wygląda, więc przy moich dużych przebiegach benzynowe Pajero IV odpadało i nadal odpada, ze względu na koszty.
Ale gdybym dużo mniej jeździł, to bym się na ten motor chętnie skusił.
|
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 12-08-2010, 16:54
|
|
|
Dzięki "gootek" za gratulację. Zakup rzeczywiście uważam za wyjątkowo udany. Odnośnie spalania to naprawdę jestem bardzo miło zaskoczony. Liczyłem się ze średnim zużyciem 20 l. Nie mam zamiaru kwestionować większej ekonomiczności DID'a (choć do niemieckich "kaszlaków" to mu chyba "troszkę" brakuje). Kupiłem 3.8 benzynę, bo po prostu lubie mieć zapas mocy, rzeczywiście już nie jeżdże dużo (około 2000-2500km miesięcznie).
Pozdrawiam
ps.
Ostanie spalanie (sam jestem w szoku) 73l / 550 km czyli 13,3 l / 100 |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2010, 21:35
|
|
|
3.2 DiD nie jest mniej ekonomiczny od niemieckich diesli.
Kiepska ekonomia na krótkich odcinkach (szczególnie w zimie) wynika z tego, że to jest duży silnik, z układami olejowym i wodnym o dużych pojemnościach (takie powinny być w terenówce) - i to potrzebuje czasu aby się rozgrzać.
Ale przede wszystkim to jest wielkie, ciężkie auto, na szerokich kołach, o nieareodynamicznym kształcie, z solidnym układem przeniesienia napędu - więc musi palić, nie ma cudów.
Mówisz, że spaliłeś 13 litów benzyny. OK, przy spacerowym tempie to możliwe.
To teraz przejedź się po autostradzie z prędkością powiedzmy 180km/h.
I pochwal się ile Ci spalił.
Albo pojeździj bardziej dynamicznie po mieście.
Obawiam się, że 20 litrów/100km nie wystarczy
|
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 12-08-2010, 22:17
|
|
|
OK, jak pojadę autostradą to napisze ile spalił. Odnośnie tych 13l, to rzeczywiście nie przekraczałem 120km/h. Tylko z drugiej strony, gdzie w tym kraju można jechać spokojnie 180km/h ? Mam świadomość tego, że ten silnik potrafi "wciągnąć" 20/25l, natomiast jak już pisałem koszty tej benzyny przy "umiarkowanej" jeżdzie nie są znacząco wyższe niż DID'a. Poza tym weź pod uwagę, fakt, że jazda tym samochodem (3.8l) z prędkością 100 km to zaledwie lekko wciśniety pedał "gazu". Ale nie mam zamiaru dalej przeciągać, dyskusji. Podsumowując uważam, iż silnik 3.8l benzyna jest bardzo ekonomiczny i zdecydowanie polecam !
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2010, 11:50
|
|
|
Roman zmien/dopisz sobie nowy nabytek w profilu.
To musi byc rakieta. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 13-08-2010, 14:11
|
|
|
Serwus,
Gene, oczywiście jak znajdę chwilę to zaktualizuje swój profil. Poza tym mam pytanie, Co należy zrobić aby zostać członkiem "PAJERO OWNERS CLUB" ?
Pozdrawiam
ps.
To jest rakieta ! |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 14-08-2010, 17:25
|
|
|
Trzeba znaleźć dwóch członków POC, którzy poprą Twą kandydaturę do klubu i złożyć wniosek o przyjęcie. No i pasować duchem do towarzystwa. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 14-08-2010, 18:22
|
|
|
No to trochę tak jak "klub wzajemnej adoracji". Myślałem, że to jakies "konkretne" warunki do spełnienia, na podstawie ktorych mozna zostać członkiem "PAJERO OWNERS CLUB".
pozdrawiam |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2010, 22:10
|
|
|
roman,
off-road jest obecnie bardzo modny.
Działa sporo klubów i innych off-roadowych inicjatyw, gdzie Cię przyjmą bez żadnych ceregieli.
A jeśli konkretnie zależy Ci na klubie Pajero, to skoro mieszkasz w woj. śląskim polecam Ci słowacki klub Pajero.
Bardzo sympatyczne towarzystwo.
Organizują sporo ciekawych spotkań.
Tutaj kontakt:
http://www.pajero-club.sk/
Żałuję, że nie mam obecnie czasu na taką integrację.
Ale chciałbym kiedyś do tego wrócić.
|
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 15-08-2010, 09:43
|
|
|
gootek
dziękuje za propozycje i namiary. Jak na razie to wolny czas spędzam grając w squash'a i raczej nie planuje "zabawy" w OFF-ROAD, ale kto wie może to się zmieni . W każdym razie gdyby ktoś z "mitsumaniaktów" reflektował na meczyk w "squash'a'" to proszę o kontakt (wiem, wiem, że to nie to formu, ale czasami w ten sposób można spotkać "ciekawego" przeciwanika ).
ps.
Spalanie motora 3.8 jak na razie dalej bardzo przyzwoite. Jazda z Częstochowy do Rybnika i z powrotem (trasa 120 do 140 km/h)+ jakieś 150 km po mieście = 14,7l (ale oczywiście, można by było spalić wiecej ) |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2010, 15:06
|
|
|
roman,
nie grałem nigdy w squosha, bo już na pierwszy rzut oka to strasznie męczy...
Czasu wolnego w ogóle nie spędzam, bo go obecnie po prostu nie mam...
A gdyby mi się trafił jakiś wolny dzień, to bym chętnie zagrał w golfa.
Fantastyczny sport
ps.
Myślisz już o wstawieniu butli z muchozolem do swojego PIV ? |
|
|
|
 |
|